TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Girboxkjennere??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #248672  av Ã¦len2

Skal bytte synkring på 3gir. Skrapingen forekommer når jeg girer fra 4 gir til 3 gir. Altså nedover.
Fra 2 til 3 gir er det bra, dette vil jo da såvidt meg bekjent si at det er ringen som bremser 3giret når jeg girer nedover som er gåen.

Men blir det ringen på inngående eller utgående axling som da er def?

(Eller er det 4girs synkringen som skal bremse ned 4gir til farten 3gir har? Å det er den som må byttes?)

#248689  av Peak

Bytt alle hvis du skal åpne girkassa, er litt for kjedelig hvis 2.giret skulle bli dårlig etter 3-4 uker med kjøring...

#248695  av Ã¦len2

Har et extra sett med innmat t boxen i garasjen sjø.
Klart en burde bytte alt men, koste jo 10 15 tusen for delene da!

#248721  av Xlr8

kontro lere alle syncroniserings ringene vert fall og sjekk di bremser gådt for og si de slikt, send meg en pm så skal jeg prøve og forklare de vist du ønsker:P

er vell bare på inngående akslind du må bytte men sjekk i bgb tror jeg.. klare ikke og ta de helt i hode:P

edit:

http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... xle/11.htm

#249199  av a.c.pettersen

ælen2 skrev:Har et extra sett med innmat t boxen i garasjen sjø.

10, 15 tusen for synkringer og overhalingssett???!!!!!!! :shock:

#249236  av Peak

a.c.pettersen skrev:
ælen2 skrev:Har et extra sett med innmat t boxen i garasjen sjø.

10, 15 tusen for synkringer og overhalingssett???!!!!!!! :shock:
Nesh, betalte ca 4-5k for en del lager , alle synk.ringer, pakningesettet, og 2. drevsett, det va da til min GT4-kasse, E151F

#249680  av Ã¦len2

Hvor handlet dere di delene da? Synkringene på hell bil trheim kostet mellom 400 og 1100 kr stykket. Drevet på 4 gir inn axling for eksempel kostet 1980kr. Nå er det jo hovedsaklig synkringer som blir def men, drev blir preget av tilverelsen om de blir brukt uten en frisk synkring.
Mulig det er dyrere for 3sgte deler?

#249688  av sindrejl

ælen2 skrev:Hvor handlet dere di delene da? Synkringene på hell bil trheim kostet mellom 400 og 1100 kr stykket. Drevet på 4 gir inn axling for eksempel kostet 1980kr. Nå er det jo hovedsaklig synkringer som blir def men, drev blir preget av tilverelsen om de blir brukt uten en frisk synkring.
Mulig det er dyrere for 3sgte deler?
var 3sgte kasse han snakka om, men så tar også hell bil EKSTREME priser på delene sine om man ikke kjenner dem eller forhandler til seg rabatt.

#250099  av Ã¦len2

Sånn passe hæsli oppå der ja!!
Meen får vell tilby noen sexuele tjenester da, å se om de gir meg en skarve rabatt...