TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min nye 1990 MR2 mk2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #251539  av injee

Bilde
Ok.. så nå starter jeg min tredje tråd her på prosjekter. Og denne gangen skal jeg ikke selge bilen, eller låne den vekk så jeg mister den. Nå skal ting gjørest, og det skal fullførest. 8)
Kjøpte ny MR2 for noen uker siden. Er meget fornøgd med den til nå ivertfall. Ikke tegn til oljeforbruk eller noe.

Bilde

Kort om bilen, og ting som er gjort av forrige eier:

- Rustfritt Mongoose eksos med de-cat.
- Nytt midtrør med flexi
- K/N insattsfilter
- NGK Platinum Sparkplugs
- High Flow Sports Oil Filters
- Billet Alloy Oil Cap
- High Pressure Radiator cap
- Blinklys foran og på side, crystal clear .
- Liksom "xenon" pærer i tåkelykter.
- Røde baklamper
- 92+ leppe foran
- Lakkerte skvettlapper foran/bak
- Cleanet antennehull på vinge bak
- Lakkerte calippere, sølv og svart
- KYB AGX dempere med Tein SS fjærer
- TRD Heavy Duty Front Suspension Top Mounts - (fjørbeinslager)
- OZ Superleggera 8x17" felger - 215/40 - 235/40.
- Isotta ratt
- MR2 gulvmatter

Bilde

Ting som skal skje:

Dette er det jeg har komt på til nå som må gjørest

- Turbo Stabstag. Skal lakkere dette blank sølv/sort.
- Blått kalde-katoder, gjemt rundt i kupen.
- MR2 innstegslister
- Sølv-ring rundt speedo.
- Blått speedo lys
- Stereo skal oppgraderes
- Nye dekk fremme !!

#251552  av injee

Kjøpte for snart ett år siden ett komponentsystem av chris her på forumet som bare har lugget på loftet. Fikk montert det i MR2'en her om dagen. Ble utrolig bra synst jeg! Høytalerene spiller høyt og med bra trøkk. Selve installasjonen gikk veldig grett. 2timer arbeid.. måtte bare lage en liten spacer da magneten tok i vinduet.

Rockford Fosgate Power serie T152S

Bilde

Inntil videre er dem bare koplet direkte på cd-spilleren.
Pioneer DEH-P7700MP, tar MP3/WMA/iTunes AAC.

Bilde

Har forsterker liggende som skal inn i bilen, bare usikker på hvor jeg kan plassere den da den er ganske stor fysisk. Ideer?
Rockford Fosgate Power T4004

Bilde

Sub kommer nok det også, men jeg er usikker her også hva jeg vil bruke. Har ett 12" Rockford Fosgate element liggende... men dette krever kasse på min. 30liter for å spille noe særligt.
Rockford Fosgate Punch Stage 2 P212D2.

Har også 2 stk 8" element fra Rockford.. husker ikke modell men er i Punch serien.. så kommer nok til å rekne ut hvordan desse vil spille i mindre kasser... BassBox Pro er forresten genialt program for dem som liker å forske på hvordan elementer oppfører seg i forskjellige kasser.

#251555  av Doffen696

Ser bra ut ta her :) Hvor store var høgtalerane som du satte inn i døra?

#251606  av injee

Doffen696 skrev:Hvor store var høgtalerane som du satte inn i døra?
Takk for det! :-)
Høgtalerene er 5,25" med en 1" diskant. Har alltid likt rockford sine høgtalere. Både lyd og design. Så om du har planer om å bytte, så er det heller absolutt ingen problem å få inn 6,5" versionen av dem.
Ser for meg at du bare må lage en litt kraftigere spacer + skjære vekk gummi-ringen som skal gå rundt den orginale høgtaleren, på innsiden av dør-dekselet.

#251622  av inzane2012

injee skrev:
Doffen696 skrev:Hvor store var høgtalerane som du satte inn i døra?
Takk for det! :-)
Høgtalerene er 5,25" med en 1" diskant. Har alltid likt rockford sine høgtalere. Både lyd og design. Så om du har planer om å bytte, så er det heller absolutt ingen problem å få inn 6,5" versionen av dem.
Ser for meg at du bare må lage en litt kraftigere spacer + skjære vekk gummi-ringen som skal gå rundt den orginale høgtaleren, på innsiden av dør-dekselet.
jeg trykte inn ett 6.5" frontsett fra focal uten noen særlig pes, var riktig nok ett 6.5" sett fra før av som jeg ikke var klar over før jeg kjøpte focalsettet så alt var klart til bytte når jeg tok av dørpanelet da, men har ikke noe problem med plassen selv om det er såtte på en 3-4cm spacer for å hindre at magneten tar i noen plass, og membranen tar heller ikke i panelet;)

#251734  av Doffen696

Og da slipper dere å skjere noe i panelet på døren? Er det så god plass der? Eller tar dere høgtalerne helt ut i åpent lys? Jeg har lyst å få bedre stereo (litt nedprioritert), men har ikke lyst at det skal ødelegge interiøret i bilen.

#251740  av injee

Jeg måtte ikke kutte i noe for å få inn mine. Men ser bare for meg at det blir nødvendigt med hakket større enn dem igjen.
Gjør jo absolutt ingenting, om en må gjøre det! Er en "ring" på innsiden av dørdekselet. Du kutter ikke hull i hele greiene.. så dem forblir sjult. :-)

Kjøpte meg en tøff liten sub-ting idag - må finne på noe lurt med den. Har noen ideer som kan bli bra :-) (kanskje..) :-)

#251973  av Corolla GT

Se her ja, godt å vite at den havnet i trygge hender. :D

Jeg angrer ganske mye på at jeg solgte merker jeg nå...

Liker planene dine, kommer til å følge med på denne tråden her... 8)

#251983  av Mr2Even

injee skrev:

- Turbo Stabstag. Skal lakkere dette blank sølv/sort.
- Blått kalde-katoder, gjemt rundt i kupen.
- MR2 innstegslister
- Sølv-ring rundt speedo.
- Blått speedo lys
- Stereo skal oppgraderes
- Nye dekk fremme !!
Var en ting på listen din jeg ikke så; nemlig 94 baklys? :) Jeg har bare et sett med 94 baklys igjen med sort midtplate til salgs nå visst du er intersessert. Jeg har også en 98vinge som jeg er litt usikker på om jeg skal selge, men kommer ann på budet :wink: . Koster ny 8000kr hos Toyota..
Baklysene og vingen er akkurat det som er montert på denne :
Vedlegg
98 Mr2 svart bakfra 94baklys 98vinge.jpg
98 Mr2 svart bakfra 94baklys 98vinge.jpg (60.75 kiB) Vist 3134 ganger

#252012  av Corolla GT

Ellers er den fin slik den er, hehe.. :)

Bilde

#252096  av CorollaE10

Definitivt finere slik den er. 94-baklampene er stilige de også, men de som sitter på nå holder mye den cleane looken du har allerede.

Utrolig pen og clean bil, felgene passer bra til den også :)

#252101  av Mr2Even

Joda grei nok den, men synes 94 tar seg bedre ut.. :wink:

#252119  av GhostRider88

CorollaE10 skrev:Definitivt finere slik den er. 94-baklampene er stilige de også, men de som sitter på nå holder mye den cleane looken du har allerede.

Utrolig pen og clean bil, felgene passer bra til den også :)
er selv av den oppfattningen av at rev1 baklyktene er finest, men dette blir en ren smaksak ;) Bilen er iallefall strøken og kommer til å bli bra når dette er gjennomført!

#252126  av injee

Mr2Even skrev:

Var en ting på listen din jeg ikke så; nemlig 94 baklys? :) Jeg har bare et sett med 94 baklys igjen med sort midtplate til salgs nå visst du er intersessert. Jeg har også en 98vinge som jeg er litt usikker på om jeg skal selge, men kommer ann på budet :wink: . Koster ny 8000kr hos Toyota..
Baklysene og vingen er akkurat det som er montert på denne :
Fint om du kan benytte deg av salgs delen på forumet, og ikke rote til prosjekt tråden min. Om du har noe tilsalgs jeg er intressert i, så kan jeg heller kontakte deg. Ok? Jeg skal ikke ha noe av delene btw.
 #255566  av injee

Sukk.. var kanon fint vær i dag.. og jeg må være på jobb... men var ute å knipset ett bilde av hun som venter på meg her... :)
Vedlegg
Se så klar hun er for å kjøre tur..
Se så klar hun er for å kjøre tur..
P8060006.jpg (840.23 kiB) Vist 1719 ganger