TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Neemis MR2 (LilleblÃ¥) NÃ¥:overhaling og oppgradering

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#237758  av lexusmann

Ser ut som den overhalinga er ganske nødvendig, ja... :wink: lykke til videre..

#237767  av sindrejl

se der ja :) får håpe du får ordnet det før banesesongen

#237785  av Larsen

Blir morro å se denne til sommeren ja. Kult å se at det er noen som tørr å trimme 3sge motoren også!

#241751  av RageRod

Flott prosjekt! :)

Håper du kjem i mål med alt i tide...for ting tar alltid masse meir tid enn planlagt. Husker eit amcar prosjekt eg byrja på for 14 år sidan, brukte nesten eit år på noko som egentlig bare skulle ta 3 mnd(og da rekna eg god tid). Det dukka opp noko meir heile tida, enda ein del som burde blitt bytta, fekk studert skinntrekket i taket fra ein ny vinkel, noko som enda opp med at eg sydde nytt...bilen vart flott, gjekk herlig godt oxo...men enda i ein liten fjellhammer...høgre sida på bilen forsvann...verken dører eller skjermer eller noko att...etter det har eg ikkje rota meg borti bilprosjekt igjen...dvs heilt til nå...

Kor langt hadde motoren gått før du plukka den ned i vår?

Har du vurdert kompressor til motoren?

#241825  av Neemi

Oi....det der hørtes ikke bare bare ut.
Kan vel si det sånn at det blir lenge til jeg begir meg ut på noen store prosjekter igjen, for akkurat nå er jeg rimelig drittlei.
Prosjektet er litt lenger på vei enn bildene viser heldigvis, har bare ikke hatt tid å legge inn alt.

Bilen hadde gått ca 160000 når jeg startet.
Jeg har ikke vurdert kompressor nei.
Kikket litt på det med kompressor engang for lenge siden da jeg ønsket meg Golf G60 Rally, men min interesse og lommebok strekker vel ikke helt den veien der tror jeg.

#241866  av Mr2 Mk2

Hei, satser du på å bli klar til dagali eller? :wink:

#241924  av RageRod

Neemi; Er sikker på at du kjem i mål, viktigaste er å ikkje gje opp, drittlei blir vi alle til tider når vi setter i gang. Bare å blåse det ut og gå på igjen. Ender alltid godt. :D

Forresten, tør ikkje sjekke motoren min innvendig, den har rusla vel 550 000 nå. Satser heller på ein service-tur hjå toyota...så kan eg få dommen derfra. Syns dei motoren må byttast, så holder den garantert 4 år til...funka jaffal med clutchen, er 4 år sidan eg burde bytte den...og nå blir clutchen bytta sia det lukter clutch når eg kjører aktivt... :shock:

La meg inn i bilen min i dag, bare for å kikke litt på taktrekket...viss det ikkje blir betre etter vask...så ender det opp med skinn eller no slikt...pokker :oops:

#241951  av Neemi

Mr2 Mk2 skrev:Hei, satser du på å bli klar til dagali eller? :wink:
Er på ferie når det treffet er så det blir nok ingen Dagali på meg før neste treff der oppe.
Men bilen er nok klar til da ettersom jeg håper å bli ferdig til ACR allerede :)

#244308  av Neemi

Da ble årets ACR historie siden jeg ikke får alle deler i tide.
Må si meg heller misfornøyd når jeg først får bekreftet at deler er på lager, bestiller og betaler 2 min etterpå, og når jeg en uke senere spør om trackingnummer får beskjed om at delen er bestilt, men ikke har ankommet selger enda.

Er litt skuffet og lei akkurat nå, men kommer til å jobbe på spreng for å få bilen klar slik at jeg kan kjøre snart hvertfall.
Lei av Starleten nå :)

Her kommer litt bilder jeg har glemt å legge ut fra tidligere arbeid.
Demontering av blokka 30/4-07
Vedlegg
Veiva
Veiva
Picture 038.jpg (41.12 kiB) Vist 1252 ganger
Blokka sett nedenfra etter at bunnpanne er tatt av
Blokka sett nedenfra etter at bunnpanne er tatt av
Picture 037.jpg (45.15 kiB) Vist 1248 ganger
Bunnpannen
Bunnpannen
Picture 036.jpg (46.98 kiB) Vist 1252 ganger
Får slenge med en liten takk til pappa får lån av verktøy her........reimhjulet satt rimelig godt det og.
Får slenge med en liten takk til pappa får lån av verktøy her........reimhjulet satt rimelig godt det og.
Picture 032.jpg (47.34 kiB) Vist 1250 ganger

#244309  av Neemi

....
Vedlegg
Blokka tømt for deler
Blokka tømt for deler
Picture 041.jpg (48.75 kiB) Vist 1245 ganger
Stempler, råder, lagre og bukker plukket ut
Stempler, råder, lagre og bukker plukket ut
Picture 039.jpg (41.75 kiB) Vist 1249 ganger

#244311  av Andy_Celica

Husker selv fra da jeg overhalte min 3sgte at det reimhjulet satt sykt hard fast :D

Men uansett dette er et kjempe prosjekt og du får stå på for å bli ferdig, kommer alltid masse treff osv, har faktisk aldrig sett bilen din live så hadde vært morro om du skulle på f.eks japsetreff osv på rudskogen :D

Uansett lykke til videre :wink:

#249871  av lexusmann

Nå, neemi...hvordan går det?Syns du er flink, jeg... :wink:

#249879  av GhostRider88

lexusmann skrev:Nå, neemi...hvordan går det?Syns du er flink, jeg... :wink:
samme lurer jeg på :) Blir veldig bra dette!!

#249927  av Mr2Even

Inponerende Nemi :wink: Hvordan så cylinderen og motordelene ut når du tok de ut? Var motoren gåen siden du driver å overhalder den? Nå kan jo vi gutta begynne å spørre deg om hjelp nå :lol:

#249939  av Rage

Alle stempler er montert, alle lagre har vi målt klaringer på, men ingen klarer å gi noe svar på om lagerklaringene på 3s-gte er de samme som 3s-ge, siden vi da har brukt klaringene fra førstnevnte i verkstedhåndboka.

Ellers så har alle deler bortsett fra et kamdrev kommet, med nye oppgraderte lengearmer, stålomspunned clutchslange, ST swaybars forran og bak etc etc.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18