TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Supra vs. RX7

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#244637  av tojo

Supra! RX7 morsom bil men wankel(morsom så lenge den fungerer)

#244667  av sindrejl

har erfaringer her også jeg :P spørs hva slags supra det er snakk om. en mkiv er veldig mye mer "cruiser" pga vekt og størrelse. rx7'en er bitteliten kontra supra. Supra har mye større motor og langt mer moment.. 0-100 ville blitt passe likt, alt over det ville supraen rævkjørt rx7'en org iallefall.. vanskelig å si åssn det hadde gått på bane men holder en del knapper på supraen :)

#244717  av 4A-GE

Tja, ser for meg at har man en potent sjåfør i Skrankelbilen så tror jeg supraen sliter til godt over hundre med tanke på vekt vs hp.

Ikke det at jeg prøver å forsvare Mazda Fantasta nå. :S :roll:

#244735  av bjornalf

jeg har supra og en kompiss har rx7.. begge passe bpu...

di går rimelig likt nesten uansett.... kanskje noe kjappere 0-100 vanskeli å si siden d blir lett hjulspinn...

mn skal du ha rx7 må du legge av et god tid til skruing;) dette er hverfall d som er blitt erfart...

#244781  av soltec

Det er ikke akkurat kvalitet når det står i den orginale servise manualen at på 100 000km skal motoren totaloverhaldes! Kan og se på nettet av brukte rx7`er som står til salgs, 90% av de som står til salgs har enten byttet motor eller overhaldt motor, og da er de gått under 100 000km

#244834  av sindrejl

soltec skrev:Det er ikke akkurat kvalitet når det står i den orginale servise manualen at på 100 000km skal motoren totaloverhaldes! Kan og se på nettet av brukte rx7`er som står til salgs, 90% av de som står til salgs har enten byttet motor eller overhaldt motor, og da er de gått under 100 000km
original pakningene fra 90 tallet var ikke særlig holdbare, de nye varer gjerne 160.000 nå kontra de gamle som burde skiftes ved 80

#244848  av A_hjelme

SÃ¥ en mr2 med 3.gen turbomotor skal ha ca lik prestasjon med en supra da?
For en mr2 kjører fra en rx7 på 402m.
Spørsmålet er bare om jeg skal beholde bilen min eller prøve noe annet.

#244893  av sindrejl

A_hjelme skrev:SÃ¥ en mr2 med 3.gen turbomotor skal ha ca lik prestasjon med en supra da?
For en mr2 kjører fra en rx7 på 402m.
Spørsmålet er bare om jeg skal beholde bilen min eller prøve noe annet.
nja.. vi testa mr2chris sin mr2 3.gen turbo mot supraen (med automat) og med litt forhøya snurrbotrykk på mr2'en og org trykk på supraen ble den frakjørt opp til 100kmt ca ja... men som folk som har prøvd supra vet, det er etter 100 den virkelig fungerer :D

#245912  av Rayho

Har kjørt to Supra mkIV med BPU og har eid rx-7 med litt mods., Den ene av dem gikk som Rx-7`en, den andre gikk dårligere. Sistnevte var et mulig bytte med rx`en, men ble såpass skuffa av Supraen så slo det fra meg ganske fort. Begge overnevte supra var Eurospecs. Den som gikk best hadde BPU++. Den andre hadde også BPU, men org downpipe osv. Rx-7`en var mye sintere og potent, men den med BPU++ gikk jevnt med rx tipper jeg. Mazdaen hadde 280hk på hjula, men er jo mye lettere, å føles mye lettere å håndtere. Wankel bør overhales hver 100.000km, men er ikke så dyrt, ca 15.000kr. Supra blir stort og tungt, men for all del de sitter godt på veien, å går godt dem også. Blir mer smak og behag tror jeg.

#248000  av Svalbard

ja, rx-7 er en morsom bil med tanke på vekt. har jo 50/50 vektfordeling;) har en kompis som har tatt 2 rotorhus på kort tid..som bildet viser;hehe
Vedlegg
rotarywh6.jpg
rotarywh6.jpg (7.06 kiB) Vist 608 ganger