TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mr2 vs rx7

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#244651  av sindrejl

A_hjelme skrev:Derfor jeg skrev øverst:
Noen som har erfaring?
Litt for mye synsing her inne på forumet.
har kjørt begge bilene så personlig snakker jeg av erfaring iallefall :)

men eneste måten å bestemme seg på mellom disse to bilene er bare å prøve dem. Noen mener rx7 KNUSER mr2'en på bane, andre mener det helt motsatte.. man må bare finne den bilen man selv liker og lære seg å mestre den så godt man kan.

Man kan forresten drifte med stortsett alle biler inkl mr2 ;)

#244655  av Zepticon

sindrejl skrev:
Zepticon skrev:
Pitchyou skrev: og med tanke på at wankel ikke varer så lenge
Altid morsomt med folk som bare slenger ut påstander...
Alle vet jo at 95% av alle MR2 motorer raser før dem har trillet 50k enda!
vet ikke helt hvor mye hold det var i den siste påstanden din :?: :D har faktisk ikke hørt om en eneste 3sg(t)e som har rast før fylte 50.000km

om den har det kommer det nesten utelukkende av eier som har dratt alt for mye trykk ut av turboen (på 3sgte)
Er like mye hold i min påstand som i den jeg quotet :wink:

#244658  av sindrejl

Zepticon skrev:
sindrejl skrev:
Zepticon skrev: Altid morsomt med folk som bare slenger ut påstander...
Alle vet jo at 95% av alle MR2 motorer raser før dem har trillet 50k enda!
vet ikke helt hvor mye hold det var i den siste påstanden din :?: :D har faktisk ikke hørt om en eneste 3sg(t)e som har rast før fylte 50.000km

om den har det kommer det nesten utelukkende av eier som har dratt alt for mye trykk ut av turboen (på 3sgte)
Er like mye hold i min påstand som i den jeg quotet :wink:
var det å skjønne sarkasme på internett da.. huff jeg er dum :lol:

#244659  av Pitchyou

første gang jeg hører noen si wankel er holdbart... 8)

mr2 er jo ikke akkurat fjortiss, kan jo faktisk virke som mange ikke vet at de finnes

#244678  av Zepticon

Pitchyou skrev:første gang jeg hører noen si wankel er holdbart... 8)

mr2 er jo ikke akkurat fjortiss, kan jo faktisk virke som mange ikke vet at de finnes
http://www.mazda-ogn.org/forum
:wink:

Wankel er like holdbar som noen annen motor... krever bare annen behandling og vedlikehold.

#244683  av sindrejl

Zepticon skrev:
Pitchyou skrev:første gang jeg hører noen si wankel er holdbart... 8)

http://www.mazda-ogn.org/forum
:wink:

Wankel er like holdbar som noen annen motor... krever bare annen behandling og vedlikehold.
jepp.. feks VEEELDIG viktig å ikke kjøre hardt på kald motor :)

#244686  av jumbo

A_hjelme skrev:Nope.
RX7 har optimal vektfordelig med 50/50
MR2 er mye tyngre bak, å derfor litt skummel med tanke på sladd.
Ikke at det er noe problem for meg da :twisted:
SKAL gå sidelengs! :twisted:
48/52 er vel ikke akkurat MYE tyngre bak men.... :roll:

#244692  av Nikko

har hatt MR2 i over 2 år nå og har eg gti og en turbo. en kompiss av meg solgte for en stund tilbake sin RX7 så jeg har med andre ord vert borti RX7 også en del. Jeg skal innrømme at RX7en er den eneste bilen som har skremt meg til nå, men det ligger nok litt i det at jeg hadde hatt lappen i 6 måneder første gang jeg prøvde denne.

den går som juling! meeen nå når det er sagt så fikk han kompisen min prøve MR2 turboen min, og han påsto at forskjellen ikke var så stor på aks og kjøre egenskaper vel og merke er dette bare en 225 HK MR2.

så min menig er at her er det bare snakk om smak og behag. Jeg velger mr2 pga utsene. kunne tenkt meg en RX7 men syns ikke de er like tøffe som MR2en

#244700  av marlboro1310

Ingen skal komme å fortelle meg at om du stiller begge bilene likt tunet imot hverandre,at da RX7n grisekjører MR2n...

Kan ikke helt se det skje...med midtstilt motor har MR2n veiegenskaper som ganske dyre sportsbiler innehar 8)

-Want Porsche-performance at Peugot prices?Kjøp MR2 Turbo :wink: :D

#244714  av inzane2012

sindrejl skrev:
A_hjelme skrev:Derfor jeg skrev øverst:
Noen som har erfaring?
Litt for mye synsing her inne på forumet.
har kjørt begge bilene så personlig snakker jeg av erfaring iallefall :)

men eneste måten å bestemme seg på mellom disse to bilene er bare å prøve dem. Noen mener rx7 KNUSER mr2'en på bane, andre mener det helt motsatte.. man må bare finne den bilen man selv liker og lære seg å mestre den så godt man kan.

Man kan forresten drifte med stortsett alle biler inkl mr2 ;)
hør hør, er ganske enig med sindrejl her, du må nesten bare finne deg en rx7 og prøve den for å gjøre deg opp en egen mening. noen sverger sikkert til rx7 og mener den er bilen over alle andre, samme med mr2...men vist du har lært deg skikkelig og mestre en mr2 og kjenner bilen din inn og ut så ville du nok sikkert flekkt forbi en hel haug med dyrere biler på bane...bunner vel mest ut i hvor erfaren du er med bilen du kjører og hvor erfaren du er som sjåfør generellt...

#244726  av EvolutionTurbo

Som inzane 2012 og sindrejl sier, du må bare prøve en rx7

Da jeg skulle kjøpe meg bil så sto det også mellom MR2 Turbo og RX7, synes vel mr2'en var bedre å kjøre (nå kjørte jeg bare på offentlige norske veier da), det kan også ha noe med understellet på bilene å gjøre.

Men RX7 en var helt sykt morsom å kjøre:) det var mye likt drag i dem, bortsett fra att RX7 en var litt sterkere, og at der hvor MR2'en stoppet bare økte RX7'en, sinnsykt morro bil om du er ute etter aks:)

hehe. men vi vet jo alle hva slags bil jeg valgte;p

#244783  av OrIoN89

Hos meg så sto det nok også mellom mr2, rx 7 men også 200sx s14 og 300z :roll: Men jeg tenkte litt på driftssikkerhet, og der vant toyota, mens fikk veldig lyst på Rx7 pga utseende. Synes den er sy sykt rå. Men smaken er som baken, så skal ikke si noe er bedre enn noe annet. ;)

#244786  av Morten

jumbo skrev:
Er mer enn som så på turboen ihvertfall. Husker ikke sikkert om det er 46/54 eller 44/56 som er tallet som går igjen, men uansett vil en bil med 50-50 med samme vekt og dekk kunne kjøre fortere i svinger enn en MR2. :wink:

Edit: samtidig gjør samme forholdet at MR2 har bedre grep til akselerasjon. er alltid to sider av samme sak. Hehe

#244836  av Master

Morten skrev:
jumbo skrev:
Er mer enn som så på turboen ihvertfall. Husker ikke sikkert om det er 46/54 eller 44/56 som er tallet som går igjen, men uansett vil en bil med 50-50 med samme vekt og dekk kunne kjøre fortere i svinger enn en MR2. :wink:

Edit: samtidig gjør samme forholdet at MR2 har bedre grep til akselerasjon. er alltid to sider av samme sak. Hehe
Min USA mr2 turbo (AJMZZA) veier 544.2kg foran, 746.0kg bak. Total egenvekt er: 1290.2 kg. Noe som gir en vektfordeling lik 42,2% foran og 57,82% bak. Quote Her Der står det for de med 5sfe motor og, samt uten T-bar. Men ikke 3s-ge