TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• EE101 lister pÃ¥ siden.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #180117  av tinnion

Hm, lurte på å fjerne listene på siden av bilen, den sorte som er på disse corolla sedanene.. Er det noe hull bak dem? til klips etc? eller er dem heltapet bare? glemte å sjekke dette når jeg bytta høytalere i dørene og når jeg sota rutene.. :S
 #180134  av Rollaole

tinnion skrev:Hm, lurte på å fjerne listene på siden av bilen, den sorte som er på disse corolla sedanene.. Er det noe hull bak dem? til klips etc? eller er dem heltapet bare? glemte å sjekke dette når jeg bytta høytalere i dørene og når jeg sota rutene.. :S
Dem har jeg akuratt lakkert, og det er 1 eller 2 hull på på hver side..
Så da må du sparkle og lakke, eller lakke listene! Det gjør seg også ja!
Bilde

#180330  av tinnion

pokker, jeg vil ha dem vækk, men orker ikke sparkle.. jaja, får lakkere dem imens da.. noe enkel jobb mens de er på? orker ikke ta dem av.. hehe.. lat :P

#180369  av Rollaole

Ta dem av! blir mye bedre det, tar deg max 5 minutter.. gå på med flat trekker som er teipa i tuppen for og ikke ripe opp bilen og dra dem av.. men gjør det etter bilen har stått en stund i sola, mye Mye mjukere da!

Tar no time! Lykke til!! :)

#180397  av tinnion

hm, ok.. men må ha noe feita teip så de sitter igjen da.. hva anbefales?

#180596  av Rollaole

tinnion skrev:hm, ok.. men må ha noe feita teip så de sitter igjen da.. hva anbefales?
Kontaktlim, smør lim på begge flater og vent i 2-3 minutter og klin på! sitter godt!!

#252116  av tinnion

Hvordan i helvete får jeg av denne teipen som er igjen på listene og dørene på bilen? Sitter jo som faenihelvete!

#252140  av |plumbo

du har noe som kaldes sitrus rens fra 3M, eller en anna tape fjerner er også fint til sånt . bare husk før du lakkerer listene dine vask dem jævlig gått med silikon fjerner .

#252173  av tinnion

Hey, sitrusrens fra 3M var akkurat det jeg fant.. Fikk noe tynner/silikonrens av den sjappa som blandet lakken for meg.. Fikk også plastgrunning som jeg IKKE OVERHODET MÅTTE få på fingrene .... hmm :P

Den 3M saken tar ikke lakken eller?..

Nå er listene akkurat tørre.. Skal montere dem imorgen :)
Da var det bare andre siden igjen :P

#252261  av |plumbo

den tar ikke lakken men etter rensinga kan det være greit med en vask .
bruker denne til daglig på biler som skal lakkeres og den gir en matt sone der den har vært ( intil du får vaska den vekk) . vil anbefal deg og ikke gnikke og gni så jævelig der listene ikke sitter og for og få av tapen enklest og mest skånsomt fra bilen vil jeg anbefale en plast sparkel spade eller en is skrape osv .. ikke bruk metal ting ( altfor lett og ha uhel med ).

håper det ordner seg ;)

#252264  av tinnion

Ok, var igrunn akkurat dette jeg gjorde.. Tok faktisk jobben med å maskere resten av dørene der jeg ikke skulle bruke den for å slippe å få mye av stoffet der, siden jeg ikke viste hvordan det oppførte seg, så vasket jeg med rent vann etterpå.. :)

Fikk det lett av da..

Da er det dørhåndtakene ute sin tur :)