TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Reg. nr. pÃ¥ orginal mr2 turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #243545  av celica_st185

Trenger ett regnr. på en orginal mr2turbo, en kammerat som skal bestille noen drivverksdeler, men har ombygd bil fra gti, og er ikke samme drivakslingene...

#243550  av BrennaRacing

Det hjelper ikke med regnummer når man skal bestille deler til Mr2...Alle er importert så de finner ikke noe på regnummeret...Du må ha chassinummer 8)

#243551  av marlboro1310

Evolutionturbo bør vel ha noe å hjelpe deg med hva angår drivverk... :wink: og chassinr.

#243568  av celica_st185

BrennaRacing skrev:Det hjelper ikke med regnummer når man skal bestille deler til Mr2...Alle er importert så de finner ikke noe på regnummeret...Du må ha chassinummer 8)
Ok, men da trenger jeg ett chassinummer, hvis noen vil legge ut det :)

#243571  av TOYPARTS

celica_st185 skrev:
BrennaRacing skrev:Det hjelper ikke med regnummer når man skal bestille deler til Mr2...Alle er importert så de finner ikke noe på regnummeret...Du må ha chassinummer 8)
toyota har jo sw20 turbo på dataen sin. jeg bruker aldri chassinummer eller regnummer når jeg bestiller deler.

#243572  av aneriks

jeg sliter med akurat det samme så vist noen har et så hadde det vært veldig greit..

#243581  av Larsen

Så lenge du ikke har en j-spec motor så går det nok bra. Mr2 turbo ligger på både europa cd og generell cd på epc (vil si at de fleste har dem liggene på pc'en)

#243609  av aneriks

TOYPARTS skrev:
celica_st185 skrev:
toyota har jo sw20 turbo på dataen sin. jeg bruker aldri chassinummer eller regnummer når jeg bestiller deler.
toyota i krisitansand nekter og hjelpe deg vist ikke du har dele nr eller chassi nr..

#243621  av marlboro1310

høres ut som toyota i Harstad...elendig service... :D

hvem trenger vel toyota da man har http://www.ts-ogn.no ? :lol:

#243627  av Ivar

aneriks skrev:
TOYPARTS skrev:
celica_st185 skrev: Ok, men da trenger jeg ett chassinummer, hvis noen vil legge ut det :)
toyota i krisitansand nekter og hjelpe deg vist ikke du har dele nr eller chassi nr..
Hvis du oppgir modellkode kan det være at de er litt mer behjelpelige.

#243651  av aneriks

Ivar skrev:
aneriks skrev:
TOYPARTS skrev: toyota har jo sw20 turbo på dataen sin. jeg bruker aldri chassinummer eller regnummer når jeg bestiller deler.
Hvis du oppgir modellkode kan det være at de er litt mer behjelpelige.
tro meg jeg har prøvd

#243655  av jumbo

Utrolig dårlig service om de ikke gidder å søke litt for deg...

#243659  av Ivar

jumbo skrev:Utrolig dårlig service om de ikke gidder å søke litt for deg...
Det er ikke sikkert de på delelageret i Kristiansand sitter med den samme kompetansen på denne bilen som deg, og derfor er de muligens ikke villige til å spesialbestille deler som de ikke er sikre på kommer til å passe på bilen din.
(Ja, vi entusiaster vet at omtrent alt går om hverandre på disse bilene.)

Hvis de kun går inn på modellkoden får de sannsynligvis opp absolutt alt av deler som har blitt levert til MR2 MK2 innenfor alle revisjonene. Hvis de går inn på karosserinummeret så får dem de delene den bilen egentlig skal ha. Bestiller de feil del så sitter de igjen med tapet. Det koster å frakte ting rundt omkring. Utenlandsbestillinger får man sjeldent returnert.

Det er en grunn til at forhandlere er så "sære" og vil ha karosserinummeret.

Jeg jobber på et delelager hos en merkeforhandler, så jeg vet utmerket godt hvordan dette er. Man kan ikke sitte på spesialkompetanse på absolutt alle bilmodellene. Man kan heller ikke ta alt en kunde sier for god fisk, for kunder sier mye rart.

Den eneste grunnen til at vi her på forumet vet så mye om MR2 er jo fordi vi er spesielt interesserte.

#243668  av Ivar

Jeg pleier for øvrig å be kunder om å gå inn på finn.no eller autodb.no og finne registreringsnummeret på biler som tilsvarer de delene kunden er ute etter. Dette fungerer veldig fint.

På jobben kan jeg i hvert fall slå opp karosserinummer ut i fra registreringsnummer. Vet dessverre ikke hvordan systemet til Toyota er lagt opp og om de har tilgang til den nedstrippede databasen til vegdirektoratet.
Virker ikke som at de har noe mulighet for det.

#243670  av Ivar

Nå er det mye tankeprosesser på gang her...

Vi bør definitivt lage en sticky liste som inneholder karosserinummer fra rev1, 2, 3, osv. Både GTi og Turbo.