TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• turbo trukk celica gt4 90 mod

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #251498  av bluesmoke

hva er orginal trykk på turbo til gt4 90mod å hvor høyt trykk kan man kjøre uten å bytte div ting. f.eks hvor høyt kan man gå uten å stille bensin tilførsel osv

er lei av å måtte slite for å holde unna f.eks opel calibraer :evil:

hvor kan jeg bestille komplett kn filter til rimeligst pris? har spurt en gang før om dette. men gode tips er altid velkomne så vist det er noen som leser dette innlegget og vet dette så hadde det vært fint om dere svarte

takker for alle tips og svar

mvh

bluesmoke

#251507  av CelicaTurbo

Jeg ville nå ha begrenset meg til 1.0 om du vil holde ting litt tryggere.. 1.1 er mulig men du beveger deg i et grenseland. Husk som celica_st185 skriver, du må bytte til kaldere plugger før du skrur opp trykket. Husk også at du har fuelcut som du må gjøre noe med... søk litt på forumet så finner du svar angående det om du trenger det.

#251510  av celica_st185

CelicaTurbo skrev:Jeg ville nå ha begrenset meg til 1.0 om du vil holde ting litt tryggere.. 1.1 er mulig men du beveger deg i et grenseland. Husk som celica_st185 skriver, du må bytte til kaldere plugger før du skrur opp trykket. Husk også at du har fuelcut som du må gjøre noe med... søk litt på forumet så finner du svar angående det om du trenger det.
Stemmer det med Fuelcutdefenser ja :) flemte å nevne den...

#251781  av bluesmoke

takker for alle gode tips og råd.

jeg har skaffet en turbo til st-185 som er oppgradert så den klarer nok 1.0 -1.1 jeg får være litt på den feige siden å ligge på 1.0 i trykk i starten da

#251783  av bluesmoke

celica_st185 skrev:skift eksos, filter, plugger å sett opp trykket til 1.1, du kommer til å merke stor forskjell :) Bør ikke kjøre mer enn 1.1 på orginal turbo...
har du noen tips om hvor jeg kan handle en grei eksos til grei pris.
gjerne kn filter også for jeg har kikket litt å jeg finner nesten ikke noe til gt4 modeller bare vanlige celicaer å har du noe merke/nummer på pluggene

#251787  av larsst185

er ikke turboen som i utg punktet er problemet når det kommer til å kjøre med over 1 bar.Det første som røyk hos meg etter ca 6mnd med kjøring på 1,1-1,2 bar var toppakninga.med original ct26 turbo.

#251880  av bluesmoke

larsst185 skrev:er ikke turboen som i utg punktet er problemet når det kommer til å kjøre med over 1 bar.Det første som røyk hos meg etter ca 6mnd med kjøring på 1,1-1,2 bar var toppakninga.med original ct26 turbo.

så du mener toppakningen vil ryke ved 1.0 bar trykk. det er ikke lenge siden den ble byttet så det hadde vært kjedelig.

#251900  av bluesmoke

jeg kikket på eksos hos kollevold.no di skulle ha 6800 for mongoose eksos annlegg er det ikke noe rimeligere å få tak i. vist ikke er det noe bra ?

det er vel orginalt med katalysator på disse bilene å det tar vel noen hester det også så da hjelper det vel endel å bytte eksos ???

fant det her
http://www.mamut.com/kollevold/prodlist.htm

takker for all hjelp å gleder meg til helga å gatebil.

#251924  av Gt-4-Ever

Kjøp 3" Downpipe (XS-Power) og erstatt katalysator. Så kjøper du deg et 3" eksosanlegg (HKS?) i tillegg pluss luftfilter (HKS/K&N). Så trenger du en FCD (HKS). Da har du ca 220hk. Så kan du kjøpe deg 1 grad kaldere plugger (Denso/NGK) og en BC (Greddy/Apexi).

Har selv omtrent dette oppsettet, Betalte ca 14000,- for alt.

Har rundt 250hk når jeg kjører på 1 bar. Etter hva jeg har hørt.

Bilen drar godt ifra for å si det sånn. :D

Lykke til.

For forespørsel av deler så kan du høre med Neemi på forumet.

#251933  av larsst185

Skal ikke si det for sikkert at den vil det.Mest sansynlig ikke siden den nettopp er byttet.Men min erfaring er at den gjør det.men så har ikke pakninga nettopp vert byttet på disse.

#251981  av bluesmoke

Gt-4-Ever skrev:Kjøp 3" Downpipe (XS-Power) og erstatt katalysator. Så kjøper du deg et 3" eksosanlegg (HKS?) i tillegg pluss luftfilter (HKS/K&N). Så trenger du en FCD (HKS). Da har du ca 220hk. Så kan du kjøpe deg 1 grad kaldere plugger (Denso/NGK) og en BC (Greddy/Apexi).

Har selv omtrent dette oppsettet, Betalte ca 14000,- for alt.

Har rundt 250hk når jeg kjører på 1 bar. Etter hva jeg har hørt.

Bilen drar godt ifra for å si det sånn. :D

Lykke til.

For forespørsel av deler så kan du høre med Neemi på forumet.

takker så mye for tipsene

hva mener du om topp pakningen da som larsst185 sier så er det farlig for pakningen ? kjører du orginal pakning ?

#252003  av Gt-4-Ever

Har original toppakning. Har hørt snakk om at den må forsterkes når du nærmer deg 280-300hk.

#252019  av Larsen

Det er ingen grense for når en bør bytte toppakning. Greier man å holde seg unna banking så er mye gjordt.

Angående det med turboen så er det som begrenser hva du bør ta ut av trykk på eksos siden. Turboen greier fint å suplere nok luft på innsugsiden, men eksoshuset er for lite til at du får utbytte av det. Derfor får du ofte lite effekt økning av å bytte kompressorhjul som mange turbo firmaer reklamerer med.