TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt MR2 NA

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #245595  av Bacardi8

Da er det kanskje på tide at jeg skriver litt om mitt prosjekt også. Begynner snart å se et lys i tunellen.. :)

Kjøpte bilen av en kompis i september ifjord. Han hadde da kostet på bilen i overkant av 100000,- Utført var: Retting av ramme, retting av karroseri, montering av styling, skiftet alle slitedeler, lakkering (ræva utført!) montert stereo til x antall kroner, nye sommer og vinterdekk på felg..++++
Bilen så bra ut, men da stereoen veide mer enn en voksen person ble det til at jeg tok den ut og gav den tilbake og fikk litt avslag istedenfor. (Bare ledningene til det som sto i veide over 40kg!)
Følgelig gikk bilen en del bedre uten den ekstra personen, men den så ikke så bra ut innvendig med diverse hull og andre merker etter stereo. :(
Vedlegg
Slik den så ut da jeg kjøpte bilen..
Slik den så ut da jeg kjøpte bilen..
Min.JPG (51.06 kiB) Vist 1197 ganger
Sist redigert av Bacardi8 den 05 jun 2007 22:13, redigert 1 gang totalt.

#245610  av Bacardi8

Har desverre ikke bilder fra hvordan det så ut inni..men kan si så mye at det ikke var noe særlig å se på. :( Prøvde å gjøre det beste ut av det, men ende opp med å bli drit lei hele greia å heller avertere bilen til salgs. Innså etterhvert at den ville gå alt for billig om jeg skulle selge den i sjabby tilstand så jeg trakk den.

Så bestemte jeg meg for å heller koste på den litt mer..hehe..

Gikk til innkjøp av et brukt TEIN coiloversett av en her på forumet, heiste opp bilen på bukker og begynte å montere.

Sklei raskt ut å skrudde av begge caliperne foran, overhalte de og malte de røde. Regnet med at dett skulle være en enkel jobb, men da dekka og stagene skulle på igjen så passet ingen av delene. Mer utgifter. Stag ble bestillt fra england og 8mm spacere fra canada. (spacere er enda ikke kommet :x )

Mens jeg ventet på delene så averterte "EvolutionTurbo" bilen sin til salgs så jeg så en gylden sjangse til å forbedre interiøret. :D

Til nå har jeg byttet ut/montert:
-Midtkonsoll
-vindusdeksel under bakruta
-deksler til høytalere bak
-montert ny boks
-OMP ratt (Lakkert sølv og matt sort)
-OMP girkule (Lakkert matt sort)
-kromringer rundt speedoskiver
-Ny girmansjett
-De 3 plastdekslene er pusset ned, grunnet og lakkert matt sort
-Sparklet igjen hull til sigarett tenner samt et annet hull til handsfree
-Ny Pioneer spiller, lakkert ramma rundt den matt sort.
-Renovert DEFA alarmen (ny koding og fjernbetjening)
-Fjernet alt av merker og soting.

Har egentlig gjort MYE mer enn dette, men kan heller ta bilder når det blir ferdig. Skal trekke kabler til cd-spillern i helga så dasjen er ute igjen..
Vedlegg
Fikk tak i aluminiumsringer på ebay. Syns det så helt greit ut..bedre enn standard veffal..
Fikk tak i aluminiumsringer på ebay. Syns det så helt greit ut..bedre enn standard veffal..
DSC00283.JPG (218.14 kiB) Vist 555 ganger
Mangler spacerne, men montert coilover og lakkert caliper..
Mangler spacerne, men montert coilover og lakkert caliper..
DSC00282.JPG (167.96 kiB) Vist 556 ganger
Interiør etter montering av ny konsoll, boks og list, samt en GRUNDIG vask..
Interiør etter montering av ny konsoll, boks og list, samt en GRUNDIG vask..
DSC00257.JPG (165.15 kiB) Vist 554 ganger

#245612  av Bacardi8

Fikk litt blod på tann og med en del fritid til overs så ga jeg meg på å ordne under panser foran.

Skrudde ut alt som var skittent og slitt, vasket alt ned og begynte å lakkere. De to store plast dekslene fikk et strøk matt sort. Lakkerte også opp tårnstagene og alt av sorte detaljer fikk en omgang med autosol.
Mer utgifter! Radiatorfestene var gåene så der måtte det nye til..

En hel del ting som skal gjøre enda..
-Nye radiatorfester
-25mm spacere for bakaksel
-masse montering (kosearbeid)

osv osv osv....MEN det nærmer seg en slutt..forhåpentlig er den klar til santhans.. :)
Vedlegg
Under panser foran..litt montering gjenstår..
Under panser foran..litt montering gjenstår..
DSC00284.JPG (249.69 kiB) Vist 556 ganger
Alt montert her, utenom battreri.
Alt montert her, utenom battreri.
DSC00307.JPG (236.97 kiB) Vist 556 ganger

#248966  av Bacardi8

Liten update. Begynt i ny jobb så det er ikke så mye overskudd til å skru. :(
Får det ikke til å passe overens foran så det endte med at jeg kjøper et sett nye felger. Kommer tilbake til det....
Vedlegg
Perfekt flukting med skjermkant! :)
Perfekt flukting med skjermkant! :)
DSC00313.JPG (164.54 kiB) Vist 552 ganger
25mm spacere fra H&R. Ekstremt bra kvalitet! :D
25mm spacere fra H&R. Ekstremt bra kvalitet! :D
DSC00309.JPG (198.04 kiB) Vist 552 ganger
Ferdig senket foran. 8)
Ferdig senket foran. 8)
DSC00308.JPG (259.26 kiB) Vist 550 ganger

#248967  av Bacardi8

Interiøret er også nesten på plass. Gjenstår å kalibrere alarmen, deksel under ratt, trekke ledninger til/montere spiller og legge i mattene..:P
Vedlegg
Finn en feil! :D Utenom at det ikke er spiller og at AC knappen er hvit..
Finn en feil! :D Utenom at det ikke er spiller og at AC knappen er hvit..
DSC00316.JPG (160.16 kiB) Vist 561 ganger
Girkule fra OMP. Opprinnelig blå, men som det meste av interiør, lakkert i matt sort. Fikk ikke skikkelig bilde, men det ble veldig mye bedre enn det ser ut!
Girkule fra OMP. Opprinnelig blå, men som det meste av interiør, lakkert i matt sort. Fikk ikke skikkelig bilde, men det ble veldig mye bedre enn det ser ut!
DSC00314.JPG (193.72 kiB) Vist 556 ganger

#248981  av inzane2012

du mangler sigarett tenneren

#253839  av kvassheim

inzane2012 skrev:du mangler sigarett tenneren
stemmer :shock: dette var faktisk en av de kuleste små mods jeg har sett i mitt liv.. Har du en alternativ løsning mtp drift av 12 v utstyr(horelys, kaffetrakter etc)?

#254152  av Bacardi8

Takker..var egentlig veldig lett å utføre og..bare å klippe ut en rund plastplate, lime på på baksida for så å sparkle på forsida å pusse til det var slett.. :)

Jeg la 12v i hanskerommet istedenfor..ordna med en splittkontakt slik at jeg har to uttak..:)