TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hjelp, motorn ryker no inni h..!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #251837  av CastrolCelica
 
Etter at jeg monterte turbo så har motorn begynt å ryke no inni satan. Tenkte først det var turboen som var gåen siden d lakk olje ned i intercooler osv, så kjøpte ny turbo som jeg monterte på idag, men den ryker like jævli enda! Røyken er av type tykk og hvit!

Eneste jeg har gjort med selve turboen er å snudd sneglehuset 180 grader, for at alt skal passe, det vil da si at oljetrykket som skal inn står pekt nedover, og oljetrykket ut står oppover, men om man anvender samme slangene så skal da vel ikke det ha noe å si?

Noen som vet om råd?:S Trenger råd snarest mulig...

 #251842  av sindrejl
 
eh går bilen som den skal? Tjukk hvit saftig røyk er jo klassisk topp-pakningsproblem da.. og da går ofte bilen bare på 3 og en halv sylinder eller lignenden

 #251846  av CastrolCelica
 
Hm...bilen går jo som den skal, uten at den småhakker på høye turtall osv, men da kan jo være pga dårlig blanding. Men det minker ivertfall ikke med vattn på bilen da.

 #251851  av T23 Turbo
 
Mit norsk er ikke så godt, olie tilførsel skal ind OVENI turbo, og afgang olie fra turbo skal vende NEDAD, har du lavet det sådan ?

 #251853  av CastrolCelica
 
Den var slik orginalt, men nå har jeg snudd turbinen 180 grader, så oljen INN vender nedover, og olje UT vender oppover..har det noe å si?

 #251854  av T23 Turbo
 
Ja det dur ikke, olie udgang SKAL vende nedad..
Du kan løsne skruer på kompressor side og udstødningsside, og dreje hele center, så afgang olie vender nedad....

 #251858  av CastrolCelica
 
Men hvorfor begynner det å ryke sånn av at de har byttet plass?

 #251860  av T23 Turbo
 
Olie kan ikke kommer væk, det løber ud ved tætningsring i turbo, og bliver brændt af på udstødningssiden...

 #251861  av CastrolCelica
 
Ok, tusen tusen takk! da prøver jeg det imorgen! Men er pakningen ødelagt av den grunn nå da?

 #251862  av T23 Turbo
 
Nej det tror jeg bestemt ikke...

 #251887  av sleeper
 
Hm... ikke for og være en kødd.. men du burde VIRKELIG ta kontakt med noen som har litt mer peil på motor før du begynner!! ( er egentlig MEGET overrasket at den motoren din ikke har rasa enda... :roll: )

 #251888  av CastrolCelica
 
Hehe, men det er ikke jeg som skrur da, har 2 mekanikere som skrur, men de har ikke HELT peiling på turbo og trimming, men de er forsiktige med å ikke ødelegge noe, SÅPASS peiling har de;)

 #251889  av sleeper
 
CastrolCelica skrev:Hehe, men det er ikke jeg som skrur da, har 2 mekanikere som skrur, men de har ikke HELT peiling på turbo og trimming, men de er forsiktige med å ikke ødelegge noe, SÅPASS peiling har de;)
da ville jeg funnet noen andre mekanikere til og skru! hvis de ikke vet hvem vei et lagerhus på en turbo må stå engang så har de ingenting og gjøre rundt en motor som skal turbokonverteres og gjøre aleine!
greit nok at de er forsiktige med og ikke ødelegge noe når de skrur, men det stopper ikke ting fra og gå til H... når du kjører.. :wink:

 #251897  av CastrolCelica
 
Problemet var jo at den turboen jeg kjøpte allerede var stilt 180 grader rundt, å derfor ikke funket, å når selgern sier at den ska funke så må man gå utifra d, men vi har nå ivertfall funnet ut hva årsaken er nå da. Å når det gjelder annen skruing, så er det mye snakk om å bare tenke logisk;)