TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva i heite har skjedd med forsikring pÃ¥ mr2??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#243233  av sindrejl

wax skrev:De skulle ha snaut 8000 for full kasko. Syns ikke det er helt horribelt, i og med at jeg bor omtrent midt i Oslo.
har nok funnet grunnen, det er et stort prishopp fra 1990 til 93 virker det som..

#243251  av 4A-GE

*reklame*

Hvis du pm'er meg nr ditt. Så jobber jeg tilfeldigvis i IF og kan lage et anslag for deg. Og det er alltid noe triks man kan bruke for å få ned forsikringen ytterligere.

#243357  av sindrejl

4A-GE skrev:*reklame*

Hvis du pm'er meg nr ditt. Så jobber jeg tilfeldigvis i IF og kan lage et anslag for deg. Og det er alltid noe triks man kan bruke for å få ned forsikringen ytterligere.
har allerede hos if faktisk, men jeg sender deg pm jeg :)

#246177  av tantor

Betaler 4k med 30% for delkasko atm. Har ikke fått bilen enda, men den skulle vel være i transport as we speak. 91 Gti

#246268  av nomad25

Jeg betaler 8000 i året for min 90mod mr2 GTI med full kasko hos IF.

Da jeg hørte med dem hvor mye de skulle ha for en tilsvarende bil men da med turbo svarte han at det gjorde de ikke forskjell på.

Synes ikke 8000, er så gale jeg da. Det er tross alt en sportsbil :wink:

#246298  av jumbo

Det merkelige er hvor store individuelle forskjeller det er, avhengig av hvilken salgskonsulent man snakker med...

Gjensidige, IF og andre selskap har samtlige demonstrert at de gir svært ulike tilbud på identiske forutsetninger alle sammen.

Gjensidige har gjort null forskjell på GTI og Turbo tidligere, jeg opplevde plutselig noe HELT annet (økning på rundt 200%), mens noen fremdeles får tilbud om GTI = Turbo fra samme selskap. Ditto gjelder IF og andre.

#246440  av sindrejl

ja.. nei..jeg fikk prisen jenket fra 18k til 11k bare ved å få tak i "rett" konsulent.. galskap.

#246712  av 4A-GE

sindrejl skrev:ja.. nei..jeg fikk prisen jenket fra 18k til 11k bare ved å få tak i "rett" konsulent.. galskap.
Meg du tenker på nå? :lol:
Det dere må tenke på, er at de fleste jobber på provisjon, og provisjon rent alene. Derfor bryr dem seg stort sett ikke om annet enn å gi dere en forsikring dere egentlig ikke trenger, men med en feit årspremie. Man har mål man skal nå og man skal jo imponere hele avdelingen med tall. :P

Vi på min avdeling jobber på en litt annen måte. Her er det kvaliteten som teller. Det er viktigere for meg personlig at dere får en forsikring som dere har råd til, som dekker det du muligens kunne komme ut for. Tyveri, hærverk, generell skade enten din feil eller andre sin, rask utbetaling hvis noe skulle skje og ikke minst, dekket leiebil.

Har ordnet noen tilbuder for noen her inne allerede. Ta gjerne kontakt via Pm om du lurer på om du kan få bedre dekning enn du allerede har.

hvis dette ansees som uønsket reklame, så slett gjerne innlegget.

#255041  av Mr2Even

Vil bare opplyse at jeg har fått innbo, reise, og delkasko bil forsikring hos Nordic insurance for totalt 4046,- i året. Jeg har 75% 1 året i bonus og 8000km. Synes ikke det var så ille..

#255075  av sindrejl

Mr2Even skrev:Vil bare opplyse at jeg har fått innbo, reise, og delkasko bil forsikring hos Nordic insurance for totalt 4046,- i året. Jeg har 75% 1 året i bonus og 8000km. Synes ikke det var så ille..
nei var fin pris det, men bonusen teller nok ganske kraftig inn ;)

#255081  av Mr2Even

sindrejl skrev:
Mr2Even skrev:Vil bare opplyse at jeg har fått innbo, reise, og delkasko bil forsikring hos Nordic insurance for totalt 4046,- i året. Jeg har 75% 1 året i bonus og 8000km. Synes ikke det var så ille..
nei var fin pris det, men bonusen teller nok ganske kraftig inn ;)
Åja det gjør den nok :roll:

#255088  av Ronny

Vil påstå at forsikring er den eneste formen for lovlig svindel i Norge!!

#255091  av toyota_mr2

forsikringen går på vor du bor i lanne han jeg sjøpte bilen min av var 23 åg hade forsikringen i sit navn på sr bank å når far ringte her å sku høre så sa hu i banken at hun ikke fik låv å forsikre den i sit selskap så jeg måte flyte den til jensidige

#255102  av angrykid

Lovlig svindel.. Tja, kan være tilbøyelig til å være litt enig, men ikke så veldig enig.. Greit nok, de skor seg på at du er en god sjåfør. Og de skor seg veeeeldig på at du er ung. Men hva skjer når uhellet først er ute, du lemlester en fyr/dame til det ugjenkjennelige, men de overlever..

Joda, forsikringsselskapet tar utgiftene med å gi vedkommede behandlinger slik at h*n kan leve ett høvelig normalt liv. Dette er snakk om millionbeløp. Så tja, jeg vet ikke helt jeg. Kjente ikke helt jeg var klar for å ta den utgiften selv. Da betaler jeg heller 3000kr hvert år i 50 år... :) Det er en utgift jeg kan leve med...

#255160  av Hiluxmannen

2000 mod Mr2 8000 km Fullkasko, garage, 75%, totalkunderabatt, over 23 år, 6000 kr pr. år hos IF.

Fikk ikke forsikre bilen hos Vesta, enda jeg hadde ALT der fra før. Flyttet øyeblikkelig ALLE mine forsikringer over til IF.

Beskjeden jeg fikk fra Vesta var at jeg kunne søke om å få innvilget forsikring der. Prisoverslag ca. 20 000 pr år. LATTERLIG!