TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• superflex foringer til st182

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #250468  av hugomidt

kor får en tak i superflex foringer til bilen min, fensport , langt unna og tar tid

kollevold = svindyrt

trenger dei fire foringane som er på langsgåande armer bak,
slarker og lager leven, trenger nye rimelig fort

#250530  av evneveik

http://www.superpro.com.au/superpro.html er billigere enn de fleste, betalte vel omtrent 2000kr inkl moms og frakt for foringer front og bak. Men tar vel en til to ukerfør du får dem.

#250556  av Biggen

evneveik skrev:http://www.superpro.com.au/superpro.html er billigere enn de fleste, betalte vel omtrent 2000kr inkl moms og frakt for foringer front og bak. Men tar vel en til to ukerfør du får dem.
Du husker vel ikke part nummeret vel....? :)
 #250557  av Biggen

hugomidt skrev:kor får en tak i superflex foringer til bilen min, fensport , langt unna og tar tid

kollevold = svindyrt

trenger dei fire foringane som er på langsgåande armer bak,
slarker og lager leven, trenger nye rimelig fort
Si i fra før du kjøper så er det store muligheter for at jeg vil hive meg på.
Trenger sårt foringer jeg også...... :)

#250647  av evneveik

Biggen skrev:Du husker vel ikke part nummeret vel....? :)
Delenr:

SPF1435K
SPF1320K
SPF1335-_ _K (24mm) Her må dere måle for å sjekke diameteren på "sway-bar"/krengestag(?) forran
SPF1221K
SPF0462-_ _K (17mm) krengestaget bak
SPF0823K

Mitt krengestag var ikke helt standard, så foringene måtte lages så det tok litt ekstra tid, men ble helt perfekt :)
Han jeg hadde med å gjøre het Richard Fearn og adressen hans er: richard@superpro.eu.com

#250668  av Rømmling

låner posten litt
foringene mine bak knirker (tørr) og vurdere å skifte bak. trenger jo ikke stagene som de vil selge med på toyota bare foringer så da må det være et godt alternativ å kjøpe foringer å bare sette inn.
hvor mye koster komplett sett
eller er det andre typer foringer som er bedre. disse er ikke så stive at man får mere vibrasjon i bilen og slikt. vet noen snakket om noe slikt men der var vel motor fester også innblantet tror jeg

#250695  av evneveik

Et komplett sett koster mellom 2000-2200kr inkl moms og frakt mener jeg å huske.
 #250720  av hugomidt

sendte dei en mail og om div priser , ca leveringstid ol. så venter på svar , så får vi sjå om det blir superpro el. superflex
superflex foringene havner ca på 1000,-
men det er jo uansett betre en det , det koster for to nye stag + 2 foringer hos toyta, hakke gadda å spør tota en gang , har en muligheten til å bytte til betre en original foringer så gjør d! 8)

#250739  av Biggen

Har kjøp et stag før med foringer. De 4 på tvers koster enten 600 eller 800 pr stk, og de 2 store (langs etter) koster enten 800 eller 1200 pr stk.
Så er er det MØE penge å spare...!

#250761  av Rømmling

så pris jeg trenger på foringene jeg trenger. er vel like greit å bytte foran og bak vel.
når du får pris så er det mulig jeg kaster meg med jeg også på en bestilling.

vil man merke dette på bilen. stivere?

det er blant annet den foringen som er merket med en på bildet som er med i settet ja?
Bilde

fr

#250781  av hugomidt

du vil merke mest forskjell med nye foringer på langsgåande arm bak og på bærebrua framme , dei som er bevegelse i i forhold til variabel spissing og framme også litt påvirkning på variabel caster.

der den svarte pila peiker er bakre enden på langsgåande arm bak og
den bakerste pila/foringa er kontroll armen , skal du bytte indre og ytre der så må du ha hjulstilling etterpå, det er også en fordel når du bytter på bærebrua framme, og få stilt det veldi nøye inn.
 #250783  av hugomidt

stivere og stivere , det blir mindre bevegelse i hjulopphenget og bilen blir meir "direkte" , noken vil føle at den blir meir nervøs.
men det er litt forskjelig fra person til person, kansje litt meir støy i bilen .

optimale når du har bytta alle foringer er å bytte stab stag bak til et kraftigere i fra whiteline el ST . senking og dempere (av god kvalitet)
og gjerne trd top mounts
ta hjulstilling og gå utifra måla whiteline har på sidene sine til gt4 og
da får du betraktlig betre sports bil med meir "følelse" og handling
henger betre på, mindre understyring .
NB! viktigt med GODE dekk
 #250884  av Rømmling

hugomidt skrev:du vil merke mest forskjell med nye foringer på langsgåande arm bak og på bærebrua framme , dei som er bevegelse i i forhold til variabel spissing og framme også litt påvirkning på variabel caster.

der den svarte pila peiker er bakre enden på langsgåande arm bak og
den bakerste pila/foringa er kontroll armen , skal du bytte indre og ytre der så må du ha hjulstilling etterpå, det er også en fordel når du bytter på bærebrua framme, og få stilt det veldi nøye inn.
forsto ikke helt nå. I dette settet så er det med foringer til der den svarte pilen viser og der den rødepilen viser med 1 tall på

for det er den som har rød pil (1) som jeg må få skiftet. vis ikke den er med så er jeg like langt.
gikk ut i fra at den må på 4hjuls kontroll eller denne operasjonen ja

tror ikke jeg har rå til å senke fjerer og dempere. vis ikke jeg må bytte dempere men tror ikke jeg trenger det nå.

w

#250912  av hugomidt

ja forstår at du ikkje forstod den :) leste igjennom å sjønnte det.
vetsj endå om det er kontroll arm foringer med i kitet men dei har , det får han som har kittet svare på ,der er eg blank

må nok bestille fra fensport evnt. kollevold over helga desverre , det lager et helvetes leven bakki der og det er litt slitsomt når en kjøre 10 mil om dagen på skikkelig vestlands vei.

hakke fått mail ifra superpro men ha funne importøren i england.

så eg sender dei og fensport mail ikveld så ser en ka som skjer.

#250946  av Rømmling

men er disse foringene så harde at man får mere støy i bilen. jeg bruker bilen mest som kjøreing til og fra jobb. og noe på jobb så det blir noen mil.
og akter ikke å ha noe så det blir mere støy.
finnes det forings sett som er mykere enn disse som er like grei?