TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FCD vs. resistor

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #251627  av J. Paulsen

Har sett litt på FCD ettersom jeg kunne tenke meg å flytte fuelcut grensen litt, ligger på rundt 0,8 bar nå men bør kunne komme meg opp på rundt 1 bar med de modifiseringene jeg har.

En FCD vil vel ta bort fuelcut helt, noe som virker litt upraktisk. Lurer derfor på om noen heller har satt på en motstand eller et potmeter på inngangen til "fuelcut kretsen" på ECU? dette vil jo øke fuelcut grensen.

virker som en grei jobb, men er litt skeptisk til å sette i gang uten noen tips fra noen som har prøvd dette før.

#251630  av CelicaTurbo

Det er en ganske vanlig fremgangsmåte på 1. og 2. gen 3S-GTE ihvertfall, en krets som er mye brukt er denne:

http://toymr2.tripod.com/fcd.html

#251642  av J. Paulsen

jepp driver å setter det sammen, takker for hjelpa.

lurer litt på justeringen, litt uklar på det området ennå, hadde vært ideelt med en fast motstand men har ikke riktig størrelse så får vel bruke neglelakk til å feste skruen med når jeg får justert den til ønsket verdi.

#251645  av CelicaTurbo

justeringen som er gitt med motstandsverdier på den siden er bare veiledende siden det er en del variasjoner mellom sensorene, så du må selv prøve deg frem til hva som gir rett resultat for deg. Om det er et potensiometer som lett forskyver seg så er det sikkert lurt å feste det med litt lakk ja..
 #251647  av celica_st185

J. Paulsen skrev:Har sett litt på FCD ettersom jeg kunne tenke meg å flytte fuelcut grensen litt, ligger på rundt 0,8 bar nå men bør kunne komme meg opp på rundt 1 bar med de modifiseringene jeg har.

En FCD vil vel ta bort fuelcut helt, noe som virker litt upraktisk. Lurer derfor på om noen heller har satt på en motstand eller et potmeter på inngangen til "fuelcut kretsen" på ECU? dette vil jo øke fuelcut grensen.

virker som en grei jobb, men er litt skeptisk til å sette i gang uten noen tips fra noen som har prøvd dette før.
En FCD kan justeres den å :)

#251649  av J. Paulsen

avhengig av type tenker jeg, de jeg har sett fjerner bare fuelcut.

noen som har peiling på noe brukbart og rimelig, gidder ikke å kaste bort mye penger når jeg kan lage det selv gratis.