TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kjennskap til Mr2 turbo i stavanger

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#244075  av toyota_mr2

hei jeg mener den holer til i tananger den har vert for salg før

#244089  av sindrejl

ombygd til.. det vil vel si "ikke godkjent" :( surt ellers hadde jeg kjøpt den

#244151  av lexusmann

:shock: :shock:
Utrolig flott bil!!!Men skikkelig kjipern hvis den ikke er godkjent... :cry:

#244164  av sindrejl

lexusmann skrev::shock: :shock:
Utrolig flott bil!!!Men skikkelig kjipern hvis den ikke er godkjent... :cry:
den er ikke det, men han kan godkjenne den for den som har litt tid.. han hadde alle papirene men manglet egentlig bare visning sa han

#244218  av mr2cato

Jeg tenkte meg ut for å se på den en dag i denne uka, så kan jo gi en tilbakemelding og statusrapport om bilen.

Sindre spurte du om hvilket år den er førstegangsregistrert i Norge?
Er gangske vesentlig med tanke på hk avgift ved godkjenning!

Ja fin bil, men raua ser da helt forferdelig sammenlignet med resten av bilen , mener jeg :P

#244231  av sindrejl

mr2cato skrev:Jeg tenkte meg ut for å se på den en dag i denne uka, så kan jo gi en tilbakemelding og statusrapport om bilen.

Sindre spurte du om hvilket år den er førstegangsregistrert i Norge?
Er gangske vesentlig med tanke på hk avgift ved godkjenning!

Ja fin bil, men raua ser da helt forferdelig sammenlignet med resten av bilen , mener jeg :P
nei spurte ikke om det.. du får gjøre det du :)

#244358  av mralp

Ahhhh, nydelig!

Min første mr2 mk2, førstegangsreg i Norge 02.08.2001.

Denne brukte jeg mye penger på, og er den peneste av mine 3 så langt. Plukket bilen helt i biter vinteren 2004 og tilpasset komplett Bomexkit (helvetes arbeid). Sendte så alt til lakking, satte også bort all pussing og sparkling (utført av Arve Trøan, veldig flink kar). Tok full understellsbehandling og byttet et drøss med deler. Solgte den 12.05.2005, var nettopp vist på EU uten anmerkninger. Vanvittig deilig å se at den er på veien, fryktet den hadde smelt i en vegg da jeg ikke hadde observert den på lange tider :D

Mmmmm * kose på *
Vedlegg
Mr2-nr1-bomex.jpg
Mr2-nr1-bomex.jpg (129.03 kiB) Vist 951 ganger

#244359  av mralp

Komplett eierliste i Norge er (såvidt jeg husker):

Importert 2001:
- Reg 02.01.2002 på Tore Eilertsen.
- Reg 12.04.2002 på undertegnede.
- Reg 05.2005 på dagens selger.

FÃ¥ den til Trondheim da! Vi trenger flere turboer her oppe! :D

#244398  av celica4ever

veldig pen bil!Noen som har sett på bilen?

#245310  av mr2cato

Mulig han har lyst å kvitte seg med bilen før EU godkjenning som er akuratt i denne måneden! :P ikke sikkert, men bare en tankegang. Sist EU kontroll ble gjort av forrige eier!

Han er sikkert redd for motorombyggingen og sikkert utslipp.

De av dere som har ombygde mr2'er som ikke er godkjent ombygd!
Hva gjør dere for å slippe merknad for "motor ikke i overstemmelse med vognkort"? med mindre dere har bekjente som tar godkjenningen!
?

#245311  av sindrejl

mr2cato skrev:Mulig han har lyst å kvitte seg med bilen før EU godkjenning som er akuratt i denne måneden! :P ikke sikkert, men bare en tankegang. Sist EU kontroll ble gjort av forrige eier!

Hva gjør dere for å slippe merknad for "motor ikke i overstemmelse med vognkort"? med mindre dere har bekjente som tar godkjenningen!
?
de sjekker da ikke motor på en eu kontroll?

#245317  av mr2cato

sindrejl skrev:
mr2cato skrev:Mulig han har lyst å kvitte seg med bilen før EU godkjenning som er akuratt i denne måneden! :P ikke sikkert, men bare en tankegang. Sist EU kontroll ble gjort av forrige eier!

?
de sjekker da ikke motor på en eu kontroll?
Etter som jeg har forstått skulle det være noen her inne som hadde fått anmerkning for motor ikke i samsvar med vognkort.
Trodde heller ikke det, men har aldri hatt det problemet heller :P
Men er ganske sikker på at jeg leste om noen som fikk problemer med dette :P Det var derfor jeg tok det opp for å høre erfaringer ;) hehe

#245320  av aneriks

vist de merker det så henger de seg opp i det!!de må rapotere til biltilsynet alt som ikke er i vognkortet, turbo,coilovere,senking,felger,eksos, osv...
og en mr2 turbo uten kat klarer ikke co2 utslips kravene.! så der må og gjøres noe

#245329  av Larsen

Sist jeg leste igjenom regelmentet stod det ingenting om at de måtte melde det til biltilsynet, men det står at de skal orientere eieren om det.