TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • innmat mr2 turbo

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #246220  av guffen85
 
er det smidde stempler osv i gen2 mr2 turbo? prøvde å søke litt men fant ikke noe ja eller nei svar

 #246254  av Ã¦len2
 
Den e nokk bare koka i grøutkjelen den ja. Men d e jo svært få bila som leveres orginalt m smidd innmat da. D e dyrt å drei d i CNC maskina vøtt.
Men d fins jo å få i, Wiseco har jo my snavel da!!

 #246360  av Doffen696
 
ælen2 skrev:Den e nokk bare koka i grøutkjelen den ja. Men d e jo svært få bila som leveres orginalt m smidd innmat da. D e dyrt å drei d i CNC maskina vøtt.
Men d fins jo å få i, Wiseco har jo my snavel da!!
Les forumreglene http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?p=98709#98709 punkt 7 om bruk av språk på forumet

 #246502  av Andy_Celica
 
Er ikke smidd innmat i 2gen 3sgte nei, heller ikke i 3gen.

 #246572  av Master
 
... men i følge en på det amerikanske mr2 forumet mr2oc.com tåler de originale stemplene og rådene 27 komma noe PSI med trykk fint. :)

 #246842  av larsst185
 
er nå uansett aldri trykk som tar knekken på et stemplet uansett

 #246904  av mr2cato
 
larsst185 skrev:er nå uansett aldri trykk som tar knekken på et stemplet uansett
Er det tenningsbank som følger av for høyt trykk som gir varm luft som skader stemplene?

 #246912  av larsst185
 
tenningsbank som følge av for mager blanding (for mye luft i forhold til bensin) og eller for agressiv tenning

 #246932  av Larsen
 
larsst185 skrev:tenningsbank som følge av for mager blanding (for mye luft i forhold til bensin) og eller for agressiv tenning
Eller for varme tennplugger, for lav oktan på bensinen, for høy kompresjon, for varm luft osv.