TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• rettigheter ved kjøp av mobil

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#250042  av dalheim

sindrejl skrev:
dalheim skrev:
sindrejl skrev: joda, men hvordan butikkene praktiserer returordninger er forskjellig overalt. Loven sier ikke at butikken MÅ ta tilbake et brukt produkt innen 7 dager. Det er bare tull. Produktet er trossalt åpnet og brukt. En del butikker tar likevel tilbake produktet og kanskje gir deg 70-90% tilbake eller, som elkjøp, gir 100% tilbake.

Men feks Elkjøp og expert samt et lass andre butikker nekter plent å ta tilbake en brukt mobil siden de er vanskelige å selge og folk utnytter det for å kunne bytte i hytt og pine.

Det er ganske enkelt, 14dager bytterett på uåpnet produkt kjøpt via nett og INGEN returrett uansett produkt kjøpt i butikk om du ikke er blitt lurt. Nesten alle butikker har likevel egne regler som gir deg som forbruker bedre service angående bytte av stæsj.
dem må jo seff ha en grunn, er jo ikke sånn at folk bare kan komme å bytte i hytt å pine, men er det feil så skal man ta det tilbake...
du tenker på feil på produktet? ja mener det ligger noe i at om det er feil på produktet innen 7 dager så er det bytte tvert ja, etter det så har butikken lov til å reparere på produktet 2-3ganger.
ja, det er vel det det er snakk om her?
Batteri kapasiteten er helt ræva å tlf nekter å ta bilder pga lavt batteri enda tlf kan stå på i flere timer til påslått.
er byttegrunn no det for meg vil jeg si...

#250045  av sindrejl

nja spørs.. for her kan det gå under at telefonen er slik. Spørs hvor vanskelig butikken vil være. Vanskelig å si om hvor dårlig batterikapasitet han egentlig har. Har selv nokia og min står på døgnet rundt uten lading iallefall. Men kan være en innstilling som står å suger strøm eller bluetooth eller lignende står på.

uansett er nok det beste at trådstarter går å klager til butikken ;)