TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilken dim bør jeg gÃ¥ etter hvis jeg skal ha 18"??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #244995  av sindrejl

Stølen skrev:Hva er anbefalt profil og bredde foran/bak hvis jeg skal ha 18" på MR2? Og hvor breie dekk KAN jeg få plass til bak..?? :-)

Sikler litt på TSW Kyalami, men da SKAL jeg ha i alle fall 9" bredde bak. Ellers er det ingen vits :-)
bestilte selv 9" felg med 35 profil .. har ikke fått prøvd men de sier det skal gå. 245 dekk skal iallefall gå greit da bak, men tror bredding av skjermen kan være greit i alle tilfeller

#248049  av kvassheim

setter på 7x18 framme og bak i morgen av disse.. skal ta meg en liten krypetur med skyvelæret og se hva jeg finner ut..

#248097  av sindrejl

kan fortelle at 18" bak med 35 profil og 9" bredde gikk supert. Kunne hatt på 255 dekk uten at det skulle blitt noe problem faktisk. I de værste fartshumpene KAN det skrape litt, men skjer nesten aldri.

#248112  av Mr2 Mk2

sindrejl skrev:kan fortelle at 18" bak med 35 profil og 9" bredde gikk supert. Kunne hatt på 255 dekk uten at det skulle blitt noe problem faktisk. I de værste fartshumpene KAN det skrape litt, men skjer nesten aldri.
ET?

#248117  av kvassheim

oi oi oi :shock: dette var kjempeinteressant!! ET? har du coilovers? detaljer, bilder, pliiiis..

#248119  av 323F GTX

255 dekk på mr2 må være seriøst bøst :D Me want :twisted:

#248121  av sindrejl

Mr2 Mk2 skrev:
sindrejl skrev:kan fortelle at 18" bak med 35 profil og 9" bredde gikk supert. Kunne hatt på 255 dekk uten at det skulle blitt noe problem faktisk. I de værste fartshumpene KAN det skrape litt, men skjer nesten aldri.
ET?
35 profil skrev jeg jo ;) bilen står på originalfjærer, men stive senkefjøre skulle det heller ikke vært noe problem med siden bilen neppe ville slått mer oppi med stivere fjærer. Jeg valgte 245 dekk og kan ikke garantere at 255 går, men det så ikke ut til å være noe problem.. bortsett fra at det ikke ville vært pent på en 9" felg at all.. bilder ligger på show & shine sia mi

EDIT: beklager, var 35 ET jeg mente.. rotet det litt til ;)
Sist redigert av sindrejl den 19 jun 2007 22:23, redigert 1 gang totalt.

#248122  av Larsen

sindrejl skrev:
Mr2 Mk2 skrev:
ET?
35 profil skrev jeg jo ;)
Et vil si offset'et på felgen og ikke profilen.

#248125  av sindrejl

Larsen skrev:
sindrejl skrev:
Mr2 Mk2 skrev: ET?
35 profil skrev jeg jo ;)
Et vil si offset'et på felgen og ikke profilen.
eh ops.. jeg mente faktisk 35 ET.. :D dog når du nevner det valgte jeg 35 profil også