TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kan man ha 17" foran og 18" bak???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #244989  av Stølen

Har ofte lurt på hvorfor biler som f.eks Honda NSX og Lotus Esprit er godkjent med en tomme større felg bak enn foran, mens Toyota MR2 ikke er det... Det ville jo sett helt syyykt fett ut med 18" med bred kant bak og 17" med "grei" kant foran...

Er det noen måte å omgå regelverket på, i tilfelle dette ikke er tillatt??
Vedlegg
Hadde ikke dette vært grisefett på MR2?? I 18" og 17" såklart...
Hadde ikke dette vært grisefett på MR2?? I 18" og 17" såklart...
NSX-2.jpg (18.8 kiB) Vist 805 ganger
Her er det 19" bak og 18" foran...
Her er det 19" bak og 18" foran...
NSX-1.jpg (21.16 kiB) Vist 805 ganger

#244993  av 4A-GE

Du kan jo prøve deg. Såfremt det er like felger og dekk på begge akslingene?!

#244994  av sindrejl

jeg har bestilt 17 foran og 18 bak ;) om det er tillatt driter jeg regelrett i :P

#245017  av OrIoN89

Jeg kjører med 15" og 18" atm jeg... :roll: Ingen som har vinket meg inn ennda :twisted:

(18" forran har fått en fin flenge i siden og kast i felgen... :roll: )

#245033  av BT-GTI

funker fint med 17" og lavprofil foran og 18"bak med vanlig profill.
uannsett ingen som ser den ene tommen på mr2. jeg kjører med 17 lavprofil foran og 17 med vanelig profil bak og det ser ut som jeg kjører med 17 foran og 16 bak.. tror jeg skal annskafffe spacere. for å fylle hjulbuene litt bedre.

#245035  av sindrejl

BT-GTI skrev:funker fint med 17" og lavprofil foran og 18"bak med vanlig profill.
uannsett ingen som ser den ene tommen på mr2. jeg kjører med 17 lavprofil foran og 17 med vanelig profil bak og det ser ut som jeg kjører med 17 foran og 16 bak.. tror jeg skal annskafffe spacere. for å fylle hjulbuene litt bedre.
hvorfor lavprofil bak? synes å huske det er normalt med omvendt ? spesielt ved større felger bak.
Sist redigert av sindrejl den 02 jun 2007 21:47, redigert 1 gang totalt.

#245036  av aneriks

sindrejl skrev:
BT-GTI skrev:funker fint med 17" og lavprofil foran og 18"bak med vanlig profill.
hvorfor lavprofil bak? synes å huske det er normalt med omvendt pga bredde på dekket jeg..?
tror det er omvendt han mener men skreiv feil, vist ikke blir vel forskjellen veldig stor?

#245040  av sindrejl

aneriks skrev:
sindrejl skrev:
hvorfor lavprofil bak? synes å huske det er normalt med omvendt pga bredde på dekket jeg..?
tror det er omvendt han mener men skreiv feil, vist ikke blir vel forskjellen veldig stor?
mekke amerikaner stuk, altså 70 profil bak og en vanvittig bredde og sykkeldekk foran :D

#245071  av marlboro1310

avvik i rulleomkrets kan fort bli for stor da man går flere hakk utover det originale...

18" bak på en mr2 mk2,da må du på 35 profil for at det skal være lovlig... :roll:

#245130  av sindrejl

marlboro1310 skrev:avvik i rulleomkrets kan fort bli for stor da man går flere hakk utover det originale...

18" bak på en mr2 mk2,da må du på 35 profil for at det skal være lovlig... :roll:
var det jeg trodde jeg også så har bestemt meg for 35 profil bak og 40 foran

#245135  av cameleon

Er ikke lov og du får ikke godkjent en mr2 med slike dimensjoner. har sjekket :)
dog felger er det minste man trenger å bekymre seg for når det gjelder etaten :lol:
 #245321  av Stølen

Ja, blir vel noe sånt eg ender opp med- 18x9 med 35 i profil bak og 17x7 foran... Burde fylle ut både her og der :P

forresten noen som vil kjøpe de felgene som står på no..??
Både dekk og felger kjøpt nye for 2 mnd siden- 205/40-17 foran og 235/40-17 bak... Strøkne felger og Hankook Sport-dekk rundt om. Sitter som limt... :wink:

Se i garasjen for bilder..! MÃ¥ be om hbo 6000,-.
 #245331  av mr2cato

Stølen skrev:Se i garasjen for bilder..!
Du har ikke garasje ;)
 #245359  av aneriks

mr2cato skrev:
Stølen skrev:Se i garasjen for bilder..!
Du har ikke garasje ;)
han har det vist du søker i garasjen,
 #245726  av Stølen

Som Aneriks skrev, søk i garasje-posten over. Da dukker jeg opp vettu. Skal få årne bedre bilder etter hvert. De nye felgene er bestilt, dukker opp om ca en måned. Så jeg stresser ikke med å selge før de nærmer seg (vil kjøre mest mulig med lavprofil 8) ). Men høyeste bud over 6000 vinner...! Budrunden er startet :wink:

Her er noen bilder av felgene:
Vedlegg
Høyreforan2.JPG
Høyreforan2.JPG (118.17 kiB) Vist 287 ganger
Legg merke til at tusjmerket fra lageret dekket kommer fra, ikke er gått bort enda (rimelig ferske).
Legg merke til at tusjmerket fra lageret dekket kommer fra, ikke er gått bort enda (rimelig ferske).
VenstreBak2.JPG (105.79 kiB) Vist 290 ganger
Frontleft.JPG
Frontleft.JPG (109.4 kiB) Vist 288 ganger