TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• verdi pÃ¥ mk2 turbo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #244592  av A_hjelme

Hvor mye er en 91 mod med 3.gen turbomotor verdt?
Bilen er gått 175oookm, men motor-pakka gått 100oookm.
Den er rød, men trenger ny lakk.
teknisk er den tipp topp.

#244599  av sindrejl

store spørsmålet er om bilen er godkjent, er den ikke det er den ikke verdt mer enn en n/a bil nesten.

#244600  av Ivar

sindrejl skrev:store spørsmålet er om bilen er godkjent, er den ikke det er den ikke verdt mer enn en n/a bil nesten.
Ok, nå får du gi deg. Et rearclip koster litt.

#244603  av mr2cato

Da rekner jeg med at konverteringen ikke er godkjent!?

Med tanke på at den trenger ny lakk og sammenligning feks med denne som er nylakkert i 2004 så vil jeg tippe en plass rundt 95.000 - 105.000,-
Litt ut i fra markedet, da nokså strøkne ombygde mr2 turboer (uten godkjenning) ligger på rundt 110.000 - 130.000,- (Da med unntak av de meget modifiserte).

#244626  av jumbo

Ivar skrev:
sindrejl skrev:store spørsmålet er om bilen er godkjent, er den ikke det er den ikke verdt mer enn en n/a bil nesten.

Kommer vel strengt tatt helt an på kjøperen, men for min del er jeg enig i at en ombygget ikke-godkjent bil selvsagt har langt lavere verdi enn en original eller godkjent ombygget turbo. Og nei, det har null og niks å gjøre med at jeg har godkjent selv.

#244652  av aneriks

jumbo skrev:
Ivar skrev:

Kommer vel strengt tatt helt an på kjøperen, men for min del er jeg enig i at en ombygget ikke-godkjent bil selvsagt har langt lavere verdi enn en original eller godkjent ombygget turbo. Og nei, det har null og niks å gjøre med at jeg har godkjent selv.
det er klart den er verd mindre ikke godkjent, men er jo verd en del mere en en gti fordeom

#244656  av Ivar

jumbo skrev:
Ivar skrev:

Naturligvis. Det koster jo med avgifter og tid, men å si at den er like lite verdt som en N/A i tilsvarende stand er litt drøyt.

#244661  av sindrejl

Ivar skrev:
jumbo skrev:
Ivar skrev: Ok, nå får du gi deg. Et rearclip koster litt.

Naturligvis. Det koster jo med avgifter og tid, men å si at den er like lite verdt som en N/A i tilsvarende stand er litt drøyt.
ok kanskje litt drøyt, men man får ikke mye imellom .. 10-20k mer mener jeg en ikke godkjent snurrbo er verdt ca :) men som det sies lenger oppi her kommer det helt an på kjøperen og folk med ikkegodkjente turbomr2'er sliter med å få solgt dem for tia (iallefall noen jeg har sett ligget ute leeenge nå)

#244665  av jumbo

Ivar skrev:Naturligvis. Det koster jo med avgifter og tid, men å si at den er like lite verdt som en N/A i tilsvarende stand er litt drøyt.
Kommer vel mest an på øya som ser og om man finner en god kjøper eller ei.