TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bytte turbo pÃ¥ mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #242956  av aneriks

hvordan er den og bytte med motoren i? er det noen som har noen gode triks eller?

#243329  av BT-GTI

ta ut motoren er super triks nr1 :lol: . mitt andre luretriks i ludo er å bruke varme opp boltene som holder turboen fast. de har vært utsatt for ekstremvarme og kulde og sitter garantert helt potte tett fast kjør på med alt av guffe som det sår at vil løsne ting la det så over natta og prøv forsikktig å ta løs turboen samme med manifoilen. katta skal du vel ikke bruke så det funker overdrevent maktbruk

#243862  av aneriks

fikk den fint av var ikke så veldig vanskelig som jeg hadde forestilt meg igrunn..

#243975  av marlboro1310

Kan jeg spørre hvorfor du bytta turboen? :roll:

#243998  av aneriks

marlboro1310 skrev:Kan jeg spørre hvorfor du bytta turboen? :roll:
den lakk olje i store dimensjoner :?

#244006  av sindrejl

derfor burde noen gi ham en ct26 snurrbo i en forrykende fart så aneriks kan bli med til acr ;)

#244017  av aneriks

sindrejl skrev:derfor burde noen gi ham en ct26 snurrbo i en forrykende fart så aneriks kan bli med til acr ;)
hehe.. jeg har en til, men den er ikke noe serlig bedre den så vet ikke om jeg i det hele tatt gidder og montere den..for se er max power treff til helga og så kan være jeg monterer den for en dag..blir vel til at jeg kjøper en ct27 tenker jeg..

#244027  av Larsen

Har et overhalingssett liggende hvis du trenger?

#244030  av aneriks

Larsen skrev:Har et overhalingssett liggende hvis du trenger?
hvor flink må man være for og montere det vet du det?? har aldri åpnet en turbo før..

#244033  av Larsen

Det er ikke veldig avansert. Nå har jeg kun tatt de fra hverandre for å funnet ut at begge ikke kan brukes for min del da. Det er to ting som krever litt arbeid og det er å dele eksos huset og å få av c klipset på kompressorhuset.

Overhalingssette passer da kun ct26 med standard størelse på akslingen(Ikke overhalt før). Hvis en av turboene du har er keramisk så ville jeg gått for den. De er en del bedre enn de med stålvifte.

Her er en liten guide på engels
http://socalsupras.com/tuning/turborebuild.html

Hvis du først skal gjøre det så kan jeg helt sikkert bistå litt per pm også.

#244034  av aneriks

mye skal du ha for det kittet?