TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ogura flywheel, er det inkl trykkplate?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #250697  av sindrejl

Dette har jeg null peiling på, men trenger man noe trykkplate i tillegg til disse?

http://www.takakaira.com/performance/ma ... a%20Clutch

trykk på flywheel

#250700  av Larsen

Tror alt som passer 3sgte skal passe. Svinghjulet er ihvertfall likt og har hørt at s54 kassa skal passe på 3sgte motoren. Altså så må koblingene være like. Isåfall så er utvalget stort.

#250701  av sindrejl

Larsen skrev:Tror alt som passer 3sgte skal passe. Svinghjulet er ihvertfall likt og har hørt at s54 kassa skal passe på 3sgte motoren. Altså så må koblingene være like. Isåfall så er utvalget stort.
hæ? nei det selges da til 3sge der :D spørsmålet var om det svinghjulet er "inkl" trykkplate eller hvordan det systemet der fungerer..

#250703  av Larsen

sindrejl skrev:
Larsen skrev:Tror alt som passer 3sgte skal passe. Svinghjulet er ihvertfall likt og har hørt at s54 kassa skal passe på 3sgte motoren. Altså så må koblingene være like. Isåfall så er utvalget stort.
hæ? nei det selges da til 3sge der :D spørsmålet var om det svinghjulet er "inkl" trykkplate eller hvordan det systemet der fungerer..
Sorry. Tenkte kanskje du kunne ha brukt en 3sgte klutsj. Så lenge trykkplata er inkludert så tror jeg det går. Da ville utvalget vært mye bedre.

Hvis du trykker på singel plate klutsj så ser du at både trykk plate og Lamell.

#250705  av sindrejl

Larsen skrev:
sindrejl skrev:
Sorry. Tenkte kanskje du kunne ha brukt en 3sgte klutsj. Så lenge trykkplata er inkludert så tror jeg det går. Da ville utvalget vært mye bedre.

Hvis du trykker på singel plate klutsj så ser du at både trykk plate og Lamell.
se linken på første posten min, snakker om det letta svinghjulet der; om det er inkludert trykkplate eller ikke :P har en original clutchplate på hånda men trenger trykkplate og vurderer å bare kjøpe letta svinghjul i samme slengen siden det som oftest bruker å følge med trykkplate da.

#250706  av Larsen

F.. som jeg skal greie å surre da :roll: Begynner å bli sent skjønner jeg...
Tviler på at svinghjulet har trykkplate med. Er ihvertfall ikke på bildet. Den bruker nok orginal innfestning slik som de fleste andre svinghjul.
Sist redigert av Larsen den 04 jul 2007 00:10, redigert 1 gang totalt.

#250707  av sindrejl

Larsen skrev:F.. som jeg skal greie å surre da :roll: Begynner å bli sent skjønner jeg...
Tviler på at svinghjulet har trykkplate med. Er ihvertfall ikke på bildet.
er det meningen man skal bruke original plate da? hmm må lete litt videre isåfall. fidanza har vel mye inkludert trykkplate..

#250708  av Larsen

Det følger ikke med noe annet en svinghjul på fidanza sitt. Du kan godt bruke en orginal klutsj på et lettet svinghjul. Du kan også bruke en kraftig klutsj på et orginalt svinghjul(så lenge det blir planslipt).

#250710  av sindrejl

Larsen skrev:Det følger ikke med noe annet en svinghjul på fidanza sitt. Du kan godt bruke en orginal klutsj på et lettet svinghjul. Du kan også bruke en kraftig klutsj på et orginalt svinghjul(så lenge det blir planslipt).
fulgte ikke emd trykkplate på den clutchen jeg tenkte å kjøpe serru .. derfor jeg surrer rundt etter svinghjul med trykkplate :)

#250711  av Larsen

Skjønner. Hvis det går om hverandre har jeg orginale 3sgte trykkplate liggende.

Edit.
Den er mye kraftigere enn den orginale 3sge trykkplaten.

#250824  av Morten

Ville vært litt forsiktig med sånne utsagn om du ikke er temmelig sikker. Det kan i falle ganske uheldig ut for en som tar det for god fisk og kjøper deler for tusenvis av kroner. Ja, svinghjul fra 3sgte vil passe fysisk på veiva på 3sge, og ja turbo kasse vil passe fysisk på en 3sge motor. MEN input akslingen på de to kassene er ganske forskjellig, så du er helt avhengig av å ha en kombinasjon svinghjul&clutch som kan brukes på den girkasse varianten en har. I praksis vil det si 3sgte svinghjul og clutch hvis turbokassa, og 3sge svinghjul og clutch hvis gti kassa (en kan tilpasse clutch mot svinghjul til en viss grad, men ikke clutch mot inputaksling uten å bytte hele senteret)

Ikke ute etter å ta noen, synes bare det er synd om noen blir "lurt" til å tro ting som ikke stemmer. :wink:

#250843  av Larsen

Morten skrev:
Ville vært litt forsiktig med sånne utsagn om du ikke er temmelig sikker. Det kan i falle ganske uheldig ut for en som tar det for god fisk og kjøper deler for tusenvis av kroner. Ja, svinghjul fra 3sgte vil passe fysisk på veiva på 3sge, og ja turbo kasse vil passe fysisk på en 3sge motor. MEN input akslingen på de to kassene er ganske forskjellig, så du er helt avhengig av å ha en kombinasjon svinghjul&clutch som kan brukes på den girkasse varianten en har. I praksis vil det si 3sgte svinghjul og clutch hvis turbokassa, og 3sge svinghjul og clutch hvis gti kassa (en kan tilpasse clutch mot svinghjul til en viss grad, men ikke clutch mot inputaksling uten å bytte hele senteret)

Ikke ute etter å ta noen, synes bare det er synd om noen blir "lurt" til å tro ting som ikke stemmer. :wink:
Beklager, var ikke ute etter å påstå noe, bare å få noen til bekrefte/avkrefte det. Ting jeg ikke er sikker på så skriver jeg altid at jeg tror fungerer, men skal være mer tydlig neste gang :wink: