TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjølevifter MK1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #246748  av ure

Lurer på om noen vet hvordan kjøleviftene skal fungere på en org mk1. Har hatt tull med mine siden jeg kjøpe bilen,men fikk den høyre foran til å gå med et rele som jeg hadde, slik at den går hele tiden, den venstre har jeg ikke fått til å gå uten at jeg setter strøm på den direkte. Den bak i motor rommet kan jeg starte med en ledning der som releet skal stå. Har prøvd et annet rele nå på motorromsviften nå og da går den med en gang jeg setter på tenningen. Er det sånn den skal fungere? Tror ikke det selv.... Hvordan er det med andres vifter og hvordan fungerer de :wink:

#246755  av ure

Har skiftet litt deler over fra delebilen nå ikveld og fant ut at føleren på radiatoren var gåen + at jeg skiftet en boks i bagasjerommet foran samt releene i sikringsboksen foran. Og nå virker begge viftene foran, to hastigheter og greier :D Men den bak finner jeg ikke ut av :cry:

#246773  av stokness

Hei!
Sensoren til motoromsvifta var gåen på gamle bilen min.
den sitter i en brakett på motoren, venstre framme. mot kupe'n.
Hvis du løsner kablen fra denne, så skal vifta gå... hvis resten er i orden.

#246827  av Larsen

Stemmer, bare fjern kabelen til sensoren i motorommet og se om vifta går. Sensoren kan jo eventuelt måles med multimeter etter bgb spec.

#249883  av ure

Skjønner fotsatt lite av motorromsviften min,når jeg setter i rele i sikringsboksen bak går den hele tiden når tenning er på, den går også når jeg trekker ut ledningen til sensoren. Nå er releet tatt ut slik at den ikke skal gå hele tiden men når det blir varmt nok i motorrommet og viften skal starte så kommer det på et viftelys i instrumentpanelet så jeg tror sensoren er i orden. Dette lyset kommer ikke på hvis jeg lar viften gå hele tiden, så lurer på hva som kan gjøre dette :?

#250343  av Mr2Nyter'n;p

Jeg ordnet bryter til vifta bak. Det fungerte supert :D

#250442  av ure

Mr2Nyter'n;p skrev:Jeg ordnet bryter til vifta bak. Det fungerte supert :D
Ja kansje det er like greit :?

#250497  av Mr2Nyter'n;p

Igrunn ganske smart. Skal mye til før den vifta slår inn uansett. Skrudde den stortsett alltid på når det var grisekjøring på gang. Lot den gå ei stund etter at bilen var stoppet og. Ganske grei løsning. Man glemmer ikke akkurat å skru av vifta når man går fra bilen, den høres. GODT :)