TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hva vil dere ha gitt for bilen min??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #242130  av BT-GTI

hva ville derer ville ha gitt for min bil som jeg snart må selge siden er tom for penger og jeg er i militæret i 4 måneder til og har ikke råd til å ha ungen min. pluss er dritt lei.
men samma det en som har peil fikser de feil som er uten noe særlig bruk av kontanter.og kan få seg en bil som er i bra tilstand.

bilen. en 91 mod us utgave 3sgte. kjøpte bilen var det en del små feil. de er fikset, men to nye feil har kommet opp og jeg aner ikke om de henger sammen eller ikke.
bilen har:
-fullt skinn interiør.
-A/C
-cruise controll
-servo.
-luftpose/ airbag
-alarm og startsperre
som ekstrautstyr.

ellers ting som er byttet i løpet av 6måneders tid. (og ja jeg veit folk gir f i om det er blitt brukt et sted mellom 6-10tusen i komponeter men jeg mener det betyr en enorm forskjell i og med at det ikke vil ta kvelden med de første 10 årene)

MEN clutch, dempere 4x, klosser x4 ,luftinntak,oljefilltere byttet 2ganger i løpet av 6måneder og fersk olje kronisk, så det som koster ny coil, ny ignitor, ecu,ny injector resistor,ny alarm ecu(kosta 3tusen den lille jæveln.)

byttet motor fra en 91 us spec 3sgte til en 92 j-spec motor med alt det innebærer(kjeramisk turbo, kvikker spoolup, annet innsug), kjøpt direkte fra egon buch. han i danmark som også markus kjøper motor fra.
den skal ha gått 92000når jeg fikk den men ingen garanti på at den har gjort det, men den er helt topp. ingen feil på denne motoren, bruker ikke olje, ikke slark i turbo osv.jeg har kunn kjørt fra lillestrøm til dagali(innkjøring)og tilbake, fra lilestrøm og til sverige. og fra lillestrøm til elverum og halveis tilbake til lillestrøm ergo nymotor har så vitt kjørt noe som helst. karroseriet har rulla litt iver 300tusen eller 181miles. men chassiet er meget bra. rust finnes ikke annet enn i en og annen skrue under ved radiator, ting som stikekr ut mot elementene.

-3"dp innstallert
-94 baklykter i black-chrome farge (senterplate og ryggelys osv er inst)
-shortshift og innstalert
-cat er bortevekk,

TING som vil følge med salg(og her er det en del) men som ikke er innstalert:

-Border front og skjørter,
- TOMs bakfanger,
- 4x ekstra momofelger, er vel 16" et eller annet 235 om jeg ikke husker feil.
-oppdatert intercooler med rør og alt
-hvite blinkers
-hvite frontlys
-j-spec elnett
-mr2 lister i chrome
- apexi turbotimer
-turbotrykksmåler
-vanntempmåler
-oljetempmåler
-a-stolpeholder for 3 målere
-4stk 6x9 høytalere da 200 og 250w
-1ekstra ecu til den motoren jeg har (17380)
-erebuni airscoop (til feste på førerside)
- kan fint få med ecuen til den gamle motoren min også
- oversikt over ting som er blitt gjort/kjøpt hos toyota siden 96-97
-oversikt over alle ledningskartene i bilen
- og en haug med manualer fra toyta
kan ta å lakke bilen før salg siden den begynner å bli slitten i lakken (løsner på noen steder, men er ellers sterk og klar)

så kommer feilene:
feil i tenning kommer ikke gnist selv om alt utenom fordeler er byttet, er ikke signal. feilkode 14 kommer opp.
feil nr2 startsperrra vil ikke deaktiveres dette er merkelig,men det er sånn det er og når den er inne vil ikke startern gå og ecu får ikke signaler.røsk ut og sett inn defa. de på carl berne tar jobben har snakket med dem. mener feilen sitter i det at dørene ikke registerer at de blir låst opp og bilen tror den blir tjuvkoblet. altså ikke noe signal der.

en som har peiling på elektro eller som har peiling på mr2 finner fort ut av dette, men det har ikke jeg gjort. og alle forsøk om å få mer forståelse her inne har for min del fungert dårlig og hjelp finnes ikke.

jeg har ikke mer penger å bruke på bilen. har lagt sjela mi den og nå står hu der delvis fra hverandre og nekter å gi meg sjans til å finne ut hva feilen er.

sterioen i bilen er bra. men, den har ikke jeg innstalert. det har en av de tidligere idiotene som har eid bilen gjort. og jeg vil si idioter hvertfall han jeg kjøpte bilen av.dette er grunnen:
mannen ga f i at bilen slukte vann og ble dritt varm/kokte. han bare fyllte på reint vann. en o ring i radiatoren var borte så enkelt var det.
han påstod også at når brake lampa lyste så bremsa bilen for deg når du hadde stoppa si feks et lyskryss.
var vel mer at det var dårlig kontakt til bremseveska og at bremsen hang seg opp pga rust i callipern.
mente at selv om bilen viste miles per hour så tellte bilen km på km-tellern(HALLO!!!)
men har fjerna alt av sånne dritt feil og mystiske lyder feks plate under bilen som var løs men som bare var stripsa fast i en annen plate. jeg sier hallo å gjøre ting sikkelig er noe dritt! nå er bilen nesten klar for å få på seg nye fangere og farge og snadder, men vil å liv i bilen og vite at alt funker før jeg begynner å øke trykket, og fikse målere, skifte ic og sånt.

bilen er det man kan kalle nyskrudd. alt vil løsne uten bruk av varme og unødvendig makt noe som er tilfelle hos veldig mange biler som ikke blir rørt på og alle som har skrudd på bil veit at det er noe dritt å fikse noe som har a rusta fast. b smelta fast.

legger ut bilder om ikke så lenge må bare finne ledningen til kameraet.

MEN HVA VILLE DERE GITT FOR MIN BIL I DEN TILSTADEN DEN ER I NÃ…?????

#242186  av BT-GTI

INGEN SOM HAR EN PRISVURDERING??

TENKER IKKE Ã… SELGE NÃ… ,MEN MULIGENS EN GANG I FREMTIDEN OG HVIS TILLSTANDEN ER DEN SAMME SÃ… VILLE JEG GJERNE HA EN CA PRIS Ã… GÃ… ETTER...
KOM IGJEN SLENG INN TALL OG SÃ… FÃ…R JEG SE OM DET ER NOE VETTUG I DET DERE SIER..

#242195  av japse-gnmfr

vet ikke i og me den har g[tt ganske langt men 110/125tusen er vel sikkert ikke s[ langt fra sannheten hvis den g[r da seff hehe
Sist redigert av japse-gnmfr den 21 mai 2007 22:26, redigert 1 gang totalt.

#242200  av Christian

Ikke skrik slik :wink:

Jeg aner ikke hva den er verdt, men om den er registrert som turbo ville jeg sagt ca 100.000,-? Noe mindre siden den ikke går...? Følger jo med mye snacks, men når en bil ikke går blir gjerne folk litt skeptiske :)

#243318  av BT-GTI

det er tingen bilen går ikke pga det er ikke tennings signal.

men jeg sender bilen til speedparts for å se om de kan fikse dette.