TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• "Rapport" fra Acr

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #246356  av Stiansen

Tja, høres kanskje rart ut men.. Har litt tid til overs nå i og med at jeg venter på bildene mine. Så da skriver jeg likeså gjerne en liten "rapport" fra treffet sett med mine øyne! :) Vet @lpher skrev en sånn i fjor :P

Onsdag
Gikk hele dagen å gleda meg til å få besøk av Kjetil (sx-4-ever) og dama hans, Marie, som skulle komme opp hit til Trondheim for overnatting til torsdag. Klokka gikk meget sakte hele dagen, og fikk telefon ca. klokka 13.00 om at de var i Skien.. Jaja, lenge til de kommer enda.
Rundt 23-tiden var de kun 9 mil unna, og beregna å være her innen en liten time. En time og ca. 10 tekstmeldinger senere var jeg å møtte de, for et syn av Supraen :D Og for ikke å nevne lyden :D

Torsdag
Dette skulle bli min store dag, først bli kjørt til skolen i Supraen og så bli henta senere når jeg var ferdig. Vi gled sakte inn mot skolen, og ser noen av folka på skolen stoppe opp med alt de gjør for å glo på bilen :D
Utpå dagen kom han å henta meg igjen, denne gangen enda flere folk som sto der og glodde. Tror ikke jeg kan forestille meg hvor mange spørsmål jeg fikk i løpet av dagen, og aner meg at jeg vil få flere i løpet av morradagen :wink:

Kom oss i vei opp mot Mo i Rana, liten stopp på Steinkjer og for noe asfaltarbeid, ellers gikk turen utmerket. Bilen fungerte som den skulle :)

Fredag
Begynte dagen grytidlig på morran med å ta tog fra Mosjøen til Mo i Rana hvor jeg ble henta. Vi kom ca. 1 time før banen åpnet slik at vi ble stående i kø, men det gikk da. :) Når vi endelig kom oss inn og opp på banen skulle vi på teknisk, men det skar seg.. Bremsevæska var altfor gammel så vi ble nødt til å skifte den. Nytt forsøk, men denne gangen var batteriet løst. Det ble en tur på bensinstasjonen for å kjøpe strikk å sette fast. Alle gode ting er 3, også denne gangen, vi fikk endelig det etterlengtede klistremerket som var beviset på at vi hadde bestått teknisk.

I mellomtiden da dette skjedde kom jeg meg ut på banen. Det ble med Steinar Bentsen`s Nissan Skyline R33 GT-R V-Spec, altså den som vant Autofil Tuning.

Hadde veldig høye forventninger til denne bilen, kanskje litt for høye.. Bilen satt som bare juling i svingene, men synes den virka litt tam på strekkene. Verdt å merke seg at han bare kjørte på 0,7 bar ladetrykk, men hadde visst planer om å få den opp på 1,5 i løpet av helga. Men uansett, veldig morsomt å få sitte på noe sånt :D Takk, Steinar :)

Etter det bar det utpå med Kjetil`s Toyota Supra `95
Kjørte en runde til å begynne med, bare rolig for å bli kjent med banen. Bilen lada ikke mer enn 0,5 bar, noe vi fant ut var for lite. Inn i pit, justere trykk. Planen var at vi skulle på rundt 1,1 bar. Men fremdeles lada den bare 0,5 bar. Vi fant etter litt leting et t-stykke som hadde knukket. Bytta dette og utpå igjen. Ca. 1,1 bar trykk. Nå begynte det virkelig å gå bra, automaten funka godt og bilen dro meget bra :D
Dagens lille høydepunkt i denne bilen var vel da en Porsche 911 prøvde å ta oss på innern i breisladd-svingen og vi svarte med å parkere han på strekka etterpå :D

Gikk hele fredag å venta på Ourom`s, Tevo, Tore osv.. Tore kom seint, men de andre så vi ikke noe til. Men Tore sin var sinnsykt fet, helt vill farge og et rett og slett vakkert motorrom :D

Lørdag
Kom oppå banen akkurat for sent til å bli med Kjetil på banen, men i stedet fikk jeg tatt litt bilder av den. Ourom`s og Tevo hadde ankommet og må si det at det var fryktelig mye folk rundt den standen.

Fikk sitte på i Cato`s (Supra N/A her inne) sin Toyota Supra NA-T `96
Denne bilen var meget morro, min første runde med skikkelig sladding. Sinnsykt morro, og må si at Cato var meget dyktig til å kjøre. Aldri vært med noen kjøre så fort inn mot svingene før :D Takk, Cato :)

Tid for extreme-kjøring. Det måtte bare bli bedre denne dagen, skuffende i går. 1 heat som gikk med 100% gassing, mens restrerende gikk på kanskje 30%... Dette pga. utkjøringer osv.

Men dette ble bedrem MYE bedre :D Are Ourom, Tore osv, jaga Bjørnstad Bil sine Skylines flere runder. Helt vanvittig rått!
Litt morro å se Skyline-giganten Bjørnstad mot Supra-giganten Ourom :D

Min siste banetur i helga ble med Tore (tore 95 tt eurospec her inne) sin Toyota Supra T88 `95
Helt klart den råeste bilen jeg satt på, for et drag det var når han ga på, helt sinnsykt :D 3. og 4. gir dro helt sykt :) Synd det ble bare en runde, men var meget morro så lenge det varte :D Takk, Tore :)

SÃ¥ var det hjemturen, gikk helt smertefritt og her er jeg igjen!

Veldig morsomt å møte folket her inne, få sette et ansikt på alle navnene osv :D Hyggelige folk hele gjengen :D

Takk til Kjetil og Marie som ville ha meg med :)

Bilder kommer i bildetråden min på mediadelen etterhvert :)

-
Stian

#246736  av SupraN/A

Flott innlegg:) gøy å høre at andre åsså har koza seg på acr :D

Vi får ta noen runder på høsttreffet når jeg har fått skrudd opp trykket med ca en bar :twisted:

#246740  av Stiansen

SupraN/A skrev:Flott innlegg:) gøy å høre at andre åsså har koza seg på acr :D

Vi får ta noen runder på høsttreffet når jeg har fått skrudd opp trykket med ca en bar :twisted:
Får prøve å komme meg dit i høst også ja :D

#246804  av Kilgallon

Flott rapport du har gitt.
Godt å se at enkelte tar seg tid til å skrive skikkelige innlegg fra treff :D

#246831  av OrIoN89

Veldi bra ;D Syntes noen kunne skrive litt om hvordan det var med mr2 miljøet der. Fikk desverre ikke vrt der selv =/ Antar at Markus var den heftiste der?

#246833  av tojo

:D Kjempeflott innlegg,jeg observerte deg på treffet.
Men fikk ikke hilset på deg,får gjøre det neste gang(til høsten)

#246835  av sx-4-ever

Råeste jeg var med på var også og sitte på med Cato :D Aldri vært med på slikt før!! Får mange mange + der !!

#246894  av Stiansen

tojo skrev::D Kjempeflott innlegg,jeg observerte deg på treffet.
Men fikk ikke hilset på deg,får gjøre det neste gang(til høsten)
Hmm. du får løpe neste gang :D

#246895  av Stiansen

OrIoN89 skrev:Veldi bra ;D Syntes noen kunne skrive litt om hvordan det var med mr2 miljøet der. Fikk desverre ikke vrt der selv =/ Antar at Markus var den heftiste der?
Markus var nok ikke der :wink:

#246940  av chris

Stiansen skrev:
OrIoN89 skrev:Veldi bra ;D Syntes noen kunne skrive litt om hvordan det var med mr2 miljøet der. Fikk desverre ikke vrt der selv =/ Antar at Markus var den heftiste der?
Markus var nok ikke der :wink:
Var nesten ingen mr2'er der i år..