TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• VG: To biler landet 70 meter utenfor veien 2 døde

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #249449  av Doffen696

"Landet 70 meter utenfor veien - to døde

(VG Nett) To personer er døde, og tre andre er hardt skadet etter en stygg bilulykke ved Sarpsborg tirsdag kveld."

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=145285

Stygg ulykke. 2 Biler utenfor veien på samme plass.

Håper det går bre med de 3 skadde med tida.

#249500  av sleeper

nlight skrev:Var vel litt for høy fart her ja. Men ganske rart at de ender oppå hverandre 70m+ uttafor veien.

hvorfor er du så sikker på at det er høy fart? mange andre muligheter her... f.eks olje i en sving.... og 70 m på en våt åker er vel strengt tatt ikke såååå sinnsykt mye.. rekker fort og komme så langt har du liggi i 80km\t også..

#249509  av Rømmling

nå der bløtt gress glatt ja men
vis man ser på bildet så har de hatt mye fart da de traff de træra så høyt og kraftig.

får håpe det går bra med resten da. huff
en kamerat gjeng av meg mista kontrollen over bilen så du fikk sladd og fikk rundt for snart 2uker siden. gikk bra med 3 av dem men siste man (sjoføren) ligger i koma fremdeles. ser bra ut men de har ikke turt å ta han ut av koma så.
huff :(

#249541  av Master

Det tar ca 3 og et halvt sekund å forflytte seg 70m i 80km/t, og er det f.eks vått gress er der er det jo umulig å bremse. Rart at begge bilene skulle kjøre ut i samme sving på samme måte.

#249546  av sleeper

Master skrev:Det tar ca 3 og et halvt sekund å forflytte seg 70m i 80km/t, og er det f.eks vått gress er der er det jo umulig å bremse. Rart at begge bilene skulle kjøre ut i samme sving på samme måte.
er derfor jeg tenkte på oljesøl i veien.. :wink:

#249552  av kennethx

Eller "klarer han det klarer jeg det....Ã¥ faen..."...

Er uansett ingen poeng å spekulere. Politiet har startet etterforskning, og de vil mest sansynlig finne ut både fart og andre ting som evt spillte inn i ulykken.

Tragisk er det uansett med 2 døde mennesker, mine tanker går til venner og familie.

#249582  av Th4 Ghost

Master skrev:Det tar ca 3 og et halvt sekund å forflytte seg 70m i 80km/t, og er det f.eks vått gress er der er det jo umulig å bremse. Rart at begge bilene skulle kjøre ut i samme sving på samme måte.
jojo,men bilen blir fort bremser selv om hjulene er låst og det er vått under. i 80 så kan man fint bremse på 30 meter med tørr asfalt. (eller 150 meter som han ene lærern min mente). Så kan man tenke seg at om man sklir 70 meter, uansett om det var vått eller ikke, og den ene bilen havner OPPÅ den andre, så hadde de nok større fart en 80 ja.

Det morsomme er at vg har ikke nevnt NOE om gamle bestemødre som har sett dem akselere veeeeldig fort opp til 80 tidligere på dagen, og ikke har de skrevet hvilken biler det var...Hadde det vært sportsbiler så hadde det vært andre toner

#249763  av Rømmling

stå i dagen vg at det var høy fart som gjore det

sjoførene som omkom i begge bildene og den ene var 18år og den andre var 40 så da var det vel ikke så lett å skrive uerfaren sjofør heller siden det gikk samme veg med 40åringen også.

Kondolere til de 2 nermeste

#249780  av CelicaTurbo

Definitivt en stygg ulykke det der, jeg ser de etterlyser vitner så jeg håper noen kan belyse hva som har skjedd. Høy fart er sannsynlig for det er skli-spor på asfalten ut på jordet og det utelukker vel igrunn olje på den delen av asfalten ihvertfall. Der bilene har sklidd er det også gress og en svak helling og det er noe av det glatteste en bil kan skli på. Farten har nok ikke blitt redusert mye på ferden over jordet før bilene havnet i bekken. Jeg har kjørt off-road med Rangerover i regi av landroverklubben og vi kjørte en del forskjellig terreng, men for å komme til den ene trasseen måtte vi kjøre en svak oppoverbakke på vått gress og det var jammen det vanskeligste på hele turen, selv med sperre på alle hjul og lavgir..

Det er ganske mystisk at bilene gikk så likt ut av veien at de havnet akkurat samme sted da. Også litt utypisk med kappkjøring og høy fart når den ene føreren var 18 og den andre i 40-årene..

#249782  av sleeper

CelicaTurbo skrev:Definitivt en stygg ulykke det der, jeg ser de etterlyser vitner så jeg håper noen kan belyse hva som har skjedd. Høy fart er sannsynlig for det er skli-spor på asfalten ut på jordet og det utelukker vel igrunn olje på den delen av asfalten ihvertfall. Der bilene har sklidd er det også gress og en svak helling og det er noe av det glatteste en bil kan skli på. Farten har nok ikke blitt redusert mye på ferden over jordet før bilene havnet i bekken. Jeg har kjørt off-road med Rangerover i regi av landroverklubben og vi kjørte en del forskjellig terreng, men for å komme til den ene trasseen måtte vi kjøre en svak oppoverbakke på vått gress og det var jammen det vanskeligste på hele turen, selv med sperre på alle hjul og lavgir..

Det er ganske mystisk at bilene gikk så likt ut av veien at de havnet akkurat samme sted da. Også litt utypisk med kappkjøring og høy fart når den ene føreren var 18 og den andre i 40-årene..
hva med olje eller diesel søl rett før der merkene begynner? mulig at da begge bilene har fått sladd på samme måte der!?

#249787  av Kilgallon

De hadde kjørt om kamp i 200km føre begge raste av veien. De kjørte visstnok igjennom 3 trær føre de havnet langt ute på jordet.
Ren galskap spør du meg...

#249816  av CelicaTurbo

Aner ikke om farten er bekreftet enda, men det er ihvertfall ingen trær der som de kjørte utfor, det er ingen trær på ferden før de havnet i bekken hvor bilene stoppet mot trærne..

sleeper: det er en mulighet men antar at politiet fort observerer om det er tilfellet ihvertfall. Diesel er virkelig såpeglatt å kjøre på, spesiellt om det er vått i tillegg, så da kan man fint kjøre utfor på det viset der selv om man ikke kjører for fort. Ved et tilfelle hvor jeg kjørte på diesel var det så glatt at alle hjulene låste umiddelbart ved forsiktig nedbremsning uten at abs'en fungerte, pga at abs-systemet trodde at bilen stod stille :roll:

#249833  av Doffen696

Kilgallon skrev:De hadde kjørt om kamp i 200km føre begge raste av veien. De kjørte visstnok igjennom 3 trær føre de havnet langt ute på jordet.
Ren galskap spør du meg...
Hvor har du hørt det der? Tror ikke bilene hadde greidd 200 på den strekningen der og de stoppet i det første treet rett etter å ha hoppet over en bekk.

#249838  av Thomas S

Hmm! Kansje de kjørte utfor og utpå jordet med vilje :lol: Men kondolerer til de nærmest pårørende uansett :(