TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Eiere i Trondheim

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #250215  av peterK

Byttet ut pærene med LED's i instrumentene mine, men kan ikke si at jeg ble 100% fornøyd med de som dioder.no leverte.

Skal nå bestille fra utlandet, dioder som har 5 lysspredere på seg til instrument clusteret, og de litt mindre til å ha i clima-controllern.

Grunnen til at jeg lager denne tråden, er at hvis flere kunne tenkt seg disse, så kan jeg bestille opp flere i antall.

Sluttprod. vil da se slik ut, ( i blått )

Bilde

Så, rop ut om du vil ha, bestiller vel iløpet av neste uke ellernoe :lol:

-----------------------------------------------
peterk:
3 par ( 6stk) 194' blå ( speedometer )
3 par ( 6stk) 174'blå ( climacontrol )

premo:
3 par ( 6stk) 194' blå (speedometer )

Zepticon:
3 par ( 6stk) 194'blå (speedometer )
Sist redigert av peterK den 02 jul 2007 22:29, redigert 1 gang totalt.

#250222  av ErlingK

Hva slags pris snakker vi om?

#250225  av Zepticon

Og har dem til min Mazda 626?

Er også missfornøyd med dioder.no

#250247  av peterK

For 74-leds: $2.49 pr par
For 194-leds: $9.99 pr par

74-leds er de små pærene som går igjen i toyota-instrumentene, og 194 er de litt større ( 3 stk av disse i instrumentene )

Så det er ikke snakk om noen voldsomme utgifter, og jeg vil poengtere at jeg ikke gjør det for å få noen som helst fortjeneste, men at jeg tenkte det kunne være et ok tilbud. Fordi hvis det er flere som skal ha, så er jo det bedre enn at jeg bestiller 5 pærer, og får det i en leveranse, hvis vi kan få med 100 til samma prisen. Catch my drift? :P

@Zepticon

De har alle slags dioder der, og forskjellen på disse og dioder.no sine er at på dioder.no sine er det EN pære, på EN sokkel, her er det 5 pærer på 1 sokkel, dvs det sprer lyset VESENTLIG mye bedre. 4 til sidene, og 1 i toppen. Tror det skal bli just fine :lol:

Angående Mazda, så skal du få i oppgave å finne ut hvilke pærer du trenger, regner med du vet om mazda-forum/ressurser til å finne ut av det, så skal jeg for all del slenge det med i bestillingen.

#250252  av peterK

Hmm, sorry. Type 311 finner jeg ikke på den siden. Hms,

siden er http://www.v-leds.com , du kan jo få sjekke selv.

#250298  av Zepticon

Om dem ikke koster mer enn 120kr så tror jeg at jeg tar sjangsen på dem uansett =) Så ut til å ligne på dem jeg har og det holder for meg hvertfall ;)

#250301  av ErlingK

Anngående bildet du la ut: På Toyotaer er jo selve viserne i instrumentet orange, vil di bli slik som på bildet? Hvis man f.eks. bruker blå silikonhetter på vanlige pærer, forsvinner jo disse nesten, slik at det blir vanskelig å se dem.

Vet du vilke dioder som passer på sig.tenner også? Jeg har en Mr2, men tror denne har samme pærer som Celica'en.

Erling

#250303  av peterK

ErlingK skrev:Anngående bildet du la ut: På Toyotaer er jo selve viserne i instrumentet orange, vil di bli slik som på bildet? Hvis man f.eks. bruker blå silikonhetter på vanlige pærer, forsvinner jo disse nesten, slik at det blir vanskelig å se dem.

Vet du vilke dioder som passer på sig.tenner også? Jeg har en Mr2, men tror denne har samme pærer som Celica'en.

Erling
Viserne i instrumentene er blanke, med hvit "topp". Fargen er avhengig av hvilken farge det er i pærene, dvs du bestemmer selv hvilken farge du vil ha.

Hvis du bruker kaninkondomer på de originale pærene vil du oppleve at lyset blir svakere, og derfor ikke lyser opp hele huset. Du kommer aldri til å komme i nærheten av diode-lys med noen form for filter på vanlige pærer.

I sigarettenneren er det sannsynligvis 74-pærer.

#250304  av peterK

Zepticon skrev:Om dem ikke koster mer enn 120kr så tror jeg at jeg tar sjangsen på dem uansett =) Så ut til å ligne på dem jeg har og det holder for meg hvertfall ;)
Ja, så lenge du får kontakt med + og - skulle det jo i teorien gå greit.

#250327  av ErlingK

peterK skrev:
ErlingK skrev:Anngående bildet du la ut: På Toyotaer er jo selve viserne i instrumentet orange, vil di bli slik som på bildet? Hvis man f.eks. bruker blå silikonhetter på vanlige pærer, forsvinner jo disse nesten, slik at det blir vanskelig å se dem.

Erling
Viserne i instrumentene er blanke, med hvit "topp". Fargen er avhengig av hvilken farge det er i pærene, dvs du bestemmer selv hvilken farge du vil ha.

Hvis du bruker kaninkondomer på de originale pærene vil du oppleve at lyset blir svakere, og derfor ikke lyser opp hele huset. Du kommer aldri til å komme i nærheten av diode-lys med noen form for filter på vanlige pærer.

Kansje mine '93 modeller ikke er lik din '98? Mine visere er iværtfall orange med gul-hvite tall. Men kondomer blir tallene perfekte mens viserne forsvinner helt, de blir bare mørke skygger mot bakgrunnen. Tror dette er grunnet at det blir to fargefiltre i lyset, (først blå kondom å så orange viser). Hvite visere hadde jo vært helt perfekt!!

Angående Zepticon's Mazda skal 194-led'ene passe hvis man bruker bulb guide'n oppe på menylinjen på den nettsiden.

Erling

#250417  av premo

jeg kunne gjerne tekt meg fullt sett med slike. kan gjerne være med på bestilling peter_k

#250447  av peterK

premo skrev:jeg kunne gjerne tekt meg fullt sett med slike. kan gjerne være med på bestilling peter_k
Okay, kun til speedometer-cluster? det betyr 3stk til deg, kommer til å bestille enten torsdag/fredag, så er ca. lev tid 7 dager til det er i postkassa mi.

#250482  av Zepticon

og 3 par (6 pærer) på meg... så har jeg 2 i reserve 8)

#250507  av peterK

ErlingK skrev:
peterK skrev:

Erling

Kansje mine '93 modeller ikke er lik din '98? Mine visere er iværtfall orange med gul-hvite tall. Men kondomer blir tallene perfekte mens viserne forsvinner helt, de blir bare mørke skygger mot bakgrunnen. Tror dette er grunnet at det blir to fargefiltre i lyset, (først blå kondom å så orange viser). Hvite visere hadde jo vært helt perfekt!!

Angående Zepticon's Mazda skal 194-led'ene passe hvis man bruker bulb guide'n oppe på menylinjen på den nettsiden.

Erling
Du får nesten ta ut, og sjekke, eller finne ut av det selv. Jeg vil ikke ta noe 'ansvar' på hva slags type det er. Og hvorfor speedometeret ditt er slik det er, kan ikke jeg svare på. Sorry.

Lager en liste jeg, så får dere rope ut om noe er krise.

peterk:
3 par ( 6stk) 194' blå ( speedometer )

premo:
3 par ( 6stk) 194' blå (speedometer )

Zepticon:
3 par ( 6stk) 194'blå (speedometer )

Gjør oppmerksom på at det går å få andre farger...
Bestiller på torsdag :)