TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp ang. turbo til 7-afe

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #249594  av CastrolCelica

Har satt på turbo på min 7-afe, men tror den får for mye luft iforhold til bensin, siden den ryker ganske mye fra eksosen. Eksosen er hvit å ren. Kjøpte en bensinstrykkregulator men vet ikke helt om det hjalp. Noen tips?

Den lader nå på rundt 0,5.

svar ønskes;)

#249599  av csstian

Ville kjøpt meg en bredbandslamda.Slik at du kan følge med blandingsforholdet ditt.Ikke bra å kjøre med før mager blanding.Da blir det fort dyrt

#249608  av CastrolCelica

Det som er gjort nå:

Sotte på turbo/manifoil, koblet på vannavkjøling og oljekjøling, eksos, wastegate og dumpventil. Startet den opp å testet den. Da røyk det en del eksos fra eksosanlegget, pluss at den kutta når den kom på rundt 4000rpm, noe som sier at blandinga er for dårlig?

Hva kan gjøres?
- Kjøpt bensintrykksregulator!
- Ny bensinpumpe?
- Høyere oktan?
- Tykkere olje, kjører nå på 5-30 olje ( :S )
- Noe mer?

#249610  av CastrolCelica

Bilen går forresten veldig rent på tomgang, samt alle turtall når den står i fri. Ingen ulyder eller lignende!

#249611  av sleeper

Kjøp den en bredbåndslamda.. du kommer ingen vei uten den.. og det kommer med 90% sikkerthet til og bli veldig dyrt for deg..
trur nok også det hadde vært greit med datasrput for og styre bensin og tenning..

#249619  av CastrolCelica

Hvor mye koster en slik en da? å hvor får man tak i det?

#249632  av sleeper

koster en ca 3000 hvis du kjøper den selv fra usa.. regn med en høvding extra hvis du kjøper den her..

#249636  av Andy_Celica

CastrolCelica skrev:Hvor mye koster en slik en da? å hvor får man tak i det?
Send en pm til Chris_Louis her på forumet, han skaffer billig :D + at han er rask til og levere også:)

#249637  av Chris Louis

Andy_Celica skrev:
CastrolCelica skrev:Hvor mye koster en slik en da? å hvor får man tak i det?
Send en pm til Chris_Louis her på forumet, han skaffer billig :D + at han er rask til og levere også:)
skaffer billigere enn 3 k hvertfall :)

#249646  av CastrolCelica

Hm, skal sjekke det litt opp litt mer imorgen, så sender jeg deg en pm Chris! :)

#249988  av CastrolCelica

Da har jeg sjekket det opp litt mer. Såg ut som at det lakk olje fra turboen, ergo den var ødelagt, men åpnet den opp å sjekket alle pakninger osv å fant ikke no tegn på lekkasje. Det vi kanskje tror er at det ligger mye olje i eksossystemet som ligger å brenner å skaper røyk, så vi tok den ut på en tur for å blåse den ren å da forsvant røyken. Startet den opp idag å da kom det en del røyk igjen, kjørte den en tur å etter en stund forsvant den igjen.

Men den rykker å napper ennå, så blandingsforholdet eller noe stemmer ikke helt ennå?

Kjører på 98 oktan, pluss Nos Octane Booster som gir 104 sånn ca i oktan?:P

Noen andre forslag?
Har en go del penger til overs som jeg kan bruke på andre ting som kanskje trengs...

- Tykkere toppakning?
- Bensinpumpe?
- Nye dyser?
- Osv osv? forslag?

#250009  av sleeper

CastrolCelica skrev:Da har jeg sjekket det opp litt mer. Såg ut som at det lakk olje fra turboen, ergo den var ødelagt, men åpnet den opp å sjekket alle pakninger osv å fant ikke no tegn på lekkasje. Det vi kanskje tror er at det ligger mye olje i eksossystemet som ligger å brenner å skaper røyk, så vi tok den ut på en tur for å blåse den ren å da forsvant røyken. Startet den opp idag å da kom det en del røyk igjen, kjørte den en tur å etter en stund forsvant den igjen.

Men den rykker å napper ennå, så blandingsforholdet eller noe stemmer ikke helt ennå?

Kjører på 98 oktan, pluss Nos Octane Booster som gir 104 sånn ca i oktan?:P

Noen andre forslag?
Har en go del penger til overs som jeg kan bruke på andre ting som kanskje trengs...

- Tykkere toppakning?
- Bensinpumpe?
- Nye dyser?
- Osv osv? forslag?
hehe... den octane boosteren kan du nok bare glemme om at den gir deg så mye.. den gir 6 poeng mer octane.
altså du vil få 98.6 octane :wink: :wink:

kjøp deg bredbåandslamda og eventuelt et datasprut til og kontorolere dette...

#250010  av CastrolCelica

Haha, ok, jeg hakke peiling så jeg sier bare det jeg har blitt fortalt:P Men hva med å chippe hjernen? d vil jo gi mer effekt når d er en "turbo" motor nå?:P

#250011  av sleeper

CastrolCelica skrev:Haha, ok, jeg hakke peiling så jeg sier bare det jeg har blitt fortalt:P Men hva med å chippe hjernen? d vil jo gi mer effekt når d er en "turbo" motor nå?:P
trur nok ikke det fikser problemet ditt nei....
mulig du kunne fått det sånn någenlunde med et tillegs sprut men det blir ikke 100 uten et nytt datasprut..

#250012  av CastrolCelica

hvor skaffer jeg det? ca pris? rundt 10-15000? noen her på formuet som skaffer da? toyota skaffet ikke tror jeg, for de hadde ikke noe peiling på trimming osv osv...:P