TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Har feilkode 14 og 47?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #229676  av Andy_Celica

Har funnet ut at 47 er noe med tps sensoren, men hva er 14? og hvordan kan jeg utbedre dem?

Kan bilen i tilfelle fuske av de problemen, for bilen min fusker som faen nå :cry:

Edit: har funnet ut at 14 er: No IGF signal to ECM for 4~7 consecutive IGT signals with engine speed less than 3,000 rpm.
 #229858  av Heimdal

Har også noe feilkode greier på gang med fjusking... Hva betyr de kodene du har lest ut på norsk da?

Har du funnet ut av det?
 #229870  av Andy_Celica

Heimdal skrev:Har også noe feilkode greier på gang med fjusking... Hva betyr de kodene du har lest ut på norsk da?

Har du funnet ut av det?
nr 47 er vel den som lager bråk, det er den tps sensoren som sitter på det anti spinn spjeldet, supraen har 2 spjeld og det ytterste nærmest front, den sensoren på høyre side ifra forran bilen.
 #249496  av WRC

Andy_Celica skrev:Har funnet ut at 47 er noe med tps sensoren, men hva er 14? og hvordan kan jeg utbedre dem?

Kan bilen i tilfelle fuske av de problemen, for bilen min fusker som faen nå :cry:

Edit: har funnet ut at 14 er: No IGF signal to ECM for 4~7 consecutive IGT signals with engine speed less than 3,000 rpm.
Hva er galt nå man har feilkode 14 da? hva må skiftes, sjekkes opp?
 #249588  av Andy_Celica

WRC skrev:
Andy_Celica skrev:Har funnet ut at 47 er noe med tps sensoren, men hva er 14? og hvordan kan jeg utbedre dem?

Hva er galt nå man har feilkode 14 da? hva må skiftes, sjekkes opp?
Det er signalet til coilene, jeg sletta feilkoden så har jeg ikke sett noe mere til den siden, min kom pga at jeg dro ut ledningene til coilene da bil gikk, for å skjekke om noen av coilene var defekte.