TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ipod adapter til bilspiller

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #249319  av teknikeren

Hei.

Jeg har en pioneer DEH6800 spiller i bilen min.
Det jeg ønsker å å overføre sanger fra min ipod nano til denne spiller.

Den løsningen jeg har sett for meg er å kjøpe en ipod adapter fra pioneer, denne regner jeg med kan overføre pen lyd. Men den koster.

Så er det noen som her noen erfaring med pioneer`s adapter og er den egentlig verdt pengene og ikke minst tiden det tar å montere den?

#249372  av peterK

Den er nok verdt pengene, mtp at det skal gå an å styre ipoden fra spilleren.

En annen løsning er jo å bruke en AUX-kabel, hvis du har inngang for det bak spilleren din, men da 'må du styre sangvalg osv' fra ipoden.

Jeg har aux i bilen, er veldig fornøyd med hvordan den gjengir lyd.

IPOD > CD

#249994  av TurboDevil

jeg prøvde å koble ipoden min til sony anlegget i bilen min via aux ingangen men ble utrolig skuffet over lyd kvaliteten...
Men nå har jeg kjøpt meg pioneer deh p6900IB og ipod kabel pioneer cd i200 og jeg er kjempefornøyd med det.. styrer alt på ipoden via anlegget og har stjerneklar lyd.
Så jeg vil enten anbefale deg å kjøpe det adaptere eller en anlegg som er klart for ipod.

#250020  av peterK

Hmm, hvis det er så stor forskjell, så JA!

Problem; Spilleren jeg har er en Panasonic CQ-DFX800N,

noen som vet om det fins? Jeg har ikke klart å finne... :oops:

#250316  av chris

peterK skrev:Hmm, hvis det er så stor forskjell, så JA!

Vi har Panasonic iPod-adapter på jobben, så du må bare finne ut om spilleren har støtte for dette :P

#250398  av peterK

chris skrev:
peterK skrev:Hmm, hvis det er så stor forskjell, så JA!

Vi har Panasonic iPod-adapter på jobben, så du må bare finne ut om spilleren har støtte for dette :P
Kommer plutselig innom!
 #252232  av KinCaiD

teknikeren skrev: Den løsningen jeg har sett for meg er å kjøpe en ipod adapter fra pioneer, denne regner jeg med kan overføre pen lyd. Men den koster.
Ja, denne koster, og blir sykt mye bedre lyd enn med aux.
teknikeren skrev: Så er det noen som her noen erfaring med pioneer`s adapter og er den egentlig verdt pengene og ikke minst tiden det tar å montere den?
Du nevner tiden det tar og montere. den er montert på 5min. Den ER verdt pengene. ikke bare får du overført lyden, den lader og iPoden din. pluss at du har full kontroll på iPoden fra spilleren din, like enkelt å bla gjennom sanger på spilleren som på "poden" din. Du vil ikke angre.
Kjører selv denne løsningen med Pioneer deh-p75bt og iPod Video.