TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dÃ¥rlig plugg? Kan eksperter ta en titt?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #250543  av sindrejl

Har ikke tid til å legge ut bildet nå, men dere plugg-eksperter. Jeg sjekket plugg nr.1 i all hast bare for å se åssn den har det.

Den var helt køl-svart rundt kanten og selve midten var knall-hvit.... pluggen i seg selv så hel ut bortsett fra sterk misfarging. Hva tyder dette på? Kan samtidig si at bilen går ikke helt "170hk"aktig. føles treig og er sikker på at en 156hk vil kjøre fra meg nå.

#250545  av Larsen

Mener det ikke er så uvanlig. Det at den er hvit i midten kan tyde på at den går litt magert til tider. Helt perfekt så skal den være lys brun, men litt sot rundt.

#250547  av sindrejl

Larsen skrev:Mener det ikke er så uvanlig. Det at den er hvit i midten kan tyde på at den går litt magert til tider. Helt perfekt så skal den være lys brun, men litt sot rundt.
ah ok så soten er normalt.. da er det ikke så veldig ille da egentlig :) om tenninga funker som den skal så retter jeg mistanken mer mot katalysator. Bortsett fra en sær ting.. på tomgang vibrerer nåla ganske mye, altså 50-100rpm opp ned rapidly. stusser veldig på hva det kan komme av

#250549  av Larsen

Tror du må over generelle ting ihvertfall. Sjekk tenning, dårlige tenningskomponontert, feilkoder, vakum lekasjer, tps justering, tett katalysator/luftfilterosv.

#250560  av CelicaTurbo

Det høres ca normalt ut, men det bør igrunn være en lett gulfarge i tippen da. Angående tomgangen, jeg håper fremgangsmåten for å sjekke diagnose som beskrevet her også passer for din bil og motor men jeg antar det. Sjekk om du får noen feilkoder, spesiellt 51 "no IDL signal". Får du den koden er det pga at trottlesensoren din ikke forteller ECU at du ikke rører gasspedalen og at motoren derfor skal gå tomgang, og da vil motoren normalt gå litt tungt på lavt turtall.