TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nye skilt til is200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #248819  av tunamgu

Har tenkt å kjøpe nye skilt med flagg på,men par spm før bestilling.

1)Foran sitter selve sorte ramma på enda en ramme(spesiell ramme?).Hvor får jeg kjøpt den spesielle ramma siden den vanlige ramma blir bredere?

2)Bak sitter ramma klistret til lokket,hvilken lim skal jeg bruke når jeg skal klistrer den nye?Den nåværende er veldig fleksibel og kan dras ganske langt ut.

Her er en som har fått det til:http://finn.no/finn/car/object?finnkode ... 2KD2725728

#248830  av Tjuls

Jeg har tenkt på det samme selv, men har ikke fått rota meg til å sjekke det ut. Det som irriterer meg er at skiltplata på bakluka rister som den skulle sitti på en gammel 240.. Er den bare limt på?

Jeg har sett en del biler med sånne små skilter.. Er disse lovlige? Kunne blitt pent foran det..

#248839  av galx

Hvorfor vil dere ha skiltplater med flagg på egentlig ? Bare lurte..?

Skiltplata bak er skrudd fast. Om du tar ut skiltet fra skiltplata kommer du enkelt til feste-skuene..så slipper du 240 skrangling, hehe.

Jeg personlig har skrudd inn en ekstra skru på hver side av skiltplata for å gjøre det enda litt mer "taight".
Husk i så fall å bruk litt sikaflex rundt der skruen går inn i bagasjelokket for å unngå smålekkasjer og rustdannelser.

Om man ønsker å fjerne skiltplata fremme, bør man være oppmerksom på at det er store hull i den orginale frontfangeren bak skiltplata..ikke lett å skjule..
Mindre skilt, så kalt "parkeringsskilt" er ikke lovlig å kjøre med i Norge. Kun til bruk for utstilling..veldig synd..

#248903  av tunamgu

Skiltet bak på vår er limt på,ikke skrudd.

#248921  av galx

SÃ¥ rart..
Skiftet ut skiltplata mi for noen dager siden, den var litt i det største laget. Den var skrudd fast med bolt. Kanskje forskjell på prod.år eller noe sånt..?

#249153  av tunamgu

Ingen som kan hjelpe?

#249158  av csstian

Det er to hull for 6mm skruver i bagarsjelokket.Men er menge som bruker bityltape for at det ikke skal skrangle slik.Å den blir ganske myk når det er varmt ute,den stivner aldri slik som annet lim gjør.Er for at du skal kunne varme det for demontering.Personlig så synest jeg di nye skiltene er stygg som fy,så håper ikke man må bytte til di.Men det kommer vell sikkert.

#249159  av tunamgu

Har mest problemet med foran.Vet ikke hvordan jeg skal ta det ut.

#249160  av csstian

FÃ¥r du av skiltet fra skiltplata?

#249167  av tunamgu

Har prøvd,men den sitter litt fast.

#249173  av csstian

Du har ikke noen små klips som skal opp i nerkant på skiltplata?

#249290  av galx

Hos meg var det i alle fall små klips på innsiden av skiltrammen som man stikker ut med et flatjern. Hvordan ser skiltsystemet ut fremme ? Står skilplata montert fast i en annen skilplate som er formet etter støtfangeren ?

#249344  av tunamgu

Ser ut som ramma fremme sitter i en adapter.

#249375  av Varnes

Du får skru av hele fangeren da, tar ikke mer enn 20min ca. Da må du vel komme til d som måtte vær av skruer å klips på skiltet...

#249378  av csstian

tunamgu skrev:Ser ut som ramma fremme sitter i en adapter.
Kan du ta et bilde av hvordan det ser ut.Hørest rart ut om du må av me fangeren for å få av skilt å sklitplate.