celica_st185 skrev:Legger bare opp en tjukk strømkabel fra batteriet og frem, samt jord fra batteriet og opp til f. eks. støtdempertårnet. Husk sikring bak ved batteriet, og denne må være over 80 Ampere, tror jeg bruker 150 A og den holder fint 
Er ikke 150A litt voldsomt?
Jord batteriet skikkelig bak. Dobbelsjekk jordinger foran. Siste bilen som var hos meg hvor det var slurvet med dette gav meg et 6 sekunders støt når jeg rørte bilen.

hele greiene ble strømførende og batteriet kokte og eksploderte til slutt.
Biltilsynet greide å påstå når jeg var inne hos dem med bakflyttet batteri at jeg måtte isolere ledningen ekstra, for den kunne avgi stråling. (pisspreik

)
Anyway, du må også feste batteriet med minimum 10mm gjengestag og ha en skvettsikker beholder rundt batteriet.
EDIT : Bruk tilstrekkelig tykk nok kabel. Du skal føre strømmen mye lenger nå enn det korte stykket i motorrommet. Jeg ville også ha laget en type koblingsboks i motorrommet for distribusjon av strøm. dette forhindrer billige hobbykoblinger og gir det mulighet til å koble til ekstra ting senere med et raskt inngrep.