TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica ST2000 prosjekt

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #24309  av Ole-M

Heisann...

Henta en '77 RA28 idag så måtte melde meg inn her. En ST2000 med 18R-C maskin.
Blir mye pussing osv fremover :)

Hvis noen har deler til disse bilene så er alt interesant.

Bilde
Bilde

#24311  av erling

Grattiss me rå Celica. 8) De der er helt knall. :D

#24315  av MR2turbo

Grattulerer!!

Ser ut til at du kan kose deg mange timer i garasjen med den :D

Lykke til, jeg ser frem til bilder fra opppussingen :wink:

Hvor mange hk/nm er det orginalt i den motoren? Og skal du bruke denne, eller ha i en mere moderne?

#24321  av CelicaGT

Grattis med knall bil!!
FAttern har ein 77 2000ST.. Nydlige biler "mini mustang" :D
D er vel ein 90 hk du har og..

#24334  av CelicaTurbo

Meget pene biler det der, ser ut til at du har litt jobb fremfor deg men det er vel halve morroa :)

#24355  av chris

Kjempestilig bil. håper vi får se bilder underveis. Virker som du har noen timers jobbing foran deg ja ;)

#24360  av larsst185

hvor mange står det rundt i landet for å dø da?Jævli fin bil,gratulerer :P

#24417  av Erlend

Sinnsykt herlig bil det der... kunne tenkt meg en sånn selv. Det blir helt sikkert et tøft prosjekt, gleder meg til å høre hvordan det går fremover. Det blir vel bilder på oss også? ;)

#24550  av Ole-M

Den går til og med :wink:
Fikk liv i den igår, men den går ikke så pent enda. Skriker etter nye plugger, det kommer imorra. Og i løpet av noen dager skal den kjøres med motorens(sånn man heller i olja mens den går på tomgang), og inn med fersk olje.
Bilde

Fikk starta litt på motorrommet idag. Grovpusse og lakkerte lokket på luftfilterboksen som så for jæ.... ut. Skal ta et bedre bilde i dagslys. Skulle hatt ut kam.dekselet for pussing og polering og, men vet ikke om jeg tør før jeg har en ny pakning :lol:

Sånn her er tilstanden inni nå.
Bilde
Treverket og 'treverket' blir kanskje aluminiumsplater hvis jeg får ordna det til en grei pris. Rattet må ut, og den slitne girkula også. Legg merke til antallet knapper for hornet! :shock:
Bilde

#24580  av @lpher

Herlig bil! ;-)

Helt rå de linjene der når du tenker på bilstandarden var i 1977 ;-)

@lpher

#25003  av Ole-M

Får vel fylle inne litt her igjen. Har egentlig mer oppdatert tråd på bilforumet.net .

Bilen står stille om dagen, pga et lager i reimhjulet til vifta som har tatt kvelden. Også er det jo kommet litt snø her, så må få den inn et sted snart.

Men har fått gjort litt siden sist hvertfall.
Den har fått nye plugger, motorrens og ny olje.
Bilde

Jeg har fått blankpolert topplokket. Ser litt bedre ut.
.BildeBilde
Bilde
Bilde

Også var jeg hos Kollevold idag, kjøpt nytt OMP ratt, pedaler og Snap-Off rattadapter som tyverisikring. Mangler bare rattboss som passer, det skulle de sende i posten om ca 14dager. Gleder meg til å bytte den grusomme rattet :D
Bilde

Imorgen skal jeg ut å se om noen kan få ordnet aluminiums paneler til interiøret. Og kanskje finne ut hvor jeg kan få kjøpt Alcantara, eller semsket skinn for å sy ny belg til girspaken

#25057  av Ole-M

FÃ¥tt inn de bildene idag.

Også har jeg vært å handlet semsket skinn og har satt muttern til jobb med å sy ny belg til girskapen :D .
Blir litt til overs også, så lurer på hva jeg skal bruke det til. Kanskje håndbrekk-håndtaket :idea:

#25062  av CelicaTurbo

ser snacks ut det der :)

#25249  av Ole-M

Bestilt carbonfiber duk til instrument panelet etc. idag.

SÃ¥ her blir det da sansynligvis carbonfiber.
Bilde
Bilde
Bilde

#25250  av erling

Hvor mye ga du for OMP-rattet?