TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vasker med oppvaskmiddel?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#241346  av lexusmann

næhhhh...skeptisk... :lol:
 #241365  av sotevik

Det må vel være den kjappeste måten å ødelegge lakken på vel

#241379  av Ivar

En neve med grus går fortere.

#241397  av cameleon

Har sett noen som bruker oppvaskmiddel på bilen jeg også. De er av typen som først spyler av en helt grå, nedskitet bil med litt vann og kjører en gammel brukt svamp med zalo på for så å spyle av den igjen. Med andre ord de som gir fullstendig F og ser på bil som et framkostmiddel fra A til B.

#241512  av OrIoN89

Går i grønnsåpe og whitesprit her.. MEGET effektivt. Anbefales på det STERKESTE!

#241513  av OrIoN89

cameleon skrev:Har sett noen som bruker oppvaskmiddel på bilen jeg også. De er av typen som først spyler av en helt grå, nedskitet bil med litt vann og kjører en gammel brukt svamp med zalo på for så å spyle av den igjen. Med andre ord de som gir fullstendig F og ser på bil som et framkostmiddel fra A til B.
Også sett dem som BARE bruker høytryksspyleren etter å ha kastet litt oppvaskmiddel på bilen. --> 2 minutters vask.

#241515  av celicat23

OrIoN89 skrev:Går i grønnsåpe og whitesprit her.. MEGET effektivt. Anbefales på det STERKESTE!
Håper det var ett dårlig forsøk på humor :?

#241517  av Larsen

Ikke så veldig relevant til saken kanskje men prøvde å vaske dekkene på en aprilia sykkel med den samlede dysa på høyttrykkspyleren en gang. Dårlig ide :oops:

Hjulet overlevde, men bare såvidt...

#241530  av Th4 Ghost

Ifølge undersøkelsen er det gjerne unge bileiere og folk med høyere utdanning som slurver mest med bilvasken.
Jeg ville tro at unge folk ville være interesert i å ta vare på bilen?

#241569  av sindrejl

Th4 Ghost skrev:
Ifølge undersøkelsen er det gjerne unge bileiere og folk med høyere utdanning som slurver mest med bilvasken.
Ikke ungdommer med utdanning ;)

#241581  av Zepticon

sindrejl skrev:
Th4 Ghost skrev:
Ikke ungdommer med utdanning ;)
Stemmer... Er vell enseste i min klasse som er bilintresert da... (NTNU siv-ing student)

#242401  av @lpher

Gutta som driver å stiller ut biler til daglig...bruker oppvaskmiddel for å strippe lakken for gammel poish/vox etc, FØR de legger på nytt :)

#242612  av celicagutten

Det ligger nåkk noe i det, men vett ikkje om det er folt så mangen. Har aldri prøft det sjøl men vett morfar vaske alti bilen i reint grønsåbe vatten og det funke i groen rimeligt godt. Bilen holler seg fin og blanke i lakken og blir reine og fri for sjoller. Grønsåpa legge også i gjenn ent finr tynt lag på lakken som funger som et voks lag så han har aldri bont bilen heller.
Han vett om mangen andre og som bruker det. Men holder meg personligt til bil såpe og boning.

#243188  av lexusmann

Øh, altså, nå er jeg fra Skudenes, og skjønner det du skriver, men folk fra andre deler av landet skjønner det kanskje ikke, så det hadde vært en fordel at du skrev på bokmål.... :wink: