TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bakskjermer; hvordan ta di av?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #250130  av inzane2012

Går og venter på ny bakvinge nå og lurte på hvordan jeg da skulle få tettet igjen hullene på bakskjermene og lakkert der når det ser ut som at bakskjermene går i ett med c-stolpen...skal det vere sånn, og hvordan går det da ann og skifte bakskjerm vist det en dag skulle bli nødvendig?

holder det og bare pusse ned akkurat rundt hullet, og på en eller annen måte fått fyllt det med noe sparkel for så og bruke lakkstift? eller må jeg til og pussen ned hele shjiten og hive på grunning og hele pakka?

#250136  av Larsen

Sveiser på en plate fra innsiden av bagasjerommet. Må være litt akrobatisk...

#250141  av Mr2Even

Det holder ikke å lime på en plate og sparke over da? (jeg mener sånn lim man bruker for å feste styling..)

#250154  av Larsen

Problemet med metal i biler er at de flekser en del mer enn folk tror. Kjører du over en hard dump så vil som regel både lik og sparket spekke opp.

#250163  av Mr2Even

Larsen skrev:Problemet med metal i biler er at de flekser en del mer enn folk tror. Kjører du over en hard dump så vil som regel både lik og sparket spekke opp.
Hehe ja der har vi et problem :lol: Er nok best å sveise, men på så små høl så er det ikke sikkert det har noe å si.

#250357  av inzane2012

Larsen skrev:Problemet med metal i biler er at de flekser en del mer enn folk tror. Kjører du over en hard dump så vil som regel både lik og sparket spekke opp.
en jeg jobbet med mente at det holdt med og bruke enten metalsparkel eller vanlig glassfibersparkel siden det var snakk om så små hull, eneste jeg trengte var noe som jeg kunne ha på baksiden mens jeg tok på sparkelen...har forresten fått bakvinga nå, er en trd2000gt kopi vinge, såg at hullene til den orginale og den nye vinga ikke passet over ens litt en gang, så da lurte jeg på om det holdt og bruke som super duper lim? har forresten tenkt og bruke glassfiber rundt "bena" til vingen sånn at den går i ett med bagasjelokket, tror det vil se ganske rått ut

#250373  av Larsen

Personlig så ville jeg bare ha bygd opp en sveis meg et mig apparat.

#250390  av Mr2Even

Visst du vil sveise, så dra innom et reprasjonsverksted av et slag. Jeg har jobbet bå et slikt verksted og de er behjelplige med sveising. De har sikkert også plater som du kan bruke også. :wink: