Arne rebel skrev:Da kunne jeg trenge litt hjelp...jeg har startet med å koble, men har kommet over noen problemer: Hvor er...
1. Manifoil Air Temp Sensor
2. Coolant Temp Sensor
3. Throttle Possision Sensor
4. Heated Oxygen Sensor
5. Og hva med disse trykkventilene som sitter på fuel railen, skal de kobles til eller tas bort?
6. Kobles injektorene sammen slik at 1,3,5 går på en utgang og 2,4,6 går på den andre?
7. Hvilket bensintrykk er det normalt å ha inn på motoren?
8. Vet noen om et koblingsskjema for MSexatra på nettet, for jeg finner kun for MS2.2 og MS3...
Jeg drar på et seminar frem til helga, så hvis jeg får svar på disse spørsmålene så er det kanskje mulig jeg får koblet dette opp i helgen...
Hei du.
1. Den står i innsugsrøret etter filter, bare å bruke den fra 3sge'en
2. Bilde
3. Bilde
4. Lambda sonde. Skal vel ha deg en bredbånds? Vet du hva signalet heter der? Lambda signalet skal ihvertfall inn på OX. Så på orginal lambda kommer heaterstrømmen fra orginal ECU. Sonden skal jo varmes når eksosen er kald. Hvis du kjøper deg en bredbåndslambda har du egen "lambda ECU", så da er det bare 0-5V signal som skal inn på OX.
5. Den blå solenoiden er for å redusere bensintrykk, den bruker ikke jeg, har bare koblet vakum direkte på bensintrykkregulator. Den brune er til ACIS. Litt usikker på hva som er bra med den, men jeg har ikke kobla den til. Du kan sikkert påvirke når ACIS skal åpne. Leste på et forum en plass at det beste var å ha ACIS åpen hele tiden, stripse den på full pupp. Men jeg har altså bare koblet ACIS-actuatoren direkte på vakum utenom solenoiden. Er jo sånt en kan forske på senere og....
6. SÃ¥nn har jeg kobla dysene ja. Ble og anbefalt det.
7. Ingen anelse

8. Jeg har et sånt "Rene-skjema" som du har, med masse notater/rabbel på.

Mulig det kan hjelpe deg. Rene brenner jo egne kort, så har ikke samme pinnelayout som de andre MS'ene
-Moderator-
1990 MR2 GTi
1993 MR2 RHD Hardtop banebilprosjekt
1995 Audi S6 4,2