TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Forsikring, data hehe

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #249602  av Elzin

hei, jeg har forsikret min data og garanti fortsatt der.

nå er den ødelagt og levert inn. men... ingen kan svare meg på om jeg har rett på å få en midlertidig data mens min er på reperasjon... noen som vet om det er noen lover ang dette??
 #249625  av Larsen

Elzin skrev:hei, jeg har forsikret min data og garanti fortsatt der.

nå er den ødelagt og levert inn. men... ingen kan svare meg på om jeg har rett på å få en midlertidig data mens min er på reperasjon... noen som vet om det er noen lover ang dette??
Det kommer helt ann på forsikringen det. Da du undertegnet papirer så skulle det ha fulgt med et hefte som det står hva forsikringen dekker.
 #249630  av Andy_Celica

Elzin skrev:hei, jeg har forsikret min data og garanti fortsatt der.

Vi har også en slik type forsikring på data på jobben, og da er det ikke med lånepc i mellomtiden.

#249658  av sindrejl

du har nok ingen rett til lånepc om det ikke tar for lang tid. tar det veeeldig lang tid har du krav på ny pc uten mere saksgang i det.

#249666  av Alexander G

Du skriver ikke at det er en forsikrings sak eller en garanti/reklamasjon.

Det er vesentlig å skille mellom disse to.
Hvis det er en forsikrings sak så tror jeg ikke du har rett på låneprodukt.
Hvis det derimot er snakk om garanti/reklamasjon så har du rett på låneprodukt etter 7 dager. Hvis de du leverer inn pc til vet det tar over 7 dager, så har du rett på når du leverer pc inn.

Men det er alltid et men. Hvis det volder selger urimelig kostnad å levere en lånepc til deg, at de f.eks må ta en ny og åpne den for å levere til deg så kan de nekte dette. Det kan da bli for stort tap å selge den som b-vare. Du må huske på at det er meget liten fortjeneste på datamaskiner.

Du får spørre pent der du leverte maskinen inn om de har noe til deg eller om de kan si noe om når det er forventet at din kommer i retur. Men for guds skyld, husk å oppføre deg slik du ville likt om du stod på andre siden. :-) Da kan det være du får mer goodwill.

#249683  av sindrejl

Alexander G skrev:Du skriver ikke at det er en forsikrings sak eller en garanti/reklamasjon.

Det er vesentlig å skille mellom disse to.
Hvis det er en forsikrings sak så tror jeg ikke du har rett på låneprodukt.
Hvis det derimot er snakk om garanti/reklamasjon så har du rett på låneprodukt etter 7 dager. Hvis de du leverer inn pc til vet det tar over 7 dager, så har du rett på når du leverer pc inn.
jeg regnet med at det var forsikringssak siden hu skrev det i topic.