TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • enda en "elektrisk turbo" fra ebay. morsomme disse spoofsa

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #247223  av sindrejl
 
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-M ... enameZWD1V

mye tull dem finner på... sjekk denne linken og se på grafene, den som finner 5 feil vinner en klem på neste treff:

http://www.mimousa.com/info/blowerinfo.asp

 #247243  av Stiansen
 
celica_st185 skrev:tror jeg dør av latter :lol: :lol: :lol:
Jeg også :lol:

 #247259  av CelicaTurbo
 
mye tull der ja, spesiellt i teksten, men også grafen er jo bare vås, hk og dreiemoment krysser ved ulike turtall mellom de to resultatene, om du kan si at hk/dreiemoment krysser i det hele tatt, og hk grafen faller jo på typisk vis mens dreiemomentet ligger ganske flatt, det er jo en selvmotsigelse.. Tenker den grafen der er tegnet i paint gitt.. :lol:

 #247265  av Elstad
 
Haha, det der er latterlig

 #247266  av defred
 
Hadde vært kurant vis trimming hadde vært så enkelt. Tydlig at verden vil bli lurt.

 #247335  av Th4 Ghost
 
hahaha, genialt :P

 #247349  av Kilgallon
 
:lol:

 #247360  av Larsen
 
Vet at dette bare er tull. Det er vel ikke første gange dette er diskutert heller, men tankten bak det er jo ikke så dum. Ingen av disse viftene kan suplere nok luft å øke trykket i manifoilen noe særlig og spesielt ikke rundt maks turtall. Grunnen er fordi at en kompressor krever store mengder effekt, noe som dynamoene på vanlige biler ikke klarer å levere. En dynamo på en bil kan lever ca. 1 kilowatt. Kompressorer kan ta så mye som 50% av effekten på en bil. Altså si 120Kw på en 240 Kw motor...

Men jeg fant en side hvor de bruke en kraftig elektrisk kompressor(finner den ikke igjen nå), sammen med et eget batteri. Ideen var å bruke batteriet som energikilde hvor du bruke kompressoren i ca.60-120 sekunder for så å lade den opp igjen.

 #247393  av sindrejl
 
Larsen skrev:Vet at dette bare er tull. Det er vel ikke første gange dette er diskutert heller, men tankten bak det er jo ikke så dum. Ingen av disse viftene kan suplere nok luft å øke trykket i manifoilen noe særlig og spesielt ikke rundt maks turtall. Grunnen er fordi at en kompressor krever store mengder effekt, noe som dynamoene på vanlige biler ikke klarer å levere. En dynamo på en bil kan lever ca. 1 kilowatt. Kompressorer kan ta så mye som 50% av effekten på en bil. Altså si 120Kw på en 240 Kw motor...

Men jeg fant en side hvor de bruke en kraftig elektrisk kompressor(finner den ikke igjen nå), sammen med et eget batteri. Ideen var å bruke batteriet som energikilde hvor du bruke kompressoren i ca.60-120 sekunder for så å lade den opp igjen.
men det var helt meningsløst fordi prisen var like høy som å kjøpe en hel 3sgte motor :D for å forklare, det de brukte var faktisk 3 kraftige elektriske rc motorer ment for rcbåter. samt en fet dc konverter og batteri baki og masse styr :) morsomt prosjekt, men den var helt abnormalt stor og dyr :P

 #247395  av sindrejl
 
vel den ifra streetdesign er jo helt på bærtur.. er så liten og puslete at det er tragisk. den jeg linka til hadde iallefall en litt større motor :P

 #247398  av tojo
 
:lol: Har bestilt 2stk så nå blir det Supra TFour :D

 #247404  av Larsen
 
tojo skrev::lol: Har bestilt 2stk så nå blir det Supra TFour :D
Det sies vel at hvert klistremerke øker effekten med 15 Hk :D

 #247407  av sindrejl
 
Larsen skrev:
tojo skrev::lol: Har bestilt 2stk så nå blir det Supra TFour :D
Det sies vel at hvert klistremerke øker effekten med 15 Hk :D
jøss *løpe ut og klistre bilen full av trd merker*