TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp! ABS og dynamo varsel?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #251045  av Mr2Even

Har fått opp to lys i dasjen :? ; Det ene er ABS lyset og det andre tror jeg er dynamolyset (en vifte med en motor på) . Batterimåleren viser også lite strøm på batteriet. Er dynamoen gåen tro? og hva med abs tegnet ?

#251047  av Larsen

Den vifta med motor på er varsel lampe for kjølevifta til motoren. Tyder på at dynemoen er gåen. Sikker noen her som kan peke ut om det er bare er spenningsregulatoren eller hele dynamoen.

#251074  av Mr2Even

Larsen skrev:Den vifta med motor på er varsel lampe for kjølevifta til motoren. Tyder på at dynemoen er gåen. Sikker noen her som kan peke ut om det er bare er spenningsregulatoren eller hele dynamoen.
ok, jeg tror nok det er dynamoen for tror det er den som har laget rar lyd i lengre tid, men jeg er ikke sikker. Hvor sitter spenningsregulatoren? Noen som har en ok dynamo å selge?

#251089  av janmf1983

Enten så sitter den i 2skruer bak på dynamoen eller så sitter den inni dynamoen det må du sjekke selv hva som er på din type dynamo

#251129  av Mr2Even

Hehe jeg fant feilen, det var bare ECU-GI sikringen i motorrommet som var gåen og da dukket de to lysene i dasjen opp :lol: Jeg har holdt på å kople de nye 94+baklyktene og da har det blitt en kortsluttning der. En ting ang det der, hvordan kopler man ryggelysa når jeg har hatt rev1 baklys før?