TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2 følsom pÃ¥ plasseringen av luftfilter/tempføler..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #249455  av Mr2Even

Vil bare informere om at mr2en er nok veldig følsom på hvor luftfilteret og temperaturføleren står og hvor langt røret er fra luftfilteret inn til motoren. Jeg har prøvd meg litt fram, og fikk litt bedre karakter på bilen/motoren og lyden når jeg satte på lengre og kronglete rør, og filtert pekende ned på oversiden av luftinntaket. (Tempføleren ca midt på røret).

Jeg har også lagd et midlertidig varmeskjold av lydisoleringsmatte (med en sølvside) Funker bra :wink:

#249469  av marlboro1310

Er dette snakk om på koniske filter K/N & Greenstuff...eller soppfiltre,N/A eller på turbo?

#249566  av Mr2Even

marlboro1310 skrev:Er dette snakk om på koniske filter K/N & Greenstuff...eller soppfiltre,N/A eller på turbo?
Obs, dette er snakk om Greenfilter - konfilter
 #249585  av Stølen

...Bør jeg endre vinkling eller skifte rør her..?
Vedlegg
Motor.jpg
Motor.jpg (117.11 kiB) Vist 158 ganger

#249600  av lasse

Min erfaring er at hvis du setter filteret lavere, så får du mørkere lyd, mer brumming liksom, har ikke merket noe effektmessig, er vel uansett best med så rett rør som mulig? Virker mest logisk for meg ihvertfall, da blir ikke lufta "forsinket" pga svinger og sånt.
 #249757  av Mr2Even

Stølen skrev:...Bør jeg endre vinkling eller skifte rør her..?
Ja jeg hadde det sånn som deg før. Det er helt greit å ha det slik, men jeg har det nærmere luftuttaket(på oversiden) og jeg bruker aluminiomrør og et varmeskjold i mellom, men skjoldet tetter ikke helt gjennomstrømningen av luft til motoren(bare halvparten ca). Jeg synes det ble bedre slik som jeg har det nå.

#249759  av Mr2Even

lasse skrev:Min erfaring er at hvis du setter filteret lavere, så får du mørkere lyd, mer brumming liksom, har ikke merket noe effektmessig, er vel uansett best med så rett rør som mulig? Virker mest logisk for meg ihvertfall, da blir ikke lufta "forsinket" pga svinger og sånt.
Ja kanskje mer brumming ja, men for meg virker det nesten som de svingene jeg har på luftinnsugsrøret nå bedrer luftgjennomstrømningen.. For jeg tror at da har den mer luft samlet i rørene og kanskje svingene akselrerer lufta? Jeg fikk hvertfall litt raskere og mer riktig reaksjon fra motoren.

Jeg tror også at plasseringen av temp-sensoren er avgjørende for å få det optimalt(jeg har den bak varmeskjoldet)..