sindrejl skrev:i bunn og grunn tror jeg det kan være effektivt å øke turtallsgrensen noe, men da er det vel nødvendig med datasprut eller eventuellt en omprogrammert ecu tilsvarende buddy club eller blitz etc, men det er meget tynn kunnskap om de bokseneCelicaTurbo skrev: Angående forskjellene på 2. gen og 3. gen 3S-GE så har jeg aldri prøvekjørt en 3. gen men jeg har sammenlignet en del grafer, og de to motorene er ganske så like effektmessig men 2. gen er hårfint sterkere på lave turtall. Forskjellen ligger i at 2. gen har effekttopp ved 6400 o/min mens 3. gen har effekttopp på 7000 o/min. Dreiemomentet er omtrent det samme men der hvor dette begynner å synke på 2. gen så skjer ikke dette på 3. gen og den får da en gevinst over ca 6400 o/min i forhold til 2. gen. En ulempe er dog at 3. gen har effekttoppen sin omtrent på turtallssperren så man får definitivt ikke utnyttet de ekstra hestene spesielt bra, det er igrunn et snodig designvalg av Toyota at de valgte å høyne effekttoppen i turtall uten å faktisk øke turtallssperren slik at effekten kan utnyttesaha.. da begynner det å forklare litt herMulig man kan tukle litt med dette.

- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet