TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vannlekkasje...viste seg Ã¥ være sprekk i blokk

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #243883  av kennethx

Har kjørt en stund med vannlekkasje i området rundt vannpumpen, og vannpumpen ble tatt av, byttet o-ringer og satt på igjen for 2 dager siden. Dette hjalp ikke, så den måtte taes av igjen, og da ble det oppdaget sprekk i blokken.

Et bilde sier mer en 1000 ord?
Vedlegg
DSC00013.JPG
DSC00013.JPG (292.8 kiB) Vist 280 ganger

#243890  av sleeper

hm.. surt det der!
mye problemer for deg nå for tiden syntes jeg.. :cry:

men var ikke veldig lett og få sett den sprekken der... :?

#243900  av aneriks

sleeper skrev:hm.. surt det der!

:cry:

#243903  av kennethx

sleeper skrev:hm.. surt det der!

Gjør det ikke lettere å se sprekken at vannpumpen står midt forran der heller :roll:

#243906  av Mr2 Mk2

Var "worst case scenario" det der, tenkte ikke engang på at blokken skulle være gåen....Ufattelig kjipt det der, håper det ordner seg for deg snart. :)

#243907  av sindrejl

får du ordnet bilen til acr da?

#243908  av kennethx

sindrejl skrev:får du ordnet bilen til acr da?
10 dager til ACR, jeg har en blokk som er boss....

#243939  av sindrejl

så enda en gang acr uten bil? surt :( hadde gledd meg til å sitte på rundt med deg :?

#244053  av kennethx

sindrejl skrev:så enda en gang acr uten bil? surt :( hadde gledd meg til å sitte på rundt med deg :?
Vi får se, it ain't over till it's over... :roll:

#244079  av Kilgallon

Kjipe greier dette da :(

#244100  av Andy_Celica

Har det skjedd i ettertid av kjøringa da eller? da jeg hadde blokka mi til borring så syrevaska de den og inspiserte nøye etter sprekker i blokka osv? ble det ikke gjort eller har sprekken kommet i ettertid?

Uansett surt nå som du har brukt så mye penger på innmaten i den motoren der.

Men men du fikser vel det problemet uansett vel?

#244104  av sindrejl

kennethx skrev:
sindrejl skrev:så enda en gang acr uten bil? surt :( hadde gledd meg til å sitte på rundt med deg :?
Vi får se, it ain't over till it's over... :roll:
får håpe det ordner seg da :) hvis ikke skal du få sitte på (i fanget til dama)

#244116  av kennethx

Andy_Celica skrev:Har det skjedd i ettertid av kjøringa da eller? da jeg hadde blokka mi til borring så syrevaska de den og inspiserte nøye etter sprekker i blokka osv? ble det ikke gjort eller har sprekken kommet i ettertid?

Uansett surt nå som du har brukt så mye penger på innmaten i den motoren der.

Men men du fikser vel det problemet uansett vel?
blokken ble syrevasket og trykktestet, alt ok. Men denne skaden må ha lagt latent i blokken, for det er umulig at det kan ha oppstått helt fra grunnen av med den belastningen den har hatt siden den ble satt sammen. Det er jo slikt som kan skje...

Håper på at ny blokk blir borret i morgen...

#244135  av larsst185

du kan self i år som i fjord få disponere min bil noen runder og :) om ting skulle skjære seg..

#244138  av sindrejl

larsst185 skrev:du kan self i år som i fjord få disponere min bil noen runder og :) om ting skulle skjære seg..
;) du godeste kenneth skal få prøve en standard mr2 også om du vil :) Er vel det jeg dukker opp med