TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny Cusco diff!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #244594  av defred

Da var den nye cusco diffn på plass!
Gleder meg til og prøve bilen med den nye diff`n, den får sin debut den 9 Juni på Aurskog Høland Rally. vil også oppfordre alle til og ta seg en tur i skogen og komme og heie oss frem til klasseseier! :D
Vedlegg
Før!
Før!
DSC00308.JPG (360.24 kiB) Vist 1689 ganger
Etter!
Etter!
DSC00334.JPG (116.62 kiB) Vist 1687 ganger

#244773  av kennethx

SÃ¥ kjent ut....begge bildene faktisk :oops:

Lykke til, husk å kjøre den inn å bytt olje da :)

#244854  av defred

Hvordan anbefales det og kjøre den inn?

#244875  av Morten

Dette er Kaaz sin anbefaling, men har inntrykk av at de ikke avviker mye fra merke til merke.

http://www.kaazusa.com/techHelp/tech_Help.htm

#244902  av Magne

ja kjør inn og bytt olje!!!

Ellers skjer det som skjedde med min... :( :( :(

#244946  av defred

Magne skrev:ja kjør inn og bytt olje!!!

Ellers skjer det som skjedde med min... :( :( :(
Hei og takk for praten her om dagen. Du fant ut hva som var skjedd med din skjønner jeg.
 #245172  av defred

defred skrev:Da var den nye cusco diffn på plass!
Gleder meg til og prøve bilen med den nye diff`n, den får sin debut den 9 Juni på Aurskog Høland Rally. vil også oppfordre alle til og ta seg en tur i skogen og komme og heie oss frem til klasseseier! :D
Depp! Når jeg kjørte bilen ut av verkstedet før i dag og skulle ut og kjøre inn den nye diff`n, kom det straks stygge ulyder fra gearkassa! Så det betyr masse demontering! Dette er tredje gang på under et år jeg må demontere gearkassa så nå begynner jeg å bli rimlig lei! Det betyr også høyst sansynlig at Aurskog Høland rally utgår! Dobbel depp!
 #245604  av defred

Har åpnet og kontrolet hele girkassa min i dag uten og finne den minste feil, ganske merkelig. Åpner senter delen i morgen. :?
Vedlegg
DSC00348.JPG
DSC00348.JPG (301.66 kiB) Vist 1678 ganger
DSC00346.JPG
DSC00346.JPG (191.84 kiB) Vist 1665 ganger

#245645  av Sven

Ser tenna i kassa er riktig vei :twisted:

#245664  av MR2turbo

Prøv med Mineralsk olje; Castrol Hypoy LS 80w90 GL5... Hvit flaske med grønn etikett...
Hadde masse ulyder fra min cusco og prøvde allslags oljer... men det var akkurat som det klakket og slo i den... men bytta til den olja og kom til en ny verden...

Har tipset mange andre og om det og de har hatt samme erfalringene når de har prøvd det.

HÃ¥per det hjelper.

#245689  av defred

MR2turbo skrev:Prøv med Mineralsk olje; Castrol Hypoy LS 80w90 GL5... Hvit flaske med grønn etikett...
Hadde masse ulyder fra min cusco og prøvde allslags oljer... men det var akkurat som det klakket og slo i den... men bytta til den olja og kom til en ny verden...

Har tipset mange andre og om det og de har hatt samme erfalringene når de har prøvd det.

HÃ¥per det hjelper.
Takk, det skal prøves!

#245692  av defred

Sven skrev:Ser tenna i kassa er riktig vei :twisted:
Eneste som duger skal man kjøre raskt uten sekvensiell giring. Bråker fælt men hva gjør vel det! :D

#245693  av Sven

defred skrev:
Sven skrev:Ser tenna i kassa er riktig vei :twisted:
Eneste som duger skal man kjøre raskt uten sekvensiell giring. Bråker fælt men hva gjør vel det! :D
Det er verdt det ja :D

#245715  av cs2451

Sjekk senter diffen. jeg tok knekken på den samtidig som jeg tok diffen bak

#245722  av kennethx

Og jeg :oops: :roll: :lol:
Vedlegg
knust gir.jpg
knust gir.jpg (301.28 kiB) Vist 1665 ganger