TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp ang kaldstart trengs....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #242506  av wickeddark

Ser ikke ut som bilen vet at motoren er kald, fordi den går skikkelig dårlig de ti første sekundene. Den brukte også å ligge på rundt 1500 omin frem til det ble lunk i motoren. Nå ligger den på 800 hele tiden. fikk koden 24 som er tempgiver i innsug såvidt jeg forstod, men tror det var fordi jeg satte på tenningen uten den plugga i når jeg testa kompen med toppdekselet av... Den ble hvertfall borte når jeg kobla av batteriet og kjørte diagnose tingen på nytt...

#242515  av defred

Kjører du med orginale tennplugger?

#242525  av wickeddark

Nei,

Det er ngk plugger som er en grad kaldere. De var nevnt på siden her som det mann måtte ha når mann skal øke trykket litt.

#242548  av defred

Kan bli litt vanskligere og starte den med kaldere plugger, ble den slik etter du byttet plugger?
Vis ikke prøv og feilsøke kaldstartsysytemet bruk denne linken og les derfra: http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... /FI/FI.htm

#242752  av wickeddark

Har kjørt siden i vinter med de pluggene som var i. Har prøvd nye plugger også. Var lite eller ingen endring.

Men skal se på linken i morgen, takker for den.

#242878  av CelicaTurbo

kaldstart dyse eller kaldstart bryter, sannsynligvis det siste siden turtallet går så lavt hele tiden. Kaldstart bryter er igrunn er tempsensor, og ikke en bryter som sådan, sjekk BGB for diagnose:

http://www.celicatech.com/93rmsour/1993 ... ldstar.pdf
http://www.celicatech.com/93rmsour/1993 ... ldstar.pdf

eller muligens http://www.celicatech.com/93rmsour/1993 ... gineco.pdf

#247253  av wickeddark

Tar den her opp igjen,

Har selvsagt ikke hatt tid å feilsøke enda, men om jeg napper ut kontakten som ligger under spjeldhuset, vil den da deaktiveres, eller vil bilen gå i limp mode?

Og finnes det flere kontakter som har innvirkning på denne?

Leste gjennom noen poster ang det samme, og var en som nenvte nån plugger i radioator?

#247261  av Larsen

wickeddark skrev:Tar den her opp igjen,

Har selvsagt ikke hatt tid å feilsøke enda, men om jeg napper ut kontakten som ligger under spjeldhuset, vil den da deaktiveres, eller vil bilen gå i limp mode?

Og finnes det flere kontakter som har innvirkning på denne?

Leste gjennom noen poster ang det samme, og var en som nenvte nån plugger i radioator?
Hvis du drar ut kaldstartdysen så vil ikke bilen gå i nødmodus.

#247264  av wickeddark

Er det noen mulighet å tvangskjøre den på?

Vet forrige eier av en annen bil jeg hadde, laget til en bryter da den temp føleren som aktiverte den ikke virka, slik at den kunne skrues av og på manuelt.

#247270  av larsst185

Var det ikke noe tull med slangen som går til tomgangsmotoren under spjeld huset på bilen din?Er denne som regulerer opp tomgangen ved kald motor og forøvrig holder rett tomgang ved varm motor.

#247274  av wickeddark

larsst185 skrev:Var det ikke noe tull med slangen som går til tomgangsmotoren under spjeld huset på bilen din?Er denne som regulerer opp tomgangen ved kald motor og forøvrig holder rett tomgang ved varm motor.

Det er ikke den som går rett inn på bunnen av spjeldhuset det er tull med nei. Legger ved ett bilde av slangen jeg tenker på.

Er den slangen med en grønn ring rundt.

Om jeg lar den stå mellom luftfilter og AFM nå så blir det jo det samme som å henge den i friluft. Siden luftmengdemåleren er tatt vekk.
Vedlegg
slange.jpg
slange.jpg (36.93 kiB) Vist 760 ganger

#247329  av wickeddark

Da har jeg forsket litt, kobla inn alt på orginale plasser igjen, og da funker kaldstart. Men nå slår den seg ikke av igjen :(

Motoren var så varm at vifta startet, og den røyk mye. Nappa så ut pluggen på kaldstartdysa og da gikk tomgangen opp med 3-400 omin, og røyken forsvant. Stilte da ned blandingen å den går da fint på 900 omin. Men regner med den da ikke vil gå på tomgang når den er kald...

Kan jo selvsagt lage en bryter som bryter ene ledningen. Men hadde jo vært flott med automatikken....

#247343  av Larsen

Hva skjedde med Bgb testingen. Er jo tydelig at kaldstart bryteren din ikke fungerer...

#247353  av wickeddark

Larsen skrev:Hva skjedde med Bgb testingen. Er jo tydelig at kaldstart bryteren din ikke fungerer...
Den virker jo, den bare skjønner ikke at den må slå seg av ;)

#247355  av Larsen

wickeddark skrev:
Larsen skrev:Hva skjedde med Bgb testingen. Er jo tydelig at kaldstart bryteren din ikke fungerer...
Den virker jo, den bare skjønner ikke at den må slå seg av ;)
Trodde det var oppgaven jeg. Vet at hvis temp sensoren til vifta i motorommet ikke fungere så går den hele tiden.