TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 50 caliber ricochet

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#250266  av a.c.pettersen

Neeeeeeh.... Vet ikke helt om jeg tror den er ekte!! Litt for mye "cartoon" lyd fra rikosjeringen og et enkelt stunt og fake!!

#250270  av Th4 Ghost

a.c.pettersen skrev:Neeeeeeh.... Vet ikke helt om jeg tror den er ekte!! Litt for mye "cartoon" lyd fra rikosjeringen og et enkelt stunt og fake!!
smaker en liten ironi hær :P Anyways, Tror ikke den traff så hardt som det så ut til (selv om øretelefonene spratt av), det var jo ikke en ripe i den engang (som jeg så iallefall, kan ikke akkurat si at jeg drev å scanna frame for frame)

#250273  av celicat23

Her er en video av en .50 cal som blir brukt som sniper rifle:

Advarsel - denne videoen ble først langt ut som og være en fra amerikanske militæret som skyter afganere. I ettertid er det hevdet at det ikke er tilfellet, og at det "kun" er en som skyter dyr.

Samme hva...Det ser u-fint ut.

http://www.strategypage.com/gallery/ima ... sniper.wmv

Når en ser skaden som blir gjort på så utrolig lang avstand så har jeg mine tvil om at hvis en av de kulene der kommer flyende tilbake mot deg, så slår den bare hørselvernet ditt av deg.

#250292  av Larsen

Edit:Fjernet

Også har vel en kule som har snudd nesten 180 grader ganske redusert kraft da iforholdt til utganspunktet.

#250308  av Amund

a.c.pettersen skrev:Neeeeeeh.... Vet ikke helt om jeg tror den er ekte!! Litt for mye "cartoon" lyd fra rikosjeringen og et enkelt stunt og fake!!
kan godt hende det er et stunt MEN, har du noensinne hørt hvordan en ricochet??? En ting kan eg si, lyden stemmer!!!

#250334  av Rømmling

lyden er så natur tro som den kan være. har hatt rikosjetter fykene par meter over hode en hel dag og det var samme lyd.

og for å ta et eksempel på rikosjett 180grader. sto å skøt på diversje ting med luftgevær her og kom en i retur og traff meg så det svei,

så lyden ok
180grader ricochet også mulig men skjer ikke ofte.

#250338  av Th4 Ghost

Rømmling skrev:lyden er så natur tro som den kan være. har hatt rikosjetter fykene par meter over hode en hel dag og det var samme lyd.

og for å ta et eksempel på rikosjett 180grader. sto å skøt på diversje ting med luftgevær her og kom en i retur og traff meg så det svei,

så lyden ok
180grader ricochet også mulig men skjer ikke ofte.
har blitt truffet selv av returen fra et luftgevær..kjennes nesten ikke engang, man blir bare jevlig redd fordi lyden som kommer høres farlig ut :P