TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nye dørtrekk til mk2. Noen som lager custom?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #248800  av injee

Har sett flere MR2'er der stoffseter er byttet ut med orginale skinn setene.
Men mangen har ikke fått med seg dørtrekkene. Etter min mening blir det seende litt teit ut. Så lurte på om det er noen her som vet om det går ann å skaffe nye trekk å sette på dørene - eventuellt om det er en omfattende jobb. Vil helst ha skinn i MR2 om jeg skal ha en.. men lar det seg gjøre ved å trekke om, så er jo det ett alternaltiv.
 #248804  av inzane2012

injee skrev:Har sett flere MR2'er der stoffseter er byttet ut med orginale skinn setene.
Men mangen har ikke fått med seg dørtrekkene. Etter min mening blir det seende litt teit ut. Så lurte på om det er noen her som vet om det går ann å skaffe nye trekk å sette på dørene - eventuellt om det er en omfattende jobb. Vil helst ha skinn i MR2 om jeg skal ha en.. men lar det seg gjøre ved å trekke om, så er jo det ett alternaltiv.
sånn som det er på min bil og regner med det er på alle mr2 mkII så er di dørtrekkene bare ett "panel" som er festet med noen metall pinner som er bøyd inn på baksiden av selve "dørpanelet" om du skjønner, går sikkert ann og få kjøpt på toyota vist du er flinkere enn meg til å forklare ting;)

vist du tar av hele dørpanelet så vil du se di metallpinnene jeg snakket om:)

#248823  av Dr.Ling

Kjøpte mine dørtrekk hos Rogue Motorsports i England. Levert 2 stk i skinn (kan velge farge, perforert osv), ferdig polstret på utklipte aluminiumsplater, passet greit, limte dem på. Luktet ganske ille av limet de hadde brukt/polstringen, men den forsvant etterhvert.
Vedlegg
Litt bunglete trekk pga klemt polstring under liming :(
Litt bunglete trekk pga klemt polstring under liming :(
Demont 012 crop.jpg (41.85 kiB) Vist 778 ganger
Etter tøytrekket er revet av. Fin farge, nesten som brunt skinn på avstand!
Etter tøytrekket er revet av. Fin farge, nesten som brunt skinn på avstand!
bilarbeid 003 crop.jpg (81.58 kiB) Vist 776 ganger

#248832  av injee

Ah se der ja! Just what i'm talking about. :-)
Har du fått nye trekk til setene dine og du Ling?

#248842  av Dr.Ling

Ja, jeg kjøpte en hel ku på Ebay (eller ihvertfall skinnet) og fikk en lokal møbeltapetserer til å trekke om. Holdt akkurat med en stor ku til begge setene :) Kostet vel akkurat 1000,- for skinnet, og tapetserern tok vel 2000,- for hvert sete. Tror han slet endel med å trekke om, så ut som han hadde hatt et lite hjerteinfarkt da jeg hentet dem... :roll:

#248948  av aneriks

jeg lakket mine dør trekk ble greit det men blir litt hardt

#248949  av Larsen

aneriks skrev:jeg lakket mine dør trekk ble greit det men blir litt hardt
Har du bilde?

#248952  av aneriks

Larsen skrev:
aneriks skrev:jeg lakket mine dør trekk ble greit det men blir litt hardt
Har du bilde?
skal ta et etterpå tror ikke jeghar noen her
kameraet er fucka så får ikke tatt med det første
Sist redigert av aneriks den 25 jun 2007 14:26, redigert 1 gang totalt.

#249120  av Valnir

For å svare på spørsmålet i topic:

Det finnes ett firma i Oslo som driver med dette. Fant det nettop ut selv, da jeg satt og snuste på noen annonser i en blekke på kontoret. De kaller seg inredcar.no --> http://www.inredcar.no/

Har nettop sendt dem en mail der jeg spør om priseksempel på seter til MR2 mk2, så jeg aner ikke hvor mye de tar for det ennå :P

Kanskje de kan ha svar på dine spørsmål om kledning i dørene :)

#249123  av Ivar

Det finnes mer enn ett firma, som du skriver. Fairmont er dyktige. Et lite søk på salmaker på gule sider hjelper sikkert også.

#249125  av SuperZite

Valnir, Kan purre han opp, jeg skal bort ditt og fikse noe i kveld.

Men mest sansynlig så må han se hva som skal gjøres for å gi en pris, tar med de bildene som ligger her jeg så får vi høre hva han har å si.

Ivar, Han er dyr, og lite service vennlig. Han var det sist jeg jobbet med han.

#249129  av Valnir

lækkert. mente forresten ikke at det bare finnes "ett". men at dette var ett av de som finnes :wink:

edit..
eksemplet jeg ba om pris på var forresten disse (hentet fra roguesystems):
Bilde

#249136  av SuperZite

Valnir: Trudde han var tilbake på jobb i dag men han har tatt ferie til 4.7, skal legge igjen en lapp til han så jeg swelv ikke glemmer det.