TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vurderer kjøp av Celica T23.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #246737  av Konamixx

Da har jeg omsider tatt steget fra skolebenken til arbeidslivet, og har med det tenkt å feire med ny bil.
Har surret litt rundt her på forumet og lest i ca en mnd nå, og bestemte meg nå for å slenge inn et innlegg.

Da min far har sverget til Toyota så lenge jeg har levd har jeg vel fått en liten forkjærlighet for dette merket, og da spesielt Celica'en. Har helt siden ny karroseriet ble lansert gått å siklet etter en slik.

Har lest litt her på forumet og sett at man må være obs på produksjonsfeilen på 2000 modellene, men jeg lurer på om det er noen andre feil som gjentar seg på denne bilen som jeg burde være obs på? Eller ting jeg burde sjekke før et evt kjøp?

Er selv like bilmekanisk anlagt som blomster Finn :P og har derfor lyst på en bil som ikke krever at jeg må skru på den hver uke( Noe som garantert hadde endt i tårer både for meg å bil). Dette er jo også en av grunnene til at jeg velger Toyota, da bilene er kjent for å være driftsikre og servicen god.

Ser også noen nevner at baksetet er veldig lite. Er det så lite at det er ubrukelig? Jeg er selv rimelig lang (1.85). Er det da bare å innfinne seg med at dette er en toseter?

Håper noen gidder å svare på noen av spørsmålene mine.

Foresten et knall forum! :D
 #246739  av sotevik

Jeg tror nok ikke den kjøpes på grunn av bakseteplassen nei,men dette er en super sportscoupe med særs gode kjøreegenskaper.Jeg hadde nok styrt unna 1999 og 2000 utgaven,og heller kjøpt den oppgraderte 2003 mod.Men den vil kanskje bli litt dyr da.

#246745  av Konamixx

Ja det er godt mulig de blir litt i dyreste laget. Er det noe å hente på å importere disse?

#246851  av arctic_celi

Hei Konamixx!

Så du ser etter en T23 altså? ;)
Ja, det er en meget pen og sinnsykt god bil.
Husker første gangen jeg kjørte den... forsto ikke at det gikk ann å sitte så godt på veien!!! :D
Deilig da... og deilig nå :)

Angående plassen bak så har jeg egene erfaringer med det.
Har bestandig trodd at det ikke kunne brukes til noe før jeg ble spurt om å kjøre noen folk til fest. Jeg sa at jeg aldri kom til å få plass til 5 stykker i bilen min.
Spesielt da han ene er 196cm høy og veide 130kg (ikke en liten gutt akkurat) og søstra var sånn ca 180cm.
(De to andre var forholdvis korte og små)
Men vi prøvde.... og det gikk overraskende bra!!
Fikk plass til alle og de eneste problemet var at hun som var 180cm (satt bak meg) måtte sitte med hodet på skakke (fordi taket er så lavt der) og han broren måtte sitte litt tett.
Men det går ;) Så må man... så går det... men det er jo litt kjekt noen ganger å "ikke kunne kjøre på folk".. så da får du velge selv. :)

Jeg selv er 180cm og har nuuuuul problem med noe som helst.

Men Bagasjerommet er vanvittig stort da! ;)
Hadde aldri trodd det når jeg så på den første gangen... "celicat" her på forumet har fått hele panseret sitt nede i det... og jeg har erfart gang på gang at det bagasjerommet er mye mer praktisk i en celica en fks en golf eller corolla ;) litt morsomt :)

SÃ¥ til saken:
Jeg eier en sort T23 2003mod (ja den pene facelift modellen)
som jeg skal selge til høsten.
Har planlagt å sette den på salgstest hos NAF (samt EU kontroll) i aug/sept.
For å deretter legge den på finn.no
(da får man med en fin NAF logo i annonsen som sier at kvaliteten/tilstanden er garantert av NAF :))
Noe som burde blidgjøre den mest skepriske kjøper ;)

Litt mer info om bilen:
- Ny i Norge
- Kun to eiere med meg
- Ingen problemer med bilen, kun service!! Typisk Toyota! ;)
- Alle servicer er tatt selvsagt
- Rundet 82 000km i dag
- Ikke røyket i (av meg eller tidligere eier)
- Orginal Toyota spoiler er montert (av Toyota selvfølgelig)
- Fete 18" SMC felger (har også de orginale felgene 16"sommer 16"vinter)
- Motor og cupevarmer montert
- Nesten steinsprut fri front ;)

Noen bilder:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/garage.php? ... le&CID=200

Så det er bare å gi bud.. budet må være seriøs da :roll:

Slipper jeg å sette den på salgstest og sette den ut på finn.no så sparer jeg jo en del tusenlapper. Noe som vil komme kjøper tilgode.
Men jeg som selger ønsker uansett at kjøper tar en NAF kjøpstest eller lingnende test slik at vi får det på papir at bilen er gulle god når den ble solgt :)
Blir mest ryddig å selge bilen slik.

#246863  av Dennis87

Har selv en svart 2000 modell, liker da selv calica mest før facelift kom da :lol: eneste jeg kunne tenke meg fra 2003- modellen er baklyktene.

Fukt i frontlyktene er et vanlig problem, og gassdemperne til bakluka er heller dårlig, også det med oljeforbruket

oljeforbuk fikk jeg fikset hos toyota med ny short-blok ellers veldig feilfri bil som bare går og går :D har kjørt ca 40 000km (hadde gått ca 106 000 når jeg kjøpte den) og har ikke gjort annet enn å bytte olje, oljefilter,luftfilter og klosser forran. noe som ikke kan sier om en del av bilene til vennene mine. også er det jo et greit bensinforbruk også, ca 0.75l mila kommer jeg ned til under snill blandet kjøring og 0.6 under landeveis cruising.

#246944  av Konamixx

arctic_celi skrev:Hei Konamixx!

snip
Vel til høsten tror jeg blir litt i seneste laget. Skulle hatt tak i en rimelig kjapt, da kollektiv transporten her jeg bor er rimelig laber, og jeg må komme meg på jobb :wink: Fin bil var det foresten.

Er det bare de tidlige modellene 1999/2000 som sliter med fukt i frontlyktene? Og er det slik at man kun kan få en defekt short-block på disse modellene?
Er jeg "in the clear" hvis jeg satser på en 2001-> modell?

Er foresten slitsomt at alle som selger Celica befinner seg i Oslo-området :roll:

#246946  av arctic_celi

Konamixx skrev:
arctic_celi skrev:Hei Konamixx!

snip
Vel til høsten tror jeg blir litt i seneste laget. Skulle hatt tak i en rimelig kjapt, da kollektiv transporten her jeg bor er rimelig laber, og jeg må komme meg på jobb :wink: Fin bil var det foresten.

Er det bare de tidlige modellene 1999/2000 som sliter med fukt i frontlyktene? Og er det slik at man kun kan få en defekt short-block på disse modellene?
Er jeg "in the clear" hvis jeg satser på en 2001-> modell?

Er foresten slitsomt at alle som selger Celica befinner seg i Oslo-området :roll:
Sender deg melding

#246950  av celicat23

Konamixx skrev:Er jeg "in the clear" hvis jeg satser på en 2001-> modell?
Nei.

#247055  av Mr.Magnus

Vurdert min?
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=22462

Byttet short-block på 74 000km. NAF-test foreligger, nylig hatt stor service på Toyota Hell Bil. Strøken og ryddig bil.

Og til spørsmålene dine, jeg er 1.91 og har ingen problemer med å sitte komfortabelt:)