TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• AngÃ¥ende dette forumomrÃ¥det og toyotaclub.no

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #250741  av CelicaTurbo

På et tidspunkt ble Toyota Car Club Norway grunnlagt av et medlem for å gi et tilbud til de som har mer ordinære toyotamodeller, ettersom et sportsbilforum/klubb kanskje virket litt fremmed for dem. Jeg bestemte meg for å støtte dette ved å be folk her om å støtte denne klubben og bruke deres forum for spørsmål angående en del av de generelle modellene. Jeg gjorde det av to grunner; jeg har ikke anledning til å hindre noen i å starte en ny klubb, og jeg så at to forum med forskjellig målgruppe kan bedre jobbe for å samle miljøet enn ett spesialisert forum som ts-ogn kan klare alene.

Nå har toyotaclub.no i lang tid slitt med enorme mengder spam på forumet uten at det ser ut til at det har blitt gjort noe for å bedre problemet, og aktiviteten på forumet/sidene har vært helt fraværende. Jeg ser derfor ingen grunn til at ts-ogn skal oppfordre folk om å bruke toyotaclub.no-sidene lengre. Jeg har slettet annonseringen som oppfordret om dette og har skrevet denne istedenfor. Denne annonseringen er kun midlertidig for å opplyse dere om endringen før jeg sletter denne også ;)

Forumnavnet er er også utvidet noe.

Diskutér om dere ønsker ;)

#250757  av hmsilset

Folk med "Ordinære" Toyotaer er jo like velkomne her,så ser ingen grunn til å ha en annen side for dem. Hva med å ordne en egen plass her inne for Alle Toyotaer?

#250773  av Syns

Synes det er veldig greit at Toyota folket er samlet i ett forum. Slik samles all kunnskap og erfaring slik at man kan hjelpe hverandre med forskjellige problemer som kan oppstå med bilene. 8)

#250777  av celicat23

Hvis man skulle gjort noe forandringer på dette forumet, så ville jeg foreslått og kuttet "sportscar" fra navnet, og tilrettelagt det mer for alle modeller av toyota. Syns det er like gøy og se folk gjør noe med en corolla, som med en supra.

Uansett så er jo "sportsbil" noe løst definert her. Jeg kan jo gå og låne volkswagen passat diesel'en til en kompis og kjøre fletta av mange celica og mr2 modeller. Da er "sportsbil" noe feil og kalle det mener jeg :D

Syns det er gøy med mangfoldet vi har her, og syns det burde vært gjort enda mer klart utad at ikke er kun for toyota "sportsbiler" :wink:

#250799  av larsst185

så en passat diesel som akser bedre en en mr2 er mer sportsbil en en mr2 da? :lol:

#250801  av CelicaTurbo

Tenkte jeg det ikke, det ble diskusjon gitt ;) Men, skal jeg si min mening: om en bil er en sportsbil eller ikke lite med motor å gjøre, men har med hvilken hensikt og ånd bilen er skapt i. Man kan ikke si at en Passat er skapt for å være sportsbil eller gi en sportslig følelse, og da mener jeg utviklingen av selve modellen som sådan. Om en fabrikant produserer en familiebil, som de deretter tilpasser et sportslig marked ved å lansere en GTI-modell, så vil ikke jeg kalle det en sportsbil av den grunn :lol:

Men men, navnet ts-ogn er såpass etablert nå og hensikten med å starte dette forumet var å samle interessen for Toyota sine sportsbiler pga at de var, og til dels er lite kjent blant folk ellers. Slik ønsker ihvertfall jeg at det fremdeles skal være, men jeg håper at flest mulig føler seg velkommen på forumet. Definisjonen om hva som er en sportsbil kanskje ikke er noe som alle er enige om, men alle er ihvertfall velkommen her på forumet for å diskutere sine biler :)