chris skrev:Tore skrev:Takk for et mere nyansert innlegg, Morten, dette er slike tilbakemeldinger vi kan jobbe med!
Det naturlige for publikumsvennligheten er å samle alt av show på formiddag/ettermiddag, og ende det med det mest ettertraktede; breisladden og så en kjapp premieutdeling. Jeg ser poenget med at alle kommer når det er bare en time midt i, dette må vi se på...
Når det gjelder drifterne har de lov å drifte under frikjøringen også, da er banen for alle! Men vi ser at drifterne, og egentlig et mindretall av disse, kjører såpass dårlig at de ødelegger flyten i kjøringen for alle andre. Vi skal se mere på løsninger på dette, vi ønsker heller ikke grus på banen under frikjøringen.
Grunnen til at ekstrembilene har egne heat er at de ønsker det selv. Mange av de er så gode biler og sjåfører at dette er eneste plassen i Norge de får testet toppytelsen på bilene sine. Det vil derfor være en gulrot for dem å få en slik mulighet til å få fri bane i en halv time, og at de slipper å kjøre i kø...når det er sagt, er det selvsagt lov for dem å ligge ute på frikjøringen og presse rundetider eller hva enn de vil gjøre. Problemet for enkelte er vel frykten for å kollidere med en av oss "dødelige" som ikke kan spillereglene der ute like godt
En annen ting jeg lurer på: Er dere mere fornøyd med trafikkflyten i år enn i fjor? Det var vel nesten 300 biler mere inne i løpet av helga, og det var til tider mye kø, men vi flyttet teknisk kontroll og prøvde et slags rundkjørings-prisipp, noe som hjalp en del. Vi ønsket bedre oppstilling i pit-lane, men dette fikk vi ikke til i god nok grad...i tillegg har jeg etter noen år nå konstatert at enkelte har vanskelig for å følge anvisninger og oppføre seg slik de har blitt fortalt
Men det må vi leve med, alle skal være velkommen hos oss 
Må si meg enig med Morten i det han skriver. Var ganske frustert på lørdagen over å ikke få slippe utpå, og jeg så veldig lite til de 5 timene som var avsatt som frikjøring. Og noe av det mest irriterende er det som er nevnt her, hvorfor sette av tid til de såkalte "drifterne" (eller vingle-bilene som jeg synes passer bedre..) når de likevel er utpå hele tiden under frikjøringen og ødelegger for de som prøver å kjøre litt rundetider og teste ytelse?
Folk satt lenge og ventet på drift-battle show, og ingen fikk noen beskjed om at dette var avlyst til fordel for vanlig kjøring, selv ikke speaker.
Sommertreff på ACR har alltid vært ensbetydende med mye kjøring, og kjøring for absolutt alle, uansett hva slags bil man måtte ha, og uansett hvor lite kjøretrening man måtte ha. Folk reiser langt for å oppleve akkurat dette. Men blir det for mye "gatebil-wannabe" kan man jo like gjerne dra til gatebil sørafor. La sommertreff være det det alltid har handlet om: kjøring!! 
Men litt skryt er på sin plass. Trafikk-opplegget var mye mye bedre i år, spesielt i forhold til teknisk som var skjøvet ut av pitlane og ut av det mest trafikkerte området. Og det at det åpnet tidlig gjorde at folk fikk komme mer spredt utover dagen og dermed ingen kø ved inngangen. Veldig lite fyll og bråk på baneområdet er også stort pluss!
Hadde det veldig gøy, og kanskje til høsten kommer jeg oppover igjen 
Jeg kommer gjerne igjen, men da fåreslår jeg endringer på lørdagen ihvertfal !
Fjern det forbaska mc oppvisningen og mindre extremkjøring ! Er ikke morsomt. Jeg fikk selv kjøre 3 runder på lørdags mårån! Etter på var det alt det andre der vi ikke fikk delta.
Hva med og droppe mc, og ha 1 extrem time, samt 2 drifte oppvisninger iløpet av dagen, så resten FRIKJØRING. Er FRIKJØRINGEN som er morsom og gjør det verdt og reise opp ! Vi kjørte 400mil tur/retur for og delta på dette.
Jeg ble så iritert etter den køen ut på dagen der bilen gikk varm osv, så vi resite hjem over kl 19 på lørdag.
Mvh. sx-4-ever
Yamaha FZR 88mod (bygget til 2000 R1 med turbo motor)
BMW 5-serie 525i. 97mod
X : 3 stk Nissan 200sx s13
X : BMW 3-serie 320i
X : 3 stk Toyota Supra RZ Twin Turbo
X : Mazda RX7 FD3S 93mod