CelicaTurbo skrev:Jeg kan ikke se at du har svart på spørsmålet, men du har ingen feilkoder nå for tiden om du nullstiller ecu og deretter tar en kjøretur? Du ble kvitt den feilkoden på bankesensoren fra i vinter?
Coil kan være en kilde til slike problemer men siden du sier at den avogtil fungerer uten problem og ellers ikke så føler ikke jeg meg så sikker på at det er den ihvertfall. Jeg byttet coil til en brukt en fra Amund for ca to år siden (fra nå) for å kvitte meg med noe lett nøling på lette pådrag og det fikset problemet da ihvertfall, etter det var den kun litt nølete på helt kald motor men det tror jeg er omtrent umulig å unngå på disse motorene. Med tanke på at problemet kommer og går frykter jeg noe elektrisk eller med wiring, det er synd du ikke holder til i nærområdet slik at jeg kan bidra bedre med feilsøkingen. 11 sekunder på 0-100 er definitivt veldig feil, den gikk definitivt mye bedre når jeg solgte den, og det er litt forunderlig at den går dårligere på høyere trykk enn på lavt. Jeg håper Lars kan finne ut noe på ACR.
Har du tatt en titt på tennpluggene eller ev. byttet disse? Tennpluggende skal holde lenge fremdeles men det er jo mulig at de er skadet. Om du har byttet dem, hva har du byttet til?
Ble kvitt feilkoden på bankesensor da jeg satte inn en ny fra toyota, så det var nok enten det første verkstedet som hadde strammet den for hardt til, eller at den var defekt når jeg fikk den. ECU viser ingen feilkoder. Den viste feilkode på fuelcut og lambda for en tid tilbake da en kjenning av meg prøvde å leke mekaniker og stilte ned på FCD. Skiftet lambdaen i samme slengen også for å være sikker, men uten lykke. Har byttet plugger til noen NGK-plugger som er 1 grad kaldere (de uten resistor). Har også skiftet pluggledninger, toppdekselpakning, fordelerlokk og rotor, lambda (som sagt) og til slutt luftmengdemåleren. Tennpluggene var hvite da jeg byttet de, og når jeg har sjekket de nye, så har de vært svarte/sotete. Coilen er det siste jeg har på listen min, og ja, problemet kommer og går. Eller, det kommer ofte, og går sjelden. Marerittet er jo om problemet ligger i det elektriske. Jeg har rett og slett ikke kunnskap til å feilsøke meg fram til hva som kan være problemet. Håper virkelig at Lars kan få en anelse om hva som kan være feilen på ACR, har fått det inntrykket at han har over middels peiling (for å si det mildt) på disse bilene, og ble virkelig lettet da han sa seg villig til å se på problemet.